Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-26@17:39:59 GMT

با 8 راز سلامتی آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۰۳۲۲

استرس یکی از مواردی است که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود اما از آن نمی‌توان اجتناب کرد. بنابراین اهداف خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که بتوانید استرس خود را مدیریت نمایید. شما می‌توانید شرایط استرس زا را با مواردی همچون مدیتیشن، ورزش و انجام کارهای مفید کنترل کنید.به گزارش بلاغ، بدون شک شما هم افرادی را می‌شناسید که نحوه سلامت خود را همیشه کنترل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اطراف همه ما، چنین افرادی پیدا می‌شوند. آیا تا به حال دوست نداشتید راز سلامت آن‌ها را بدانید و از این راز برای سلامتی خود استفاده کنید؟ در این مقاله قصد داریم ۸ راز این افراد را بیان کنیم.

استفاده از مکمل‌های حاوی ویتامین C:

اگرچه شواهد علمی نشان می‌دهد که ویتامین C می‌تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود ببخشد اما بیشتر افراد مصرف این ویتامین را نادیده می گیرند. هر زمان که احساس کردید حال خوبی ندارید ، چند واحد ویتامین C مصرف کنید و از اثرات معجزه آسای آن لذت ببرید.

داشتن خواب کافی:

 

هر فردی باید در شبانه روز ۸ الی ۱۰ ساعت خواب مفید و با کیفیت داشته باشد تا بتواند سالم بماند. متخصصان خواب معتقدند که خواب مناسب و کافی برای داشتن سیستم ایمنی قوی بسیار موثر است. در حققیت مطالعات و تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که ۵ الی ۶ ساعت در شب خوابیده‌اند، زمانی که در معرض ویروس سرماخوردگی قرار می‌گیرند ۳۰ درصد امکان ابتلا به آن را خواهند داشت. این در حالیکه است که افراد با خواب کافی تنها ۱۷ درصد امکان ابتلا به بیماری سرماخوردگی را دارند.

نقویت قدرت ذهنی و روانی:

زمانی که همه افراد اطراف ما در مورد بیماری‌های مختلف صحبت می‌کنند، برخی از افرا حضور دارند که معتقدند هرگز بیمار نمی‌شوند. این افراد دارای باورها و عقاید قوی هستند. بنابراین اگر می‌خواهید سالم بمانید باید قدرت ذهنی و روانی خود را تقویت کنید و مثبت بیندیشید.

کنترل و مدیریت استرس:

استرس یکی از مواردی است که باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود اما از آن نمی‌توان اجتناب کرد. بنابراین اهداف خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که بتوانید استرس خود را مدیریت نمایید. شما می‌توانید شرایط استرس زا را با مواردی همچون مدیتیشن، ورزش و انجام کارهای مفید کنترل کنید.

تمیز و مرتب بودن:

زمانی که از بیرون به منزل خود بر می‌گردید باید دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. همان طور که می دانید محیط بیرون با میکروب‌های بسیاری آلوده است بنابراین پاکیزگی خود را همیشه حفظ کنید.

ورزش کردن:

انجام منظم تمرینات ورزشی می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کند. انجام اینگونه تمرینات می‌تواند از بروز عفونت‌های دستگاه تنفسی جلوگیری کند.سعی کنید هفته‌ای حداقل سه بار ورزش کنید.

ارتباط از راه دور:

زمانی که مجبور می‌شوید برای رفتن به سر کار خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، احتمال قرار گرفتن در معرض میکروب‌های مختلف بیشتر می‌شود. برای اجتناب از این موضوع، شغلی را پیدا کنید که به منزلتان نزدیک‌تر باشد. همچنین اگر می‌توانید بهتر است دورکاری کنید.

داشتن استراحت کافی:

زمانی که احساس می‌کنید حالتان خوب نیست، بهتر است تا دیر وقت کار نکنید. زمانی را برای استراحت خود کنار بگذارید و مطمئن شوید خواب کافی دارید

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کارآزمایی افراد چاق و پیش دیابتی که مقدار کالری روزانه یکسانی مصرف می‌کردند- با اینکه یک گروه از برنامه رژیم فستینگ پیروی می‌کردند و گروه دیگر آزادانه غذا می‌خوردند- هیچ تفاوتی در کاهش وزن یا سایر شاخص‌های سلامتی نشان نداد.

دکتر «نیسا ماروثور» سرپرست تیم تحقیق و دانشیار پزشکی در دانشکده پزشکی جانز هاپکینز، نوشت: «مصرف بیشتر کالری‌ها در اوایل روز در طول مدت زمانی ۱۰ ساعته، وزن را بیشتر از مصرف آن‌ها در اواخر روز کاهش نداد.»

محققان خاطرنشان کردند که «شواهد نشان می‌دهد که وقتی بزرگسالان مبتلا به چاقی دوره غذا خوردن خود را به ۴ تا ۱۰ ساعت محدود می‌کنند، به طور طبیعی کالری دریافتی خود را حدود ۲۰۰ تا ۵۵۰ کالری در روز کاهش می‌دهند و طی ۲ تا ۱۲ ماه وزن کم می‌کنند.»

رژیم غذایی کتوژنیک چیست ؟ |خواص و عارضه های رژیم غذایی کتوژنیک را بدانید

اما اگر افراد فقط کالری روزانه خود را به همان میزان کاهش دهند، بدون اینکه برنامه غذایی خود را تغییر دهند، چه؟

کارآزمایی جدید شامل ۴۱ فرد مبتلا به چاقی و پیش دیابت بود.

شرکت کنندگان به یکی از دو رژیم غذایی اختصاص داده شدند.

بیست و یک نفر از آن‌ها فقط بین ساعت‌های ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر غذا می‌خوردند و بیشتر کالری خود را قبل از ساعت ۱۳ مصرف می‌کردند.

۲۰ شرکت‌کننده دیگر با الگوی منظم‌تری غذا خوردند، در هر زمانی بین ساعت ۸ صبح تا نیمه‌شب غذا خوردند و بیشتر کالری‌های روزانه خود را بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر دریافت کردند.

نتیجه نهایی: محققان هاپکینز دریافتند که پس از ۱۲ هفته، تفاوت قابل توجهی در کاهش وزن بین دو گروه وجود نداشت.

افرادی که رژیم فستینگ داشتند به طور متوسط کمی بیش از ۲ کیلوگرم وزن از دست دادند، در حالی که افرادی که طبق برنامه منظم غذا می‌خوردند کمی بیشتر، حدود ۲.۵ کیلوگرم وزن کم کردند.

تیم همچنین تفاوت معنی داری در تغییرات قند خون بین دو گروه مشاهده نکرد.

نتیجه گیری: افراد چاق و پیش دیابتی ممکن است با کاهش کالری روزانه بدون پیروی از رژیم غذایی فستینگ که کالری را به همان میزان کاهش می‌دهد، وزن شأن کاهش یابد.

کد خبر 846875 برچسب‌ها چاقی خبر مهم رژیم غذایی

دیگر خبرها

  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم
  • صدای پای بازیکن نام آشنا در استقلال گوش می‌رسد/ این شادی گل بی دلیل نبود!
  • برد موشک‌های حزب‌الله برای رسیدن به هر نقطه‌ای از اسرائیل کافی است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • تصویر دیده نشده از محمدرضا شجریان
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان/ عکس
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید