Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@23:34:35 GMT

ابر نظامی چین و تهدید سلطه تسلیحاتی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۵۰۲۱

ابر نظامی چین و تهدید سلطه تسلیحاتی آمریکا

گزارش اطلاعاتی جدید آمریکا باعث نگرانی مقامات این کشور از فعالیت‌های چین در عرصه نظامی شده است. ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از واشنگتن پست، طبق یک گزارش اطلاعاتی که روز سه شنبه منتشر شد تمایل چین به دستیابی به آخرین تسلیحات نظامی و معرفی خود به عنوان یک قدرت نظامی در عرصه جهانی باعث شده که پکن به عنوان یک تهدید فزاینده برای قدرت دفاعی آمریکا به شمار رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین گزارش عمومی آژانس اطلاعات دفاعی درباره قابلیتهای نظامی چین بیانگر نگرانی فزاینده دولت آمریکا و عدم واکنش کافی به پیشرفت نظامی سریع پکن و تهدید متحدان آمریکا در اقیانوس آرام است.

ارزیابی اطلاعاتی پنتاگون درحالی انجام شده که ارتش آمریکا درحال بازسازی خود برای مقابله با  قدرتهایی مانند چین و روسیه بعد از دو دهه تمرکز بر ماموریتهای ضدتروریستی است.

پاتریک شاناهان، وزیر دفاع موقت آمریکا از سال 2017 و زمانی که به عنوان معاون وزیر دفاع مشغول فعالیت بود به موضوع کنترل چین توجه داشت و سرپرستی درخواست بودجه 2020 با تمرکز بر آمادگی برای مقابله با چین و روسیه را برعهده داشت.

هشدار شدید پکن به واشنگتن در خصوص تحریم ارتش چین

 

طبق این گزارش رهبران حزب کمونیست همچنان بر حفظ ثبات در داخل چین تمرکز دارند اما آنها به موضوع تسلط بر شرق آسیا نیز به شدت توجه دارند؛ سیاستی که اتحاد دوباره پکن و تایوان محرک اصلی آن به شمار می‌رود.

یکی دیگر از شواهد مبنی بر توجه دولت پکن به قدرت نظامی افزایش 10 درصدی بودجه سالیانه وزارت دفاع از سال 2000 تا 2016 است. این درحالی است که رشد بودجه چین کاهش یافته و حداکثر به 7 درصد رسیده است.

با توجه به تمامی این اتفاقات دولت آمریکا به این اطمینان رسیده که چینی‌ها یکی از اهداف بلند مدت خود را تسلط نظامی بر شرق آسیا و ورود به عرصه صادرات تسلیحات نظامی به کشورهای دیگر دنیا ترسیم کرده‌اند.

انتهای پیام/

R1036249/P/S8,87,1128/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار چین اخبار آمریکا اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مقام آمریکایی درباره توقف ارسال محموله مهمات به تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان‌بی‌سی، یک مقام آمریکایی که به شرط عدم افشای هویتش با این رسانه گفت‌وگو کرد، مدعی شد که آمریکا به دلیل آنچه هراس و نگرانی از حمله احتمالی اسرائیل به رفح خوانده، از ارسال یک بسته تسلیحاتی بزرگ به تل‌آویو خودداری کرده است!

به ادعای این مقام، بسته تسلیحاتی مذکور ۱۸۰۰ بمب‌ ۲۰۰۰ هزار پوندی(۹۰۷ کیلوگرمی) و ۱۷۰۰ بمب ۲۲۷ کیلوگرمی را شامل می‌شد.

این ادعا پس از آن مطرح شده است که ارتش رژیم صهیونیستی از ورود تانک‌های این رژیم به گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه و به دست گرفتن کنترل این شهر حیاتی هم‌‍مرز با مصر خبر داد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز با اشاره به مخالفت کابینه‌اش با توافق آتش‌بس، گفت که به نیروهای ارتش صهیونیستی دستور ورود و حمله به رفح را داده است. اندکی بعد، حماس و اسرائیل از درگیری بین طرفین در شرق رفح خبر دادند؛ منطقه‌ای که آخرین پناهگاه برای حدود ۱.۵ میلیون آواره فلسطینی است.

این مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که دولت این کشور ماه گذشته به‌دلیل «نگرانی درباره رفح» شروع به بازنگری در محموله‌های تسلیحاتی ارسالی به اسرائیل کرد. اسرائیل نه تنها هنوز به نگرانی‌های آمریکا درباره عملیات نظامی گسترده در رفح واکنشی نداشته بلکه هشدار رهبران سراسر جهان را نیز درباره فاجعه انسانی قریب‌الوقوع در این منطقه مرزی، نادیده گرفته است.

ادعای این مقام آمریکایی در حالی مطرح شده است که یک منبع صهیونیستی روز یکشنبه گفت که تل‌آویو از هرگونه تصمیم آمریکا مبنی بر متوقف کردن ارسال محموله مهمات به اسرائیل «بی‌اطلاع» است.

واشنگتن در بحبوحه جنگ ویرانگر غزه که رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان به‌راه انداخته و تاکنون به شهادت حدود ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر منجر شده، همواره برای تل‌آویو کمک تسلیحاتی و حمایت دپیلماتیک فراهم آورده است.

کد خبر 6100354

دیگر خبرها

  • اتمام حجت هسته‌ای ایران با اسرائیل و آمریکا | موجودیت ایران تهدید شود، دکترین هسته‌ای خود را تغییر می‌دهیم | اگر اسرائیل به حمله ایران پاسخ می داد...
  • کمال خرازی : در صورت تهدید موجودیت ایران دکترین هسته‌ای خود را تغییر می دهیم
  • اگر موجودیت ایران تهدید شود، ناچاریم دکترین هسته‌ای خود را تغییر دهیم
  • ادعای وزیر دفاع آمریکا: ایران همچنان یک تهدید برای کل منطقه خاورمیانه است
  • آمریکا لبنان را تهدید کرد: یا موافقت با ساخت برج‌های مراقبت یا توقف حمایت‌ها از ارتش
  • ادعای مقام آمریکایی درباره توقف ارسال محموله مهمات به تل‌آویو
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • آمریکا محموله تسلیحات به رژیم صهیونیستی را نگه داشته است
  • سی‌ان‌ان: عملیات اسرائیل در رفح محدود خواهد بود
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی