Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@23:31:11 GMT

خاصیت ضد افسردگی برنج قهوه‌ای

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۱۰۶۸

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: برنج قهوه‌ای و یا سبوس‌دار از نظر تغذیه‌ای مقوی‌تر و بهتر از برنج سفید است. ناطقان: «نسرین علیزاده» با تأکید بر این‌که برنج قهوه‌ای ایرانی سالم‌تر از برنج قهوه‌ای خارجی( به‌علت آلودگی به سموم) است، در ادامه اظهار کرد: دانه برنج پیش از پوست‌کنی و سفید کردن دارای رنگ قهوه‌ای یا خاکستری است که در دستگاه پولیش حدود 30 درصد روی دانه تراشیده تا برنج سفید به دست بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: برنج قهوه‌ای و یا سبوس‌دار به خوبی برنج سفید قد نمی‌کشد اما از نظر تغذیه‌ای خیلی مقوی‌تر است، روغن دانه برنج، ویتامین‌ها و عناصر معدنی برنج بیشتر در سبوس آن است.
این مسئول با اشاره به این‌که مصرف برنج قهوه‌ای در رژیم غذایی سبب می‌شود تا احتمال بیماری‌های سرطان، چاقی، دیابت، اختلالات عصبی و بی‌خوابی افراد کمتر شود، تصریح کرد: برنج قهوه‌ای بر عملکرد سیستم قلب و عروق، دستگاه گوارش، مغز و سیستم عصبی اثر مثبت دارد و این ماده غذایی آنتی‌اکسیدان‌های قوی نیز دارد و بر بیماری‌های فشارخون بالا، کلسترول، استرس، افسردگی و ناراحتی‌های پوستی تأثیر مثبت دارد.
وی خاطرنشان کرد: برنج قهوه‌ای منبع غنی از ویتامین B1 ، ویتامین B2 ، ویتامین B3 ، ویتامین B6 ، فولیک اسید، ویتامین E و ویتامین K است.  
علیزاده بابیان این‌که ارزش غذایی برنج‌های قهوه‌ای به‌علت وجود سبوس زیاد است، افزود: برنج قهوه‌ای، سرشار از مواد معدنی ضروری مانند منگنز، آهن، روی، فسفر، کلسیم، سلنیم، منیزیم و پتاسیم است.
به گفته وی، این برنج، خاصیت ضدافسردگی دارد و به سلامت استخوان‌ها کمک و سیستم ایمنی بدن را نیزتقویت می‌کند.
منبع: ایسنا برچسب ها: ضد افسردگی ، برنج قهوه‌ای ، تغذیه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ضد افسردگی برنج قهوه ای تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدنی‌های سرشار از آهن

آفتاب‌‌نیوز :

کم‌خونی فقر آهن یکی از مشکلات شایع به‌خصوص در بانوان و کودکان است که تغذیه صحیح و گنجاندن منابع آهن در رژیم غذایی روزانه می‌تواند تاثیر خوبی در پیشگیری از این مشکل داشته باشد. در ادامه به معرفی برخی اسموتی‌های آهن دار می‌پردازیم.

اسموتی اسفناج

این اسموتی علاوه بر کمک به تامین آهن، نقش مهمی در تامین دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری دارد. اسموتی اسفناج همچنین سرشار از فیبرها، پروتئین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف است که برای سلامت عمومی ضروری هستند. برای تهیه اسموتی اسفناج چند برگ اسفناج تازه را با یک موز، مقداری شیر بادام و کمی عسل در مخلوط‌کن بریزید. افزودن چند خرما نیز به غلظت اسموتی و طعم دلچسب‌تر آن کمک می‌کند. این نوشیدنی ویتامینه برای تحریک سطح انرژی بدن در طول روز عالی است و در پیشگیری از کمبود آهن نیز تاثیر خوبی دارد. 

اسموتی چغندر

چغندر یکی از سبزیجات بسیار مغذی است، زیرا مقدار فراوانی آهن، منیزیوم و فولات دارد که نقش مهمی در حفظ سلامت عمومی خواهند داشت. نوشیدن منظم یک لیوان آب چغندر تازه می‌تواند در افزایش دریافت آهن موثر باشد و از طرفی بخش مهمی از ویتامین‌ها و املاح ضروری برای عملکرد مطلوب بدن را نیز تامین می‌کند. برای تهیه این اسموتی، مقداری چغندر را با هویج و در صورت تمایل سیب در مخلوط‌کن بریزید. کمی آب یا شیرنارگیل نیز اضافه کرده و این نوشیدنی را میل کنید.

آب سیب

آب سیب یکی از بهترین نوشیدنی‌های سرشار از آهن است که به تقویت سلامت و پیشگیری از کمبود‌های غذایی از جمله آهن کمک می‌کند. آب سیب همچنین سرشار از دیگر ویتامین‌ها و موادمعدنی مانند ویتامین C و پتاسیم است که در بهبود سلامت عمومی بدن تاثیرگذار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • «تهدید بی خاصیت»
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • نوشیدنی‌های سرشار از آهن
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور
  • اعلام نتایج پایش سلامت روان ایرانی ها/ وضعیت افسردگی در کشور
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد