Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در حال بررسی شیوه های جدیدی برای گسترش اقدامات تدافعی واشنگتن در مقابله با حملات موشکی احتمالی است.

در گزارش این خبرگزاری امده است: در این شیوه جدید ممکن است بمنظور شناسایی موثر و ردگیری موشک های دشمن شبکه ای از ماهواره ها در فضا اضافه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آسوشیتدپرس، انتظار می رود جزییات نحوه اقدام دولت برای پیشبرد چنین طرحی در کنگره همزمان با انتشار گزارش پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) درباره بازنگری دفاع موشکی تا روز پنجشنبه منتشر شود.
انتشار این گزارش سال گذشته به دلایلی که درباره آن توضیحی داده نشد، به عقب افتاد. این گزارش اکنون در حالی منتشر می شود که ترامپ تلاش می کند کره شمالی را ترغیب به کنار گذاشتن سلاح های هسته ای اش کند.
آسوشیتدپرس احتمال داد که انتشار گزارش بازنگری پنتاگون مذاکرات با پیونگ یانگ را پیچیده می کند.
این رسانه آمریکایی افزود: انتظار می رود رویکرد ترامپ شامل تاکید بر توقف موشک ها قبل از پرتاب یا دقایق اولیه پرتاب آنها باشد که موتورهای تقویت کننده هنوز در حال سوختن هستند.
هر گونه اقدام توسعه طلبانه در این حوزه و هزینه دفاع موشکی با دیگر اولویت های دفاعی آمریکا از جمله تعهد دولت ترامپ برای اختصاص میلیاردها دلار بیشتر برای ساخت نسل جدیدی از سلاح های هسته ای رقابت می کند.
چنین توسعه ای تبعات مهمی برای دیپلماسی آمریکا خواهد داشت بویژه با توجه به دشمنی روسیه حتی با ابتدایی ترین برنامه های دفاع موشکی آمریکا و نگرانی چین از دفاع موشکی آمریکا در آسیا که می تواند امنیت ملی چین را تضعیف کند.
آسوشیتدپرس خاطرنشان کرد که سلاح های کنونی دفاع موشکی آمریکا زمینی و مستقر بر روی کشتی ها هستند.
روسای جمهوری خواه آمریکا از جمله «رونالد ریگان» که پیشنهاد برنامه «جنگ ستارگان»، سلاح های ضد موشکی در فضا را داد اشتیاق بیشتری به دفاع موشکی در مقایسه با دمکرات ها داشته اند.
البته در سال های اخیر هر دو حزب آمریکا چنین استدلال می کنند که به دفاع بهتری نیاز هست حتی اگر از آن برای قدرت های هسته ای نوظهوری مانند کره شمالی استفاده شود.
آسوشیتدپرس نوشت: جزییات دیدگاه های ترامپ در حوزه دفاع موشکی مشخص نیست. راهبرد امنیت ملی آمریکا که رییس جمهور آمریکا دسامبر سال 2017 اعلام کرد، تقویت دفاع موشکی را در اولویت قرار می دهد و در عین حال بیان می کند که هدف از آن اختلال در روابط راهبردی با روسیه یا چین نیست؛ دو کشوری که از نظر آمریکا زرادخانه موشکی آنها بزرگترین تهدید احتمالی قلمداد می شود.
«جان رود» معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی، سال گذشته گفت ایجاد لایه ای از سنسورهای ردیابی موشکی در فضا تغییر بزرگی در سیاست این کشور یا تهدید امنیتی از سوی کشورهای روسیه و چین محسوب می شود.
کنگره به پنتاگون دستور داده درباره استقرار رهگیری های موشکی در ماهواره های فضایی مطالعه کند و برخی مقامات ارشد پنتاگون استقرار چنین رهگیری هایی را امکان پذیر و مقرون به صرفه توصیف کرده اند.
«دریل کیمبل» مدیر انجمن کنترل تسلیحات آمریکا گفته است، انتظار دارد گزارش بازنگری دفاع موشکی، نقش توسعه یافته دفاع موشکی را برای مقابله با موشک های روسیه و چین و به ویژه موشک هایی که متحدان آمریکا در آسیا و چین را تهدید می کند، تایید کند.
اروپام ** 9158 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پنتاگون دفاع موشكي رهگيري و شناسايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۸۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد آمریکا تلاش می کند تا محوریت را در منطقه آسیا و اقیانوسیه به دست بگیرد.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ساختارهای نظامی و سیاسی با محوریت آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه مانند آکواس در تلاش هستند تا نظام امنیتی در منطقه را به نظامی با محوریت آمریکا تبدیل کنند.

وزیر دفاع روسیه، در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای، هشدار داد: در مورد این منطقه نیز شاهد تلاش های نظامند برای اصلاح نظام امنیتی منطقه از «آسه آن» محور به آمریکا محور هستیم. این کار با تقویت ساختارهای نظامی-سیاسی واشنگتن محور مانند آکواس انجام می شود.

کد خبر 6089114

دیگر خبرها

  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد