Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صادق زاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه های خورشیدی بردسیر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تولید انرژی های تجدیدپذیر در کشور، سال 95 حدود 250 مگاوات بود، سال گذشته به 500 مگاوات رسید و امسال به هزار مگاوات خواهد رسید.
رئیس سازمان ساتبا در ادامه اظهار داشت: مجلس، حمایت خوبی از انرژی های تجدید پذیر داشته و تامین منابع مالی طرح را تضمین کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در مصوبه دیروز مجلس، این منابع 20 درصد افزایش پیدا کرده و به رقم 1860 میلیارد تومان رسیده و در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود در کشور ما هر مصرف کننده انرژی یک تولید کننده هم باشد.
وی افزود: تولید انرژی تجدید پذیر رشد مناسبی در کشور دارد که با کمک سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.
معاون وزیر نیرو درباره کمک به اجرای این طرحها برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: برق این نیروگاهها با قیمت مناسب خریداری می شود و اشتغال و استقلال مالی مناسبی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد که نمی توانند در بخشهای دیگر فعالیت کنند، ایجاد می شود.
صادق زاده گفت: بانک صادرات عامل تامین مالی پروژه نیروگاه های خورشیدی و تولید انرژی پاک در کشور است و با در اختیار گذاشتن اعتبارات زمینه اجرای این طرح را فراهم آورده است.
وی در این سفر همچنین پروژه احداث 28 نیروگاه پنج کیلوواتی نصب شده در منازل مددجویان کمیته امداد در روستاهای غبیرا و بهرامجرد را افتتاح کرد.
54 نیروگاه کوچک دیگر در بردسیر در دست اجرا است و تاکنون یک میلیارد تومان برای راه اندازی این طرح ها هزینه شده است.
وی همچنین از نیروگاه در دست احداث حکمت (شرکت ایرانیان تابان) بردسیر بازدید کرد.
این نیروگاه با ظرفیت تولید 10 مگاوات برق با سرمایه گذاری 70 میلیارد تومان 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و 34 نفر از جوانان بردسیر در آن مشغول به کار هستند.
در ادامه این سفر معاون وزیر نیرو، نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی آراد بردسیر را نیز افتتاح کرد. نیروگاه آراد با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان راه اندازی شد.
در این سفر مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور، مدیران برق استان، نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسئولان بردسیر معاون وزیر نیرو را همراهی می کردند.
بردسیر در فاصله 60 کیلومتری غرب کرمان قرار دارد.
3029/7421
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استقلال انرژی سرمایه گذاری بخش خصوصی مجلس شورای اسلامی نماینده مردم جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند

ایسنا/خراسان رضوی معاون مالی و پشتیبانی و رئیس کمیسیون بهینه‌سازی مصرف انرژی شهرداری مشهد گفت: در راستای توسعه انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند.

قاسم زوکی‌نژاد اظهار کرد: شهرداری مشهد در بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر بین سایر دستگاه‌های کشور پیشتاز است و در سال جاری ۴ نیروگاه‌ خورشیدی دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی ادامه داد: با مصوبه هیأت وزیران از ابتدای امسال دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ خدمات کشوری ملزم به تامین سالیانه ۵ درصد برق مصرفی خود از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند و ظرف مدت ۴ سال می‌بایست ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از این طریق تامین کنند، در غیر این صورت آن بخش از برق مصرفی با تعرفه بسیار بالاتری در قبوض محاسبه می‌شود.

زوکی‌نژاد گفت: خوشبختانه با نیروگاه‌های خورشیدی که احداث کرده‌ایم، شهرداری مشهد مشمول این افزایش تعرفه نشده است؛ البته مطابق برنامه‌ریزی صورت‌پذیرفته، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری مشهد، وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام‌شده افزایش ظرفیت اشتراکات آب فضای سبز محقق و این امر صرفه‌جویی ۲۰۰ میلیارد ریالی در پرداخت حق انشعاب را به دنبال داشته است.


انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت