Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: خواهان برخورداری خانم هاشمی از کلیه حقوق اولیه و انسانی و آزادی فوری و بدون قید و شرط ایشان از بازداشت غیرقانونی هستیم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بازداشت خبرنگار شبکه پرس تی وی هنگام ورود وی به آمریکا گفت: اقدام دولت آمریکا در بازداشت غیرقانونی و برخورد غیرانسانی با خانم مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین) خبرنگار و مجری شبکه خبری پرس‌تی وی در واشنگتن را محکوم می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی افزود: بازداشت یک شهروند مسلمان آمریکایی بدون مقدمه و با رفتار‌های تحقیر آمیز و غیرانسانی مأمورین دولت آمریکا در اذیت و آزار این بانو، نمونه بارز رفتار‌هایی است که یک رژیم آپارتاید با شهروندان غیرسفیدپوست خود انجام می‌دهد و جمهوری اسلامی ایران خواهان برخورداری خانم هاشمی از کلیه حقوق اولیه و انسانی و آزادی فوری و بدون قید و شرط ایشان از بازداشت غیرقانونی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز تاسف عمیق از برخورد‌های غیرانسانی مامورین آمریکایی با خبرنگار پرس تی وی اظهار داشت: خانم هاشمی خبرنگار پرس تی وی برای دیدار خانواده اش به آمریکا رفته و در آنجا بازداشت شده است و متأسفانه ایشان تا دو روز امکان هیچ ارتباطی با بیرون از بازداشتگاه نداشته و رفتار مأمورین دولت آمریکا با این شهروند مسلمان- آمریکایی، نقض فاحش حقوق بشر و حقوق شهروندی وی و همچنین منافی حقوق اساسی یک زن مسلمان است.

وی بیان داشت: اتفاق رخ داده برای خانم هاشمی نشان می‌دهد که دولت آمریکا عملا به هیچ یک از اصولی که آن را دستاویز حمله به منتقدانش قرار می‌دهد، پایبند نیست و به کشوری خطرناک برای خبرنگاران تبدیل شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قاسمی سخنگوی وزارت خارجه خبرنگار پرس تی وی مرضیه هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ علی رزمجو بعد از ظهر چهار شنبه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه در سالن ۲۲ بهمن بوشهر با بیان اینکه مبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ریشه در آیات قرآن کریم دارد گفت: فلسفه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصول و اعتقادات الهی ترسیم شده است و با به کارگیری عقل، خرد و توانمندی‌های فردی و سازمانی در راه حق حرکت می‌کند.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر با اشاره به تکثیر اعتقادات آزادی‌خواهانه‌ای که از انقلاب اسلامی در دنیا نشأت گرفته است افزود: ایستادگی ملت مظلوم فلسطین در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی و بیداری آزادی‌خواهان جهان در راستای حمایت این ملت مظلوم همگی نشأت گرفته از آرمان‌های الهی انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه رژیم غاصب صهیونیستی را گیر افتاده در باتلاقی عمیق خواند و تصریح کرد: مقاومت مردم فلسطین، ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در هدف قرار دادن اهداف نظامی و اعتراضات داخلی این رژیم کودک کش را در باتلاقی عمیق فرو برده است.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در پایان اظهار کرد: موفقیت‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف تجلی‌گاه عشق به خدا، ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی است

در پایان این مراسم به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه از مربیان و هادیان نمونه سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6094443

دیگر خبرها

  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • فعال حقوق بشر سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را بر هم زد
  • بلینکن در دیدار با هرتزوگ: آمریکا اکنون خواهان آتش‌بس است
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • تجمع دانشجویان در حمایت از آزادی‌خواهان حامی فلسطین برگزار شد
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • اینجا سرزمین آزادی‌هاست! | ببینید
  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • پایتخت مقاومت همگام با آزادی‌خواهان جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد