Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@06:03:01 GMT

لایروبی اروند؛ از خواهش آخوندی تا انتظار اسلامی

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۰۷۸۹

لایروبی اروند؛ از خواهش آخوندی تا انتظار اسلامی

در حالی لایروبی اروند یکی از وعده‌های عملی نشده وزیر سابق راه و شهرسازی بود که وزیر تازه وارد راه در این‌باره گفت:‌ ایران سهم خود را از این پروژه انجام داده است و در حال حاضر منتظر انجام تعهدات طرف عراقی هستیم. ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴ اقتصادی راه و مسکن نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عباس آخوندی وزیر مستعفی راه و شهرسازی تا پیش از خروج از ساختمان دادمان وعده‌های بی سرانجام فراوانی در رابطه با پروژه‌های متخلف حوزه تحت مدیریتش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از همین وعده‌ها آغاز لایروبی اروند بود؛ 10 دیماه سال  93 وزیر سابق راه و شهرسازی در مراسم امضای یادداشت تفاهم توسعه همکاری‌های ایران و عراق در حوزه حمل‌ونقل، گفته بود: «تصمیم گرفته‌ایم مقدمات اجرایی لایروبی اروند را طی دو هفته آینده (24 دیماه 93)‌ اجرایی کنیم که در این صورت کشتی‌هایی با ظرفیت حدود 12هزار تن می‌توانند در اروندرود تردد کنند، در حال حاضر کشتی‌هایی با ظرفیت کمتر از 5هزار تن در اروند تردد می‌کنند.»

وزیر سابق در حالی وزارت راه و شهرسازی را ترک کرد که عملا نتوانست مقدمات لایروبی اروند را توسط عراقی‌ها فراهم آورد. حال وزیر جدید راه و شهرسازی نیز در این‌باره گفته است؛ ایران سهم خود را از این پروژه انجام داده است و در حال حاضر منتظر انجام تعهدات طرف عراقی هستیم. مهم این است که دستگاه دیپلماسی بتواند با عراق هماهنگی‌های لازم را برای احیای فعالیت در این آبراه تاریخی انجام دهد تا مجددا کشتیرانی مانند سابق در اروند رونق بگیرد.

محمد اسلامی افزود: این پروژه مشکل اعتباری ندارد و مشکل آن تنها هماهنگی بوده است. ایران سهم خود را انجام داده و این سهم دولت عراق است که تعیین تکلیف شود.

وی همچنین با بیان این‌که توافقات اولیه پروژه اتصال راه‌آهن خرمشهر به عراق انجام شده و ایران منابع مالی آنرا تامین می‌کند، تصریح کرد: این پروژه باید سال گذشته شروع می‌شد،منتظر هماهنگی‌های نهایی برای آغاز پروژه هستیم.

هزینه 1000 میلیارد تومانی لایروبی اروند/عراق پای کار نیستلایروبی اروند؛ از شرط عجیب عراق تا خواهش آخوندیکلاف سردرگم لایروبی اروند به گزارش تسنیم، در این بین سازمان بنادر و دریانوردی نیز به‌عنوان متولی، عدم تحقق وعده‌های متعدد در خصوص لایروبی اروند را به زمین عراقی‌ها انداخته است. این سازمان چند وقتی است درگیر حواشی مختلفی از جمله مستندی به نام فانوس و شایعات مربوط به تغییر و تحولات احتمالی است. عراق مقصر خلف وعده آخوندی برای لایروبی اروند معرفی شد

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت راه عباس آخوندی محمد اسلامی سازمان بنادر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت راه عباس آخوندی محمد اسلامی سازمان بنادر وزارت راه عباس آخوندی محمد اسلامی سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد که عملیات بزرگ ارتش اسرائیل در رفح خسارتی فراتر از حد انتظار به همراه خواهد داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، جنبش حماس را به کارشکنی در مسیر آتش بس  متهم کرد و مدعی شد: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش بس، حماس است.

وی  تاکید کرد: ما منتظر هستیم تا حماس با آتش بس و آزادی گروگان‌ها موافقت کند.

حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آمریکا درباره رفح و تجاوز زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به آن گفت: موضع ما ثابت است و باید قبل از تصمیم اسرائیل برای ورود به رفح، یک طرح روشن برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه شود.

وی در عین حال اذعان  کرد که عملیات بزرگ ارتش اسرائیل در رفح خسارتی فراتر از حد انتظار(حد قابل قبول) به همراه خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از امکان تشکیل کشور مستقل فلسطینی با حفظ امنیت اسرائیل سخن گفت.

طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربیواکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به «عسقلان»
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به بندر حیفا
  • مقاومت اسلامی عراق بندر حیفا در فلسطین اشغالی را هدف قرار داد
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن چشم‌انتظار مشارکت‌های مردمی است
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد