Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- رئیس بیمارستان بنت الهدی بجنورد گفت: نخستین دستگاه 'ردکم' ویژه تشخیص نارسایی شبکیه چشم نوزادان کمتر از 2.5 کیلوگرم برای راه اندازی در این بیمارستان خریداری شد.

دکتر حجت الله احتشام منش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شبکیه چشم گروهی از نوزادانی که در هنگام تولد وزن کمی دارند به علت دریافت اکسیژن رشد طبیعی را پیدا نمی کند و برخی از این نوزادان دچار پارگی شبکیه چشم و کوری می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تا پیش از این، امکان شناسایی مشکل شبکیه چشم نوزادان در استان مقدور نبود و نوزدانی که وزنی کمتر از 2.5 کیلوگرم داشتند و باید اکسیژن می گرفتند بعد از تولد ترخیص شده و سالها بعد مشخص می شد که کودک بینایی نداشته است.
وی گفت: متاسفانه نبود این دستگاه باعث می شد زمانی نابینایی کودک تشخیص داده شود که امکان انجام هیچ اقدام درمانی وجود نداشت.
احتشام منش اظهار داشت: با راه اندازی این دستگاه از این پس امکان عکس گرفتن از شبکیه چشم نوزدانی که به دنیا می آیند در همان ابتدای تولد وجود دارد و بنابراین در صورتی که شبکیه این نوزادان با مشکلی روبه رو شده باشد توسط متخصصان بیمارستان تحت درمان قرار می گیرند.
وی با اشاره به اینکه دستگاه ردکم بسیار پیشرفته و به روز است، افزود: هم اینک با توجه به محدود بودن تعداد بیمارانی که به این دستگاه نیاز دارند خرید یک دستگاه جوابگوی نیاز استان است و هزینه درمان نیز با تعرفه دولتی است.
رئیس بیمارستان بنت الهدی (ع) بجنورد اظهار داشت: این دستگاه توسط هیات امنا صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با هزینه سه میلیارد ریال خریداری و به استان تحویل داده شده است.
وی افزود: در این راستا یکی از متخصصان چشم نیز به منظور آموزش تشخیص و درمان بیماری فوق و یک کارشناس برای آموزش و فیلم برداری از ضایعات چشم برای تکمیل دوره به بیمارستان خاتم الانبیا مشهد جهت ارتقا مهارت کار با دستگاه معرفی شده اند.
به گزارش ایرنا، در 9 ماهه امسال 12 هزار و 389 واقعه ولادت در سطح ادارات ثبت احوال استان به ثبت رسیده است.
از این تعداد 6 هزار و 382 نفر واقعه مربوط به پسران و 6 هزار و هفت واقعه مربوط به دختران است.
ط/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي علوم پزشكي خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مجید الهی راد گفت: : ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند .
وی همچنین با بیان اینکه خرید به قیمت روز از مددجویان خریداری می شود، .افزود: ۷۰ بافنده فرش زیر پوشش این نهاد حمایتی بیمه هستند.
به گفنه الهی راد درآمد ناخالص حاصل از هر مترمربع فرش برای بافندگان بین ۳ تا 5 میلیون تومان است.
رئیس اتاق بازرگانی بجنورد در آماری اعلام کرد: در خراسان شمالی ۲۶ هزار بافنده فرش فعالیت دارند که به‌نوعی سه درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.
از این تعداد بافنده پنج هزار بافنده فرش ترکمن هستند.

دیگر خبرها

  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • کاهش هزینه‌های غربالگری سرطان پستان با دستگاه ایران‌ساخت
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در خراسان رضوی واجد شرایط هوشمندسازی هستند
  • این دو بیماری را به‌خاطر کلیه‌ها کنترل کنید
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود