Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی جهان نيوز: آدم زندگی را هر جوری بخواهد می‌­تواند بگذراند؛ روزی 5 تومان خرج کند، روزی 5000 تومان، روزی 50000 تومان هم می‌­شود اگر به آن مقداری که لازم است، اکتفاء کردیم و قناعت کردیم، خیلی از گناهان را مرتکب نمی‌­شویم؛ امّا اگر صبر نکردیم، دائم این در و آن در می­‌زنیم تا پول در بیاوریم یکی از این راه‌‌ها را شیطان نشانمان می‌دهد! بنابراین به­ خصوص برای هر مسلمان، بالأخص بر هر شیعه، و از بالأخص هم بالأخص­‌تر برای طلبه­­‌ها، مسئله قناعت و اکتفاء یکی از ضروریات معاش است؛ و الّا شیطان او را از این راه خارج می­‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هوای پول و پله به این طرف و آن طرف می‌­رود و دیگر از بین می­‌رود. اگر می­‌خواهیم طلبه باشیم و مروّج دین باشیم و کاری کنیم؛ یک، دو، سه، ده و هر چقدر که سعه وجودیمان اجازه می‌­دهد مردم را با خدا و دین آشنا کنیم، راهش قناعت است. اگر می­‌خواهیم به دنبال مال زیاد برویم و بعد هم زیاد خرج کنیم به درد این کار نخواهیم خورد و شیطان ما را از راه خارج می­‌کند. بنابراین مسئله قناعت یکی از مسائل بسیار مهم زندگی ماست؛ لذا امام صادق علیه السلام می‌فرمایند: « القناعة کنز مال لاتنفد» یعنی قناعت سرمایه­‌ای است که تمام نمی­‌شود. امّا ما  می­‌خواهیم بیفتیم به خریدن و خوردن! در نتیجه زود ته آن در می‌آید! باقی را چه کار کنیم!؟ شیطان راه نشان می‌دهد که بیا آنجا پول در می­‌آید و ما هم می­‌رویم و از بین می‌رویم.


درس اخلاق استاد اخلاق و معرفت حضرت آیت الله خوشوقت اعلی الله مقامه
مدرسه علمیه حضرت صاحب الأمر عجل الله فرجه 1389/08/13

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۰۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی به فرزندانم می‌گویم کنار کروس بازی کردم

به گزارش "ورزش سه"، چند روز از بازی رفت بایرن و رئال در نیمه نهایی لیگ قهرمانان می گذرد ولی بحث روی پاس استثنایی تونی کروس به وینیسیوس روی گل اول کهکشانی ها هنوز هم داغ دنبال است.

مهمندس آلمانی همه کاره زمین بود و رئال مادرید را با همان پاس از فشار 20 دقیقه ای بایرن خارج کرد و به گل رساند. 

کروس که قراردادش در پایان فصل تمام می شود ولی به احتمال فراوان یک سال دیگر آن را تمدید می کند، حالا محبوبیتی دوچندان میان هواداران رئال و فوتبال دوستان دنیا دارد. او در بین هم تیمی هایش نیز مقبولیتی فراوان دارد و این از کامنت دنی کارواخال زیر یک پستا اینستاگرامی مشخص است.

مدافع راست و کاپیتان زیر پستی در تمجید از کروس با مضمون: «روزی به فرزندانم می گویم بازی کروس را تماشا کردم.» نوشت: «روزی به فرزندانم خواهم گفت کنار کروس بازی کردم.»

دیگر خبرها

  • آبشار کیگا کجاست ؟ چگونه به آنجا برویم ؟
  • فرار زن جوان از دست مرد شیطان‌صفت | مرا به بیابان‌های اطراف شهر کشاند و...
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • یک روایت از جهادگران در عملیات بیت‌المقدس
  • نماینده مجلس نگران ترکیه شد؛ آنجا هر مرد ۱۵ شریک جنسی زن دارد؟
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • عریانی مقدمه بی‌حیایی است
  • روزی به فرزندانم می‌گویم کنار کروس بازی کردم