Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه سومر نیوز، شورای استانداری الانبار روز سه شنبه مکان پایگاه ها و پادگان های تازه تأسیس آمریکا را در این استان مشخص کرد. این در حالی است که نیروهای بسیج مردمی و عشایری بطور گسترده ای در نوار مرزی میان عراق و سوریه حضور دارند.

عید عماش، عضو شورای استانداری الانبار در گفتگویی مطبوعاتی اعلام کرد: نیروهای آمریکایی علاوه بر حضورشان در پایگاه عین الاسد، در پایگاه های خود که در 30 کیلومتری شرق و جنوب رود فرات قرار دارد، مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناطق شرقی و جنوبی فرات، پایگاه ها و پادگان های آمریکایی ها به حساب می آید.

وی در ادامه افزود: شورای استانداری الانبار اختیاری برای جلوگیری از تحرکات نیروهای آمریکایی در این استان ندارد؛ چرا که این کاری است که باید از سوی دولت مرکزی در بغداد صورت پذیرد و جزء مسئولیت آنهاست.

این مقام همچنین اعلام کرد حضور گسترده نیروهای بسیج مردمی و عشایری در نوار مرزی میان عراق و سوریه، به دلیل وجود برخی مناطق خطرناک و شکافهایی است که داعش تلاش دارد با سوء استفاده از آن‌ها، وارد کشور شود.

گفتنی است یک منبع امنیتی در فرماندهی پلیس استانداری الانبار روز دوشنبه از ورود یک کاروان آمریکایی به شهرستان خالدیه خبر داد. همچنین شورای استانداری الانبار روز سه شنبه از رسیدن تجهیزات نظامی آمریکا به نوار مرزی عراق با سوریه در غرب استان الانبار خبر داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراق آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت دفاع آمریکا مدعی است که در این مرحله هیچ نشانه‌ای از آغاز هیچ نوع عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر «رفح» وجود ندارد.

«پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون شامگاه سه‌شنبه ادعا کرد: «ما در این مرحله از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، آگاه نیستیم».

به نوشته وبگاه وزارت دفاع آمریکا، رایدر همچنین گفت که گروه‌های مقاومت عراقی روز گذشته برای اولین بار از تاریخ ۱۳ فوریه، دو حمله را علیه نظامیان این کشور در عراق و سوریه انجام دادند.

وی در این‌باره توضیح داد: «ما از دولت عراق می‌خواهیم که تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت و دفاع از نیرو‌های آمریکایی در این کشور انجام دهد».

طبق این گزارش، سخنگوی پنتاگون مدعی شد: «اگر حملات شبه نظامیان ادامه یابد، ما در دفاع از نیرو‌های خود مانند گذشته تردید نخواهیم کرد».

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در شرق کشور
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا