Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام عناوین ایام‌ فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، تشییع پیکر شهدای حادثه هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ نیروی هوایی ارتش، پیشنهادهای صادق خرازی به جهانگیری، شکایت از یکی از معاونین رئیس جمهور به اتهام سرپیچی از اجرای حکم قانونی، مصوبه کمیسیون تلفیق برای اجرای احکام معوق سازمان تعزیرات، واکنش ادعایی پمپئو به پرتاب ماهواره پیام، نقش‌آفرینی ایران در سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، بازداشت خبرنگار و مجری پرس‌ تی‌ وی در آمریکا، آخرین وضعیت پرونده علوم تحقیقات، اظهارات اژه ای درباره رییس بعدی قوه قضاییه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، بیست و ششم دی ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عناوین ایام‌ فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  را با شعار محوری افتخار به گذشته، امید به آینده اعلام کرد.

در همین رابطه رییس ستاد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی استان تهران با تاکید بر اینکه جشن پیروزی انقلاب اسلامی متعلق به گروه و جریان سیاسی خاصی نیست، تصریح کرد: هرکس که انگیزه انقلابی دارد برای چهلمین سالگرد باید سنگ تمام بگذارد اگر کوتاهی کنیم، حق انقلاب را ادا نکرده ایم.

مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه سانحه هوایی هواپیمای باربری بوئینگ ۷۰۷  با حضور خانواده‌های شهدا، پرسنل نیروی هوایی و جمعی از مردم قدرشناس کشورمان، در پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، امیر شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش با اشاره به سابقه فعالیت ارتش در طرح‌های مردم‌یاری، اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال‌های دور تا امروز، بارها و بارها در حوزه مردم‌یاری و کمک و خدمت به مردم، هم در مرزهای ایران اسلامی و هم در فراتر از مرزهای کشورمان، تلاش‌ها و جانفشانی‌های بسیار زیادی انجام داده است و شهدای هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ تلاشگران جبهه خدمت به مردم بودند.

صادق خرازی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری پیشنهاداتی به منظور اصلاح لایحه جامع شفافیت ارائه داد. دبیرکل حزب ندای ایرانیان در بخشی از این نامه آورده است:  حزب ندای ایرانیان با تکیه بر روحیه اصلاحگری خود بر مبنای مرام حزبی، رسالت اجتماعی و اهداف بلندمدت خود و با عنایت به درخواست دولت محترم دست به تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان حقوقی زد تا به بررسی و تدقیق لایحه جامع شفافیت پرداخته، نقاط قوت و ضعف، کاستی‌ها و نواقص آن را استخراج کنند و لایحه مدنظر را مورد بررسی کامل قرار دهند.

همچنین ، احمد توکلی  در جلسه ماهانه دیده بان شفافیت و عدالت درباره شفاف سازی حقوق و مزایای مسئولان اظهار کرد: از آنجا که تأخیر در اجرای ماده ۲۹ و تأخیر در شفاف کردن حقوق و مزایای دریافتی مسئولان از بیت المال باعث استمرار پرداخت حقوق های غیرمتعارف و ظالمانه شده، دیده بان شفافیت و عدالت از آقای انصاری معاون رئیس جمهور به اتهامسرپیچی از اجرای حکم قانونی در دادگاه شکایت خواهد کرد.

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۸ نیز از مصوبه این کمیسیون برایاجرای احکام معوق سازمان تعزیرات و شناسایی اموال محکومان تعزیراتی خبر داد.

همچنین سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۸ از مصوبه این کمیسیون در مورد معافیت زائرین اربعین از پرداخت عوارض خروج از کشور در سال ۹۸ خبر داد و گفت که عوارض خروج از کشور برای زائران عتبات در سال ۹۸ نیز افزایش پیدا نمی کند.

در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای تحقق اهداف فضائی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، متخصصان و دانشمندان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موفق شدند با طراحی و ساخت ماهواره بر «سیمرغ»، ماهواره «پیام» را با موفقیت به فضا پرتاب کنند.

رییس جمهور در واکنش به قرار نگرفتن ماهواره "پیام "در جایگاه خود گفت: در این پرتاب موفقیت‌های خوبی داشتیم و البته ناکامی‌هایی جزیی هم بوجود آمد اما در مجموع دستاورد مثبت و بسیار خوبی بود. در زمینه پرتاب‌کننده و هم در زمینه ساخت ماهواره به موفقیت‌های بالایی دست پیدا کردیم و این بدان معنا است که ایران امروز در این مسیر قرار گرفته و اشکالات جزیی که وجود دارد، ظرف چند ماه آینده برطرف خواهد شد.

مایک پمپئو، ساعاتی پس از اعلام پرتاب ماهواره پیام که به دلایل فنی نتوانست در مرحه آخر در مدار قرار بگیرد، در صفحه توئیتر خود پیامی منتشر کرد و به این رویداد واکنش نشان داد و مدعی شد که ایران در اعلام برنامه خود برای ارسال ماهواره علمی به فضا دروغ می‌گوید و این پوششی برای ادامه توسعه موشک‌های بالستیکش است.

در واکنش به این ادعاهای نتانیاهو و پمپئو درباره پرتاب «پیام» علی نجفی خوشرودی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس کشورمان تاکید کرد: اجازه دخالت به هیچ کشوری درباره صنعت موشکی خود را نمی‌دهیم.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیزتاکید کرد که هیچ دلیلی برای انتقاد از برنامه موشکی ایران وجود ندارد.

سرلشکر جعفری با مضحک و خنده دار دانستن تهدیدات اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه چنانچه ایران نیروهای نظامی خود را سریعا از سوریه خارج نکند ، اسراییل به حملات خود علیه مواضع ایران ادامه خواهد داد، گفت: جمهوری اسلامی ایران مستشاران نظامی و انقلابی و نیز تجهیزات و سلاح هایی که برای توانمند سازی مقاومت اسلامی در سوریه دارد را حفظ خواهد کرد.

ادامه نظرات درباره استانی شدن انتخابات مجلس

تاجرنیا: پارلمان ما در حد یک نظام دموکراتیک نیست

یک عضو مجمع نمایندگان استان یزد: برقراری عدالت از فواید استانی شدن انتخابات مجلس است

رییس دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی: استانی‌ شدن انتخابات، سطح نخبگی نمایندگان را افزایش می‌دهد

یک عضو کمیسیون شوراها: با استانی‌شدن انتخابات دسترسی مردم به نمایندگان قطع می‌شود

نماینده دهلران: استانی‌شدن انتخابات، جایگاه مجلس را ارتقا می‌دهد

نماینده تبریز: استانی‌شدن انتخابات از رای آوردن با «پول» و «شام» جلوگیری می‌کند

نماینده‌ی شوش:دلایل نماینده شوش در مخالفت با استانی شدن انتخابات مجلس

نماینده تربت حیدریه: پررنگ‌تر شدن نقش احزاب با استانی شدن انتخابات

***

نقش‌آفرینی ایران در سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای

نباید فراموش کرد که سیاست خارجی تابعی از شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای است. طی مدتی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد حضور ایران در تمامی عرصه‌ها به ویژه سازمان‌های منطقه‌ای نشان می‌دهد ایران توانسته به خوبی از این شرایط به نفع خود استفاده کند و دور از ذهن نیست که در آینده‌ای نه چندان دور یکی از قدرت‌های بزرگ خواهد بود.

روابط این روزهای ایران و اتحادیه اروپا همچون روزهای سرد و خشک دی ماه با وقوع برخی از تحولات رو به سردی گراییده و با توجه به فراز و نشیب‌های صورت گرفته و فشار عنصر سومی همچون آمریکا در حال حاضر خبری از گرمی و یا رفع برخی از چالش‌های به وجود آمده نیست و احتمال قطع همکاری ایران با اروپا در حوزه مبارزه با ترانزیت مواد مخدر و مهاجران در فاز اول تجدید نظر در همکاری با اتحادیه اروپا، وجود دارد.

همچنین سی‌ان‌بی‌سی از احتمال تمدید معافیت‌های نفتی ایران از سوی آمریکا گزارش داد و با اشاره به اینکه نماینده ویژه وزارت امورخارجه آمریکا درباره ایران مشخص نکرده است که واشنگتن می‌خواهد چه تصمیمی برای تحریم نفتی ایران بگیرد، گزارش داد دولت ترامپ ممکن است باز هم اجازه صادرات نفت به ایران بدهد.

مرضیه هاشمی، خبرنگار و مجری شبکه پرس تی وی، در سفر به آمریکا، بدون هیچ دلیل مشخصی، بازداشت شده و در شرایط نامناسبی به سرمی‌برد. روابط عمومی شبکه پرس تی وی ضمن انتشار این خبر، اعلام کرده است: ملانی فرانکلین، مجری آمریکایی‌الاصل این شبکه که پس از مسلمان شدن، نام مرضیه هاشمی را برگزید، توسط ماموران در واشنگتن دی سی بازداشت شده و تاکنون هیچ اتهامی به صورت رسمی علیه وی مطرح نشده است.

دراین رابظه  سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بازداشت خبرنگار پرس تی‌وی در آمریکا را نقض فاحش حقوق‌بشر دانست و گفت: اقدام دولت آمریکا در بازداشت غیرقانونی و برخورد غیرانسانی با خانم مرضیه هاشمی (ملانی فرانکلین) خبرنگار و مجری شبکه خبری پرس‌ تی‌وی در واشنگتن را محکوم می‌کنیم.

در همایش تخصصی معاونان و روسای اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سراسر کشور، دادستان کل کشور از برنامه‌ریزی برای ارائه کارت ضابطیت به نیروهای بسیج خبر داد و در این باره توضیح داد: در حال‌ برنامه‌ریزی هستیم تا این کار برای عوامل بسیج نیز صادر شود. منتظری همچنین با بیان اینکه دستورالعملی را برای نظارت بر قیمت‌ها آماده کرده‌ایم، گفت: بر اساس این دستورالعمل دادستان‌های استان‌های سراسر کشور را مکلف کردیم که هیاتی متشکل از دستگاه‌های مرتبط تشکیل داده و بر قیمت‌ها، بازار، تولید و انبار نظارت داشته باشیم و قطعا با مواردی که تخلفی را مشاهده کنند، برخورد خواهد شد. وی درباره آخرین وضعیت پرونده علوم تحقیقات توضیح داد: در همان روزهای نخست با دستور قضایی عناصر مقصر در خصوص این حادثه شناسایی و دستگیر شدند. برخی از پرونده‌ها نیز تکمیل شده است و آماده رفتن به دادگاه است و بخش دیگر نیز با توجه به این که در مورد مصدومان حادثه است، باید منتظر بمانیم تا این افراد بهبودی کامل پیدا کنند.

همچنین دادستان تهران در واکنش به ادعای اخیر دولت انگلیس درباره نازنین زاغری گفت: محکومان امنیتی از لحاظ تماس تلفنی، ملاقات با خانواده و استفاده از امکانات پزشکی در بهترین وضعیت قرار دارند. عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه نشست آسیب‌های اجتماعی با بیان جزییاتی از پرونده بانک سرمایه گفت: در این پرونده حدود سی مدیر  تحت تعقیب قرار گرفتند که از جمله آن‌ها آقایان بخشایش و کاظمی بودند و الباقی کسانی هستند که در این بانک مدیریت داشتند و تعقیب شدند و پرونده آن‌ها به تدریج به دادگاه خواهد رفت. وی  با تشریح آخرین وضعیت پرونده حقوق‌های نجومی گفت: از ۵۰ مورد کیفرخواست در مورد پرونده حقوق‌های نجومی، ۱۴ مورد منجر به صدور حکم شده و تعدادی هم تبرئه شده‌اند و از آنجایی که در مرحله اعتراض است پس از قطعی شدن جزییات حکم اعلام می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه درباره رییس بعدی دستگاه قضا گفت: هنوز تا جایی که خبر دارم به صورت قطعی کسی مشخص نشده است و طبیعتا وقتی رییس قوه قضاییه تعیین شد همه در جریان قرار می‌گیرند. محسنی اژه ای افزود: قطعا جزو گزینه‌ها نیستم.

همچنین آیت‌الله جنتی در جلسه شورای نگهبان با بیان اینکه در آستانه بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی هستیم، گفت: شورای نگهبان نمی‌تواند درباره بودجه کشور بی‌توجه باشد.
 

انتهای پیام

ایسنا - مژگان رساپور

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا احمد توكلي ارتش جمهوري اسلامي ايران استانی شدن انتخابات مجلس اسحاق جهانگيري چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب حجت الاسلام و المسلمين منتظري دادستان كل كشور دهه فجر سازمان تعزیرات سقوط هواپیمای 707 قوه قضاييه كميسيون تلفيق ماهواره پیام ماهواره بر سیمرغ مایک پمپئو مراسم تشييع پيكر نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت

امتداد - عزیزی گفت: در این مرحله از اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه وانت بار شناسایی شدند که این میزان به معنی این است که بیش از ۱۰ درصد از این ناوگان عمومی فاقد بیمه شخص ثالث بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، سید کاظم عزیزی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در گفتگو با فرکانس بیمه اظهار کرد: در این مرحله از اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثالث، اطلاعات کامل ناوگان وانت بارهای کشور که نزدیک به ۳ میلیون دستگاه بوده است از حیث دارا بودن بیمه نامه شخص ثالث بررسی شد که مشخص گردید ب

عزیزی با بیان اینکه اطلاع رسانی به این گروه از ناوگان از ماههای گذشته آغاز شده است و برخی از این خودروها پس از اطلاع رسانی اقدام به اخذ بیمه نامه نموده اند، بیان کرد: آمار و اطلاعات مربوط به دریافت کنندگان بیمه شخص ثالث، به زودی اعلام خواهد شد.

مجری طرح ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث همچنین در رابطه با تاثیر اجرای این ماده قانونی در میزان مراجعه دارندگان ناوگان فاقد بیمه جهت اخذ بیمه نامه شخص ثالث گفت: این ماده قانونی یکی از مهم ترین مواد قانونی و موثرترین ابزار جذب جامعه هدف جهت دریافت بیمه نامه شخص ثالث می باشد و اثرات اجرای آن در این خصوص تاکنون مشهود و ملموس بوده است و از سوی دیگر اجرای این ماده قانونی، از اهمال دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه نسبت به تاخیر در تمدید به موقع بیمه نامه شخص ثالث پیشگیری نموده و بازدارندگی موثری خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • نامه تاج به وزیر: لیگ بعدی را شروع نمی‌کنیم!
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • تعیین تکلیف بیش از ۷ هزار سند مالکیت در قشم
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • خجالت بکشید!
  • واکنش وزیر ورزش و رییس فدراسیون به اتفاقات آزادی
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس