Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@06:03:23 GMT

میانگین مصرف کود در کشور از متوسط جهانی کمتر است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۰۲۱۰

میانگین مصرف کود در کشور از متوسط جهانی کمتر است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید سعادت ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر اظهار داشت: اولین اولویت ما سلامت محصولات کشاورزی است که در این راستا تلاش‌های خوبی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۵ محصول کشاورزی در اولویت ریسک برای پایش سلامت قرار گرفتند که با توجه به اولویت‌بندی، هشت محصول که عمده مصرف را در جامعه دارند انتخاب شدند که طرح ارتقای سلامت این هشت محصول تدوین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعادت خاطرنشان کرد: تامین اعتبار این بخش بر عهده سازمان برنامه بود و نشست‌هایی را در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داشتیم و اعتباراتی برای این طرح در نظر گرفته شد که این اعتبارات متناسب با بزرگی طرح نبود.

وی ادامه داد: یک قسمت از اعتبارات این طرح به صورت ملی باید دیده می‌شد و یک قسمت هم در اعتبارات استان دیده شود که سازمان‌های مدیریت استان موظف به برآورد آن شدند.

مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: این طرح دو قسمت مجزا دارد که یک قسمت مربوط به وزارت جهاد کشاورزی و یک بخش مربوط به وزارت بهداشت است

وی افزود: اولین بحثی که برای تولید محصول داریم این است که به کشاورزان آموزش دهیم چون آموزش برد بیشتری نسبت به اعمال تشویقی و تنبیهی دارد . مسئولان پهنه‌های کشاورزی، شرکت‌های فعال در این زمینه برای تهیه سموم و کودهای کشاورزی و . . . در این زمینه مد نظر هستند.

سعادت با اشاره به اینکه آموزش در سطوح مختلف انجام می‌شود، ادامه داد: زمانی محصول آلوده خواهد بود که در مصرف سم و کود دقت و نظر را نداشته باشیم و این محصولات در اراضی آلوده کشت می‌شوند.

وی اضافه کرد: شناسایی این منابع خاک به ما کمک می‌کند تا در این مناطق آلوده دیگر کشتی صورت نگیرد. طرح پایش خاک‌های آلوده از پروژه‌های در دست اجرا است. تعیین بیشینه مجاز برای مصرف سموم و آفت‌کش‌ها از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به شناسایی کشاورزانی که اقدام به محصول کشاورزی گواهی‌شده می‌کنند، گفت: در وزارت بهداشت هم تشکیل شناسنامه بهداشتی برای کشاورزانی که اقدام به تولید این محصولات می‌کنند انجام می شود.

وی اظهار داشت: در این طرح، وزارت بهداشت علاوه بر مراکز عرضه در محل تولید هم پایش و نمونه‌برداری را انجام خواهند کرد. محصولات تولیدی دارای کد شناسایی خواهد بود که قابل ردگیری خواهد بود.

سعادت ادامه داد: فروش و عرضه این محصولات نیز از مسائل مهم است. تولید این محصولات هزینه‌هایی در مراحل مختلف هزینه‌هایی دارند که هزینه‌هایی اضافه بر هزینه‌های معمول خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی مراکزی برای عرضه این محصولات را در دستور کار داریم. محصولاتی که با این روند تولید می‌شوند قابلیت فروش با قیمت بالاتری را داشته باشند.

مدیرکل دفتر محیط زیست و سلامت غذا وزارت جهاد کشاورزی افزود: تلاش داریم تولید این محصولات را در استان‌ها و خصوصا استان بوشهر گسترش دهیم و سال آینده این جشن را بگیریم که هر ۱۵ محصول شامل این طرح شوند و با سلامت تولید شوند.

وی اضافه کرد: در مصرف کود و سم مشکل خاصی در کشور نداریم. میانگین مصرف کود ۱۰۱ کیلوگرم در هکتار است که در ایران ۸۹ کیلوگرم است. در میانگین‌ها مشکلی نداریم ولی نمی‌توانیم بد مصرفی را منکر شویم.

کد خبر 4514900

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله

به گزارش قدس آنلاین، بازار اجاره مسکن در کشورمان تابع وضعیت عرضه مسکن است. به علت سقوط تولید مسکن در ۸ سال دولت گذشته، دولت سیزدهم برای ساماندهی بازار مسکن با تقاضای بی‌سابقه و انباشته‌شده مواجه بوده است.

با این حال در دو سال گذشته با کلید خوردن طرح نهضت ملی مسکن، تاکنون ساخت بیش از ۲.۵ میلیون واحد مسکن آغاز شده و حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن هم تحویل داده شده است.

از سوی دیگر، با کنترل انتظارات تورمی با اجرای سیاست‌های انضباطی پولی و مالی و همینطور برخورد با بنگاه‌های املاک متخلف، بخشی از سوداگری در بازار مسکن کنترل شده اما انتظار می‌رود با تصویب قانون مالیات بر سوداگری در مجلس و اجرای آن در سال جاری، وضعیت مسکن بهتر از گذشته شود و دلالی کاهش یابد.

اطلاعات مرکز آمار هم نشان می‌دهد در فروردین امسال تورم ماهانه اجاره‌بهای مسکن به حدود ۱.۶۵ درصد رسیده که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون کمترین رقم است.

همچنین متوسط تورم ماهانه اجاره مسکن در ۸ سال گذشته (۱۳۹۵ – ۱۴۰۲) حدود ۱.۸ درصد بود و کاهش تورم ماهانه اجاره در فروردین امسال به ۱.۶۵ درصد به معنای نزول این شاخص به سطح پایین‌تر از میانگین ۸ سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • مالاریا مهم ترین بیماری انگلی تهدید کننده سلامت بشر در دنیا+ فیلم