Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@14:19:13 GMT

تزریق بوتاکس در مردان چه عواقبی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۵۴۴۰

تزریق بوتاکس در مردان چه عواقبی دارد؟

رکنا: تزریق بوتاکس در مردان خطرات بی شماری دارد که باید جدی گرفته شود.

بوتاکس برای کنترل و درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌شود، در صورت نامرغوب بودن ژل، عوارض بدی گریبانگیر افراد می‌شود.

 برخی از آقایان با تزریق بوتاکس سعی دارند چین و چروک‌های پوست خود را از بین می‌برند به همین دلیل اقدام به این کار می‌کنند، اما متاسفانه در این میان بعضی از افراد برای ارزان‌تر شدن تزریق بوتاکس از مواد بی‌کیفیت و غیر استاندارد چینی استفاده می‌کنند و این مسئله باعث بروز حساسیت‌های پوستی و سایر عوارض می‌شود که مدت‌های طولانی و شاید تا آخر عمر گریبانگیر افراد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان تزریق ژل بوتاکس برای آقایان با خانم‌ها متفاوت است و اگر این کار به وسیله یک فرد غیر متخصص انجام شود باعث بروز مشکلات پوستی و حتی کبودی دور چشم می‌شود به همین منظور با مجتبی قمری متخصص پوست و مو و عضو انجمن متخصصان پوست ایران گفتگو کردیم.

تفاوت تزریق بوتاکس در مردان و زنان

مجتبی قمری عضو انجمن متخصصان پوست ایران اظهار کرد: تزریق بوتاکس در آقایان تفاوت‌هایی زیادی با خانم‌ها دارد، به طور کلی بوتاکس فراورده‌ای از سم یک باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینیم است.

قمری ادامه داد: محل اثر بوتاکس در انتهای عصب عضلانی است، هنگامی که بوتاکس به درون عضلات زیر پوست تزریق می‌شود تا پایان اثرگذاری عضلات آن منطقه دچار فلج یا بی حرکتی موقت می‌شود.

عضو انجمن متخصصان پوست ادامه داد: از گذشته‌های دور برای درمان بیماری از ماده بوتاکس استفاده شده است؛ از این ماده برای کنترل و درمان دو بینی، اسپاسم عضلات در نقاط مختلف مثل گردن، چشم و مثانه استفاده می‌شود.

درمان میگرن و افسردگی با بوتاکس

قمری تاکید کرد: تزریق بوتاکس به درمان برخی بیماری‌ها مانند میگرن، خلق‌های افسرده و عصبی کمک می‌کند و این کار جزو درمان‌های کمکی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تزریق بوتاکس برای زیبایی پوست در آقایان استفاده می‌شوود، افزود: انقباض عضلات و تکرار آن باعث ایجاد چین و چروک بر روی سطح پوست می‌شود و چروک‌های دائمی زیبایی پوست مردان را کاهش می‌دهد.

متخصص پوست و مو و عضو انجمن متخصصان پوست گفت: تزریق بوتاکس باعث کنترل انقباض پوست می‌شود و هدف از تزریق این ماده برطرف کردن چین‌هایی است که بر اثر حرکت صورت ایجاد می‌شود، تزریق بوتاکس برای چین و چروک‌ها دائمی اثر بخش نیست.

قمری بیان کرد: محل تزریق بوتاکس فاکتور بسیار مهمی است و باید در هنگام انجام این کار مواردی رعایت شود؛ محل‌ تزریق بوتاکس در مردان و زنان متفاوت است، زیرا در آقایان حجم عضلات صورت با بانوان فرق دارد، عضله پیشانی اخم و دور چشم مردان قدرتمند‌تر از زنان است و آقایان نیازمند تزریق بیشتر بوتاکس نسبت به زنان هستند.

وی ادامه داد: تزریق بوتاکس باید به وسیله یک متخصص انجام شود، زیرا افراد غیرمتخصص اطلاعی از آناتومی عضلات و عملکرد آنها ندارند.

وی تاکید کرد: زیبا نبودن پوست صورت باعث می‌شود تا زندگی و شغل افراد تحت تاثیر قرار گیرد؛ متاسفانه به دلیل ارزانی و ماندگاری ژل تقلبی بوتاکس برخی افراد به سمت این مواد می‌روند و تزریق بوتاکس را با افراد غیر متخصص انجام می‌دهند.

ماندگاری زیاد برخی از ژل‌های بوتاکس

عضو انجمن متخصصان پوست اظهار کرد: زیبایی در زنان با مردان یکسان نیست و یک متخصص متوجه می‌شود که تا بوتاکس در چند نقطه باید تزریق شود؛ بعضی از مواد بوتاکس از ماندگاری بالایی برخوردار هستند، ولی به دلیل تقلبی بودن این مواد عوارض بدی در آینده گریبانگیر افراد می‌شود.

وی اضافه کرد: توصیه می‌کنم تا بیماران از پزشک خود بخواهند تا ماده بوتاکس را در حضور آن‌ها داخل سرنگ آماده کنند زیرا این درخواست حق همه بیماران است.

متخصص پوست و مو و عضو انجمن متخصصان پوست ادامه داد: اثر ژل بوتاکس در افرادی که در معرض حرارت زیاد و آفتاب یا سرمای بیش از حد قرار می‌گیرند، کاهش پیدا می‌کند؛ این مورد در افرادی که مواد مخدر و سیگار مصرف می‌کنند یا دچار استرس فیزیکی هستند، صدق می‌کند.

وی گفت: مواد بوتاکس استاندارد معمولا ساخت کشور‌های آلمان و انگلستان است که عوارض کمتری را برای بیماران به همراه دارد.

علائم تزریق بوتاکس نامرغوب

متخصص پوست و مو و عضو انجمن متخصصان پوست گفت: کبودی محل ورودی سوزن در زمان تزریق بوتاکس و ایجاد حساسیت‌های مختلف از جمله عوامل نا مرغوب بودن ژل بوتاکس بوتاکس است.

وی افزود: مدت ماندگاری بوتاکس بین ۳ تا ۵ ماه است که برخی افراد به دروغ در تبلیغات خود زمان طولانی‌تری را اعلام می‌کنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

پدر مست عروس به جای داماد در اتاق حجله به دخترش تجاوز کرد! زنده شدن ناگهانی زن مرده در سردخانه + جزییات حسین محب اهری درگذشت آزار و اذیت زن جوان در بیابان های مشهد/ این زن خالکوبی عجیب بدن 3 جوان متجاوز را دیده بود + عکس جنجال صوت لو رفته از خانم جلسه ای / از پرستاری تا خلبانی خانم ها برای شوهرانشان! دختر رزمی کار شهرستانی پسر پلید تهرانی را ادب کرد مریم رجوی در نزدیکی ایران چه می کند؟ / او نقشه پلیدی در سر دارد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا این مرد را می شناسید؟ / او یک ماهه بود که در حرم امام رضا(ع) رها شده بود + فیلم و عکس محمد جواد شمس صدام ایران صبح امروز اعدام شد + فیلم اعدام زیر لباس های خاص این زن چه رازی وجود داشت/ شرم پلیس از بازرسی بدنی + عکس مریم زارعی نژاد تنها زن شهید حادثه سقوط هواپیما در کرج + جزئیات چای نبات زن مطلقه مشهدی بوی شیطان می داد ! توبه شرور معروف و خطرناک / او یک تنه 200 نفر را حریف بود ! عکس جسد مرد بدشانس در جزیره قشم / تریلی بدون راننده فاجعه آفرید

منبع: رکنا

کلیدواژه: تزریق ژل زیبایی پزشک مواد مخدر مردان مردان و زنان چینی ماه بوتاکس عکس فیلم سقوط هواپیما زن سانحه قاتل دار حادثه مرد سقوط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود

به گزارش خبرآنلاین، سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: طبق آخرین ویرایش فهرست دارویی ایران، سفتریاکسون داروی بیمارستانی است و باید از تجویز و مصرف سرپایی آن اجتناب کرد.

مهر در خبری نوشت: زهرا جهانگرد، با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک سفتریاکسون فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیا و تیم متبحر برای انجام عملیات احیا) انجام شود، افزود: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی ادامه داد: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل ۳۰ دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هر گونه علائم و نشانه‌های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد.

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تأیید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تأیید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903351

دیگر خبرها

  • تزریق خون جدید در فدراسیون دوومیدانی/کار خوب کاربلدها
  • ورود مار سمی به کارگاهی در خلازیر تهران
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • اثرات منفی استرس روی چهره و ظاهر افراد
  • در فوتبال ایران، مردان فحاشی می‌کنند اما زنان‌ محروم می‌شوند!
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد