Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:03:30 GMT

اردستان با کمبود پرستار روبرو است

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۳۸۶۷

اردستان با کمبود پرستار روبرو است

مسئول پرستاری بیمارستان شهید بهشتی اردستان با بیان اینکه بیمارستان اردستان در حال حاضر کادر کمک پرستاری ندارد گفت: مجموعا بخش پرستاری بیمارستان شهید بهشتی اردستان نیازمند 32 پرستار است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمود ترکیان ظهر امروز (پنج شنبه) در مراسم گرامیداشت روز پرستار اظهار کرد: شاخص کل پرستاری به کل تخت موجود در وزارت بهداشت و درمان 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 پرستار است ولی این شاخص در بیمارستان شهید بهشتی اردستان ۹۴ صدم، یعنی کمتر از یک است. درو واقع به ازای هر تخت در بیمارستان کمتر از یک پرستار وجود دارد و تا شاخص استاندارد بسیار فاصله داریم.

وی یکی از کمبودهای بیمارستان اردستان را پرستار حرفه‌ای دانست و افزود: پرستار حرفه‌ای به کسی گفته می‌شود که لیسانس پرستاری وبالاتر را دارد. شاخص پرستار حرفه به تخت موجود در بیمارستان اردستان ۸۳ صدم است.

مسئول پرستاری بیمارستان شهید بهشتی اردستان اضافه کرد: با این حال شاخص رضایت بیماران  از خدمات پرستاری در سال جاری 88 درصد بوده است. البته تا استاندارها فاصله زیادی داریم و با توجه به استخدام 19 هزار پرستار که قرار است انجام شود امیدواریم کمبودهای بخش پرستاری در اردستان برطرف شود.

ترکیان با بیان اینکه بیمارستان شهید بهشتی اردستان در حال حاضر هیچ کمک پرستاری ندارد ادامه داد: بخش پرستاری بیمارستان شهید بهشتی اردستان نیازمند 32 پرستار است. اکنون 95 پرستار در بیمارستان اردستان مشغول خدمات رسانی هستند.

وی از راه اندازی بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان با توجه به وجود زیرساخت‌ها در بیمارستان شهید بهشتی اردستان اشاره کرد و گفت: راه اندازی بخش روانپزشکی نیز در دست اقدام است که به دلیل فرهنگ موجود در شهرستان هنوز افتتاح نشده.

مسئول پرستاری بیمارستان شهید بهشتی اردستان با اشاره به ارتقا بیمارستان اردستان در رتبه بندی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیمارستان شهید بهشتی اردستان از زمانی که ارتقا پیدا کرده و در سطح استان به درجه یک رسیده، خدمات ویژه‌ای دریافت کرده. ولی این خدمات کافی نیست و تا سطح برتر فاصله زیادی داریم.

ترکیان با اشاره به کم لطفی مسئولان در خصوص حضور در مراسم روز پرستار گفت: حداقل نیاز جامعه پرستاران از مدیریت شهری اردستان بازگرداندن تندیس پرستار به میدان پرستار است که می‌تواند در جهت تکریم و قدردانی پرستاران موثر باشد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس سازمان بهزیستی کشوردر شیراز گفت: با توجه به اینکه هر ساله به تعداد مددجویان بهزیستی به خاطر تصادفات اضافه می شود لازم است مجلس شورای اسلامی در افزایش بودجه این سازمان برای خدمات رسانی بهتر به مددجویان همتی مضاعف داشته باشد.
قادری افزود: در حال حاضر در کشور ۱۴۸ هزار نفر در نوبت دریافت حق پرستاری معلولان تحت پوشش بهزیستی هستند که لازم است مجلس برای رفع این مشکل هم مساعدت داشته باشد.
در این جلسه نمایندگان فعلی و منتخبان مجلس دوازدهم مشکلاتی چون کم بودن خدمات به مددجویان از جمله مبلغ حق مددکاری ، حق پرستاری ، خدمات درمانی و پزشکی را مطرح کردند و خواهان برگزاری جلسات ویژه برای ارایه طرح های مورد نیاز برای کمک به بهزیستی شدند.

دیگر خبرها

  • توسعه بهداشت ودرمان
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • مجموعه بیانات شهید بهشتی دربارۀ نماز منتشر شد
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران