Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:32:46 GMT

فرهنگ کسب و کار اسلامی در جامعه نهادینه شود

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۰۴۳۱۱

فرهنگ کسب و کار اسلامی در جامعه نهادینه شود

سنندج - ایرنا - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات اقتصادی با نهادینه شدن فرهنگ کسب و کار اسلامی در جامعه، برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه چهارشنبه در نود و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه مسئله امروز کشور مربوط به مباحث اقتصادی است، اظهارداشت: نهادها و ارگان های مختلف با توجه به وظیفه ای که دارند باید به مسائل و مشکلات اقتصادی بخوبی بپردازند و از ابعاد مختلف به آن توجه و برای آن راهکار ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کشور امروز درگیر جنگ اقتصادی است، اضافه کرد: مایه تاسف و ناراحتی است که در جامعه ما هنوز اجناس خارجی بر داخلی ترجیح داده می شود و فرهنگ استفاده از کالای داخلی نهادینه نشده است.
نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: براستاندارد سازی مسائل فرهنگی ضرورت جامعه در زمانحاضر بوده و تا زمانی که نگاه به مسائل تغییر نکند و باورهای اشتباه اصلاح نشوند تغییری در رفتارها هم ایجاد نمی شود.
آیت الله حسینی شاهرودی با بیان اینکه بعضی رفتارها مستقیم و غیرمستقیم بر اقتصاد تاثیرگذار است، گفت: در شرایط اقتصادی امروز وقتی جنس و کالای در جامعه کم می شود تقاضا و نیاز برای خرید آن افزایش پیدا می کند لذا باید فرهنگ کاهش تقاضا برای خرید این کالاها کاهش یابد.
وی اضافه کرد: فرهنگ عمومی جامعه باید به این سمت و سو هدایت شود که جنس ایرانی ارزش شود و آحاد جامعه با افتخار نسبت به خرید کالای داخلی اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: لازم است دستگاه های دولتی و سازمان ها برای تهیه ملزومات خود از اجناس خارجی استفاده نکنند و با یک الزام قانونی از کالای ملی و محلی بهره بگیرند.
آیت الله شاهرودی افزود: شورای فرهنگ عمومی با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه امروز، بایستی مسائل این حوزه را دقیق تر و عمیق تر بررسی و با قانون گذاری، اولویت سنجی و رفتارشناسی فرهنگی برای ارتقای باور و ارزش های اسلامی فعالیت کند.
سال 1397 از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، ایشان در یک دهه گذشته شعال سال را بر اساس مسائل اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی انتخاب کرده کرده اند که این مهم نشان از اهمیت این موضوع در توسعه کشور است.
استان کردستان با 29 هزار و 137 کیلومتر مربع طبق سرشماری سال 1395 دارای یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت است.
9936 / 3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي خريد كالاي ايراني شوراي فرهنگ عمومي نماينده ولي فقيه در كردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر ضمن گرامی داشت روز معلم، تاکید کرد: در دین مبین اسلام بر مقام معلم، تاکید بسیاری شده است لذا معلمان تأثیر بسزایی در جامعه و تبیین نسل جوان دارند.

وی معلمان را تربیت کننده نسل آتیه ساز ایران اسلامی دانست و ابراز کرد: معلمان در واقع افسران عرصه دانش در جامعه ما محسوب می‌شوند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تمام پیشرفت‌های امروز کشورمان مدیون مجاهدت‌های معلمان است، ابراز کرد: معلم از دیدگاه قرآن کریم جایگاه بسیار والایی دارد لذا دولتمردان هم باید این جایگاه را قدر دانسته و مشکلات فرهنگیان را رفع کنند.

مطیعی خواستار ارتقای آموزش مهارت‌های تقویتی برای معلمان به خصوص معلمان تازه استخدام شده شد و گفت: مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش استان سمنان باشد.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت هفته کار و کارگر به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع کارگران اشاره داشت و افزود: ایشان در سخنرانی خود نکات مهمی را بیان کردند که از جمله آنها می‌توان به رویکردهای تحقق رونق اقتصادی و نقش کارگران و کارفرمایان در آن اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر چیده‌شدن فقر از جامعه را یکی از راهبردهای مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: رونق اجتماعی و رسیدن به رفاه نسبی دیگر نکات راهبردی مد نظر معلم له در تحقق رونق اقتصادی کشور است.

کد خبر 6089163

دیگر خبرها

  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • انتظار جامعه از روانشناسان و مشاوران تشخیص درست مسائل هویتی است
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • زنگ «کار و کارگر» در مدارس شاهرود نواخته شد