Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:30:34 GMT

شهرداری درصدد افزایش رضایتمندی شهروندان است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۶۸۹۵

شهرداری درصدد افزایش رضایتمندی شهروندان است

همدان-ایرنا- شهردار همدان با بیان اینکه رضایت مردم از خدمات این نهاد پس از راه اندازی سامانه ارتباط مردمی 137 افزایش یافته است تاکید کرد: شهرداری با ارتقای خدمات درصدد افزایش رضایتمندی شهروندان است.

عباس صوفی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سامانه 137 حلقه اتصال مردم با شهرداری و نوک پیکان عملیات اجرایی کل شهرداری همدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه شهروندان همدانی از عملکرد شهرداری رضایتمندی 71 درصدی دارند ادامه داد: در چهار ماه گذشته 29 هزار و 18 تماس با سامانه 137 برقرار شده است.
صوفی خاطرنشان کرد: از این میزان 12 هزار و 386 تماس ورودی و 16 هزار و 632 تماس خروجی برای پیگیری کارها و اعلام رضایت شهروند از نحوه ارایه خدمات بوده است.
شهردار همدان با بیان اینکه 63 درصد کل تماس ها در حوزه خدمات شهری بوده اظهار داشت: همچنین 28 درصد تماس ها در حوزه فنی عمرانی، 6 درصد در حوزه ترافیک و 2 درصد در حوزه فرهنگی و یک درصد در خصوص نحوه برخورد پرسنل شهرداری بوده است.
صوفی گفت: بیشترین پیام های پرتکرار در این مدت شامل آسفالت، مباحث مرتبط با ساخت و ساز و سدمعبر ، پاکسازی معابر ، نصب مخزن زباله ، آبگرفتگی معابر و نصب سرعتکاه بوده است و همچنین نواحی 12گانه شهرداری همدان 92 درصد رضایتمندی در حوزه های شهرداری را به خود اختصاص داده اند.
شهردار همدان با بیان اینکه 170 وظیفه در سامانه 137 برای نواحی شهرداری تعریف شده است افزود: 50 درصد پیام ها در حوزه خدمات شهری، 40 درصد فنی و عمرانی و 10 درصد شهرسازی و درآمدی نواحی بوده است.
صوفی ادامه داد: از مجموع پیام هایی که تا امروز به مرکز 137 مخابره شده حدود 45 درصد پیام ها در حوزه نواحی ارجاع شده که 92.4 درصد رضایتمندی را نواحی 12 گانه شهرداری با توجه به تجهیز و تحویل نیروها، مسئولان بخش ها و پاکبان ها و در اختیار قراردادن گروه های فوریت و رفع نواقص تاکنون این رضایمتندی را کسب کردند.
وی اظهار داشت: ارتقای مشارکت شهروندان با تقویت نواحی شهرداری امکان پذیر است و ایجاد عدالت اجتماعی از مزیت‌های ناحیه محوری است.
شهردار همدان گفت: ناحیه محوری با هدف سرعت ، دقت و سهولت در انجام کار و تمرکز زدایی و تقسیم صحیح کار برای رفاه حال شهروندان در شهرداری همدان در حال شکل گیری است.
صوفی تاکید کرد: چشم انداز کارهای ناحیه محوری به سمت و سویی است که رضایت شهروندان را در کارهای عمرانی، فضای سبز و نظافت شهر که وظیفه ذاتی شهرداری است به دنبال دارد و به همین منظور برای افزایش رضایتمندی شهروندان به تقویت نواحی شهرداری توجه بیشتری خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 500 نفر از پرسنل شهرداری همدان کارتابل را که بر روی سیستم کامپیوتر و گوشی همراه تحویل گرفته و آموزش دیدند و با همکاری خوبی که با مجموعه 137 داشتند، در مدت چهار ماه ارسال درخواست ها و پاسخ انجام می شود.
شهردار همدان تاکید کرد: در مجموع در بین تمامی معاونت ها و در بین 10 سازمان و مدیریت ها توانستیم 71 درصد رضایتمندی شهروندان را از حوزه پیام های که به سامانه 137 منعکس شده را کسب کنیم.
7523/2087

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري سامانه 137 رضايتمندي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی مصطفوی عصر امروز در تشریح این خبر عنوان کرد: یکی از مهمترین قسمت‌ها در شهر تبلیغات محیطی است و آن آشنایی شهروندان با قوانین و مقررات است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح اولین پیکان ما به سمت شهرداری می‌رود، افزود: بسیاری از بیلبوردهای شهری به ورقه‌های تبلیغاتی شرکت‌های خصوصی تبدیل شده‌اند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: طرح ابتکاری ایستگاه قانون را در استان همدان طراحی کردیم که مبتلا به بسیاری از نهادهای اداری و دولتی است بخصوص در حوزه آموزش و پرورش ما می‌توانیم در حوزه پیشگیری رشدمدار مسائل مهمی را بکار گیریم، همچنین این طرح در سطح مدیران و مسئولینی که حوزه کاری آنها با مراجعین و مردم بیشتر است بکار می‌رود.

مصطفوی بیان کرد: جلساتی در مدارس، تحت عنوان زنگ قانون قرار است در سطح کشور اجرا شود ولی آنچه که برای ما به عنوان ایستگاه قانون در سطح شهر مطرح شده و در جایی که مخاطبان حضور دارند مطرح است می‌توان کارهای تولید محتوا انجام داد.

وی ابراز کرد: پیامک‌های ارسالی از طرف قوه قضائیه با سرشماره عدل ایران است، بنا بر این داریم که فضای محیطی را در سطح استان و در شهر همدان شروع کنیم؛ فاز اول مشخص کردن محلی برای نصب بیلبورد چه در ادارات و چه خارج از ادارات و تابلو این محل مختص آگاه‌سازی شهروندان از قوانین و مقررات باشد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان افزود: از طریق طراحی، اینفوگرافی و عکس نوشته به هر کیفیت در محل مورد نظر قرار گیرد و به عنوان جایی که اگر فردی در ایستگاه اتوبوس نشسته اطلاعات عمومی خود را بالا برد، افراد باسواد با سن و سال بالا و مخاطب عام در جامعه داریم می‌بینیم ولی در آموزش و پرورش مخاطب خاص دانش آموز هر مقطعی شاید اقتضای خود را داشته باشد.

مصطفوی تاکید کرد: یکی از بهترین مکان‌های مناسب برای اجرایی شدن تبلیغات طرح ایستگاه قانون، در وسایل حمل و نقل عمومی است چرا که استفاده شهروندان از آنها بیشتر است.

وی اظهار کرد: طرح "ایستگاه قانون" یک طرح ابتکاری و ریشه آن قانونی است؛ در سند تحول قضائی به ارتقا آگاهی‌های عمومی توجه ویژه‌ای شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ابراز کرد: با اجرایی شدن طرح ایستگاه قانون می‌توانیم آگاهی‌های عمومی را ارتقا دهیم.

مصطفوی در پایان با اشاره به اجرای طرح ایستگاه قانون خاطرنشان کرد: ارگان‌هایی که در زمینه فرهنگی فعالیت می‌کنند می‌توانند ما را در اجرای این طرح و ارتقا آگاهی‌های عمومی به شهروندان یاری کنند.

کد خبر 6088693

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایستگاه قانون در استان همدان
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • افزایش ابر در مشهد از عصر امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد