Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@09:25:35 GMT

اطفاء حریق در 295 واحد مسکونی 744 نفر نجات یافتند

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۰۸۳۵

اطفاء حریق در 295 واحد مسکونی 744 نفر نجات یافتند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از انجام 1238 مورد عملیات اطفاء حریق و 1994 مورد عملیات امداد و نجات به دلیل بی احتیاطی و عدم رعایت مسائل ایمنی در شهر کرمان در 9 ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی عسکری در این باره گفت: در 9 ماه سال جاری در مجموع 1238 مورد حریق در شهر کرمان اتفاق افتاده است که می‌توان به اطفاء حریق 295 مورد حریق منزل مسکونی توسط آتش‌نشانان اشاره کرد و همچنین تعداد 511 مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، 160 مورد مربوط به وسایل نقلیه،  122 مورد مربوط به مراکز تجاری, 25 مورد مربوط به مراکز دولتی, 132 مورد مربوط به جنگل ودرختان و 3 مورد مربوط به مراکز صنعتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از انجام 1994 مورد عملیات امداد و نجات در مدت زمان یاد شده اشاره کرد و افزود: از این تعداد 424 مورد زنده‌گیری حیوانات خطرناک و آزار دهنده،  758 مورد زنده گیری مارهای سمی و غیر سمی، 271 مورد چیدن حلقه و قفل، 172 مورد امداد اسانسور, 149 مورد امداد تصادفات خودرویی , 20 مورد سقوط از ارتفاع, 7 مورد نجات سقوط در چاه و مابقی آنها مربوط به سایر موارد بوده است و در مجموع این عملیات‌ها 744 نفر از شهروندان توسط آتش نشانان نجات یافتند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که آموزش به عنوان یک اصل در پیشگیری حوادث در دستور کار این سازمان قرار گرفته است در این مدت تعداد 22145 نفر از شهروندان و دانش آموزان  آموزش‌های پیشگیری و آتش‌نشانی را توسط کارشناسان این سازمان فرا گرفتند.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری امداد و نجات جنگل دانش آموزان وسایل نقلیه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۰۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی شدید و سیل از دبی به سمت ارمنستان روان شد | فیلم

سیل و ریزش در برخی مناطق ایروان به دلیل بارندگی شدید در روز‌های اخیر رخ داده است.

به گزارش فرارو به نقل از نیوز دات‌ای ام، به طور خاص وقوع سیل و ریزش در حریم ساختمان‌ها و سازه‌ها و ادارات در نواخی نورک ماراش، اربونی، داوتاشن و شنگاویت از مناطق دوازده گانه ایروان گزارش شده اند. هم چنین، گزارش‌هایی مبنی بر گیر کردن خودرو‌ها در آب دریافت شده است".

۲۰ واحد امداد و نجات آتش نشانی ایروان و واحد‌های نجات منطقه ای، ۵ واحد رزمی مرکز انجام عملیات امداد و نجات ویژه در عملیات رسیدگی به وضعیت ناشی از بارندگی شدید شرکت داشته اند. بر اساس اطلاعات اولیه بر اثر جاری شدن سیل، قربانی و تلفات جانی در پی نداشته است. عملیات امدادرسانی در ایروان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • وقوع ۷۰ حریق و حادثه در سمنان/ ۳۲ نفر از حوادث نجات یافتند
  • بارندگی شدید و سیل از دبی به سمت ارمنستان روان شد | فیلم
  • آتشنشانان شوش ۵۶ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت
  • رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر: ۱۷ استان در ۵ روز گذشته دچار سیل و آبگرفتی شد
  • جزییات جدید از واژگونی مینی بوس در روستای امیرهنده
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان