Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، بخش برق کشور به عنوان صنعتی زیربنایی در چهار دهه اخیر توانسته است با توسعه طرح‎‌های انجام شده خود در زمینه‌های مختلف نقش مهمی را در افزایش سطح آسایش و رضایت‌مندی مردم و همچنین توسعه و آبادانی کشور ایفا کند.

نگاهی به فعالیت‌های این صنعت در زمینه احداث پست‌های برق (انتقال، فوق‌توزیع و توزیع) حکایت از آن دارد که ظرفیت پست‌های یاد شده در سال ۵۷ و همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی به حدود ۲۶ هزار و ۸۰۷ مگاولت آمپر می‌رسید که با همت تلاشگران صنعت برق این رقم در ابتدای دولت یازدهم به حدود ۳۰۴ هزار مگاولت آمپر و هم اکنون به ۳۷۸ هزار و ۷۳۸ مگاولت آمپر رسیده است؛ بنابراین در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید بیش از ۷۴ هزار مگاولت آمپر ظرفیت جدید در میان پست‌های برق کشور ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین براساس برآورد صورت گرفته ظرفیت پست‌های برق کشور (انتقال، فوق‌توزیع و توزیع) نسبت به ابتدای انقلاب ۱۴ برابر افزایش پیدا کرده است و ۱۰۰ درصد تجهیزات آن‌ها ساخت داخل است.

بیشتر بخوانید: مقطع چهل ساله انقلاب فرصتی برای ارزیابی عملکردها از جمله در موضوع گزینش است

برای اطلاع بیشتر از جزئیات اقدامات صورت گرفته خوب است بدانید ظرفیت‌های پست‌های شبکه انتقال و فوق توزیع کشور در ابتدای انقلاب ۱۸ هزار و ۴۷۷ مگاولت آمپر بوده است که تا ابتدای دی‌ماه امسال  با افتتاح پست‌های جدید این رقم به ۲۵۷ هزار و ۱۶۰ مگاولت آمپر افزایش یافته و در حال حاضر نیز ظرفیت‌های پست‌های جدید انتقال و فوق توزیع که با پیشرفت ۸۵ درصدی در حال ساخت و تکمیل شدن هستند به ۹ هزار و ۳۴۵ مگاولت آمپر رسیده است.

همچنین ظرفیت ترانسفورماتور‌های توزیع نیز در سال ۵۷ حدود هشت هزار و ۳۳۰ مگاولت آمپر بوده که این رقم هم اکنون از مرز ۱۲۱ هزار مگاوات آمپر گذشته است.

تعداد ترانسفورماتور‌های توزیع هم از ۲۶ هزار دستگاه ابتدای انقلاب به حدود ۷۰۵ هزار دستگاه رسیده است و تمامی تجهیزات آن نیز ساخت داخل است؛ بنابراین تعداد ترانسفورماتور‌های توزیع موجود در کشور نسبت به سال ۵۷ بیش از ۲۷ برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام/

ظرفیت ترانسفور ماتور‌های توزیع  در سال ۵۷ حدود هشت هزار و ۳۳۰ مگاولت آمپر بود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، گفت: به پیشنهاد هیأت مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیر اعتباری (پیمانکاری - قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش سقف ضمانت‌نامه‌ها تاکید کرد: افزایش سقف ضمانت‌نامه‌های این صندوق برای صنایع کوچک در سال جهش تولید با مشارکت مردم، اثربخشی خدمات صندوق را به صورت معناداری افزایش خواهد داد و نقش صندوق را در جهش تولید برجسته‌تر خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزود: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تأمین مالی از طریق سکوهای تأمین مالی جمعی و سکوهای تأمین مالی زنجیره تأمین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

این مسؤول عنوان کرد: صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیر اعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قراردادهای واحدهای تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است.

مقیسه در پایان خاطرنشان کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

کد خبر 6096958

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت تولید کاغذ تحریر/ ناشران و مخاطبان کودک و نوجوان حمایت می‌شوند
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • توزیع بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت هوایی در فروردین ۱۴۰۳
  • بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • در راستای جهش تولید؛ افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌ها
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟