Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@19:33:38 GMT

احتمال وقوع جنگ تمام عیار اسرائیل در سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۱۴۰۱۷

گزارش بررسی وضعیت امنیتی رژیم صهیونیستی در سال 2019 تخمین می‌زند که احتمال وقوع جنگی تمام عیار علیه تل‌آویو در سال جاری وجود دارد که بازیگران اصلی آن حزب‌الله، سوریه، حماس و ایران خواهند بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اندیشکده مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (INSS) شامگاه چهارشنبه در گزارش جدیدی به رئیس این رژیم، تخمین زد که در سال ۲۰۱۹، علی‌رغم اینکه ایران همچنان چالش شماره یک تل‌آویو خواهد بود اما منطقه به‌قدری پرتنش شده که جبهه‌های متعددی می‌تواند علیه این رژیم گشوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اندیشکده، که مسئولیت سنجش چالش‌های امنیتی و نظامی پیش‌روی رژیم اسرائیل و ارائه سندهای چشم‌انداز به مقامات تل‌آویو را برعهده دارد، در گزارش جامع سالانه خود برای سال ۲۰۱۹، مدعی شد که اسرائیل باید خود را برای جنگی تمام عیار در سال جاری (میلادی) آماده کند و حتی احتمال دارد که مجبور شوند به‌طور مستقیم به لبنان یا ایران نیز تهاجم کنند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» در این گزارش آمده است: «متلاطم‌ترین جبهه‌هایی که اسرائیل با آن مواجه است؛ سوریه، لبنان و نوار غزه است. در هر سه آنها، علی‌رغم وجود بازدارندگی، پتانسیل بالایی برای افزایش تنش‌ها به‌سمت درگیری وسیع و جنگ با بیش از یک جبهه به‌صورت همزمان وجود دارد».

اندیشکده امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه جدی‌ترین تهدید علیه اسرائیل در سال ۲۰۱۹، وقوع نبردی تمام‌عیار در جبهه شمالی است، ادعا می‌کند که در این جنگ حزب‌الله، سوریه و ایران شرکت خواهند داشت و تبعات آن تا جنوب اراضی اشغالی کشیده خواهد شد که نهایتاً باعث شروع عملیات‌های حماس و گروه‌های مقاومت از نوار غزه نیز می‌شود.

در ادامه این گزارش، تهدیدات علیه رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی بر اساس وخامت و درجه رخ‌دادن آن رتبه‌بندی شده است (رتبه وخامت هر تهدید با فوریت آن رابطه‌ای معکوس دارد). لیست تهدیدات علیه این رژیم بر اساس رتبه وخامت آن بدین شرح است: «برنامه هسته‌ای ایران، حزب‌الله، فعالیت‌های ایران در مناطق شمالی و حماس در نوار غزه». از لحاظ فوریت تهدیدات اما وضعیت نوار غزه در صدر قرار دارد.

این اندیشکده امنیتی صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران مدعی است که دولت آمریکا به رهبری «دونالد ترامپ» در حال اتخاذ «سیاست سخت» علیه جمهوری اسلامی است و تغییر رفتار تهران در غرب آسیا را به مؤلفه مرکزی سیاست خارجی واشنگتن تبدیل کرده است. بر این اساس، آمریکا معتقد است که رفتار ایران در منطقه، منافع متحدان استراتژیک خود یعنی رژیم‌های اسرائیل و سعودی را به‌خطر می‌اندازد.

در بخش دیگری از این گزارش با تاکید بر اینکه ایالات متحده برخلاف تمام تهدیدات کلامی که دارد، هنوز آماده تقابل نظامی با ایران نیست، آمده است: «مهم است که درک کنیم آمریکا روی اقدامات خود علیه ایران، در سطح دیپلماتیک و اقتصادی تمرکز کرده و از آمادگی تقابل نظامی برخوردار نیست. این عدم آمادگی با تصمیم ترامپ برای خروج نظامیان آمریکا از سوریه آشکارا مشخص شد».

اندیشکده امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به کابینه تل‌آویو توصیه می‌کند که برای رسیدن به تفاهم شفاف با آمریکا جهت به اشتراک‌گذاری اطلاعات و اقدامات بازدارنده علیه ایران، تلاش کند و اگر تهران زمانی از پایبندی به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ سر باز زد، نقشه‌راه دیپلماتیک و نظامی مشترکی برای مقابله با ایران داشته باشند.

این گزارش ضمن اشاره به لزوم تداوم حملات هوایی برای ممانعت از رسیدن تسلیحات پیشرفته به جنبش حزب‌الله در لبنان، می‌نویسد: «حمایت ایرانی‌ها از قدرت گرفتن حزب‌الله در لبنان چیز جدیدی نیست ولی کیفیت سلاح‌های ارسالی به آنها طی دو سال قبل نگران‌کننده است. ریشه اصلی نگرانی اسرائیل، پروژه تبدیل کردن موشک‌ها و راکت‌های (حزب‌الله) به نوع نقطه‌زن و دقیق، ارتقای توانمندی‌های پدافند هوایی حزب‌الله و ارائه موشک‌های دوربرد دریایی به این سازمان است».

این اندیشکده صهیونیستی با بیان اینکه تل‌آویو فعلاً می‌تواند به رویکرد کنونی خود در حملات موشکی به مواضع مقاومت در سوریه با هدف ممانعت از تثبیت نظامی ایران در این کشور ادامه دهد، مدعی شد: «البته اسرائیل باید برای این احتمال آماده باشد که جنگ مستقیماً به (داخل) لبنان یا ایران کشیده شود. فرایند بازسازی ارتش سوریه آغاز شده است… وقت آن رسیده که احتمالات عملیاتی دیگر نیز در نظر گرفته شود».

در بخش مربوط به حماس در این گزارش، تاکید شده که اسرائیل باید طرح عملیاتی برای وارد کردن ضربه سخت به شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی در غزه آماده کند: «در سه دور درگیری بین حماس و اسرائیل در یک دهه قبل، ضربه چندان مهلکی به شاخه نظامی حماس وارد نشده است و مهم است که آنها در صورت وقوع درگیری (جدید) بهای آن را بپردازند».

اندیشکده امنیت داخلی رژیم صهیونیستی احتمال وقوع درگیری نظامی بزرگ در جنوب در سال ۲۰۱۹ را «بسیار بالا» پیش‌بینی کرده و دلیل اصلی آن را بحران روبه‌وخیم‌تر شدن وضعیت انسانی در غزه عنوان می‌کند.

به نوشته جروزالم‌پست، «عاموس یادلین» رئیس این اندیشکده در جلسه ارائه این گزارش به «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی، با هشدار درباره احتمال وقوع تغییرات بزرگ در اتحادها در منطقه طی سال جاری، گفت با اینکه ایران هنوز هم تهدید اصلی علیه تل‌آویو است اما تنش‌های نوظهور دیگری در غرب آسیا وجود دارد.

یادلین که پیشتر ریاست رکن اطلاعاتی ارتش رژیم اسرائیل را نیز برعهده داشته، در گفت‌وگو با ریولین هشدار داد که احتمال خیزش فلسطینیان در کرانه باختری بعد از کنار رفتن «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان از صحنه سیاسی وجود دارد.

منبع: فارس

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۴۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی

خبرگزاری فلسطینی وفا نوشت: نیرو‌های اورژانس و گروه‌های امدادی که در بررسی اجساد شهدای فلسطینی از گور‌های دسته جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس در جنوب نوار غزه مشارکت دارند، پنجشنبه شب فاش کردند که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از قربانیان مورد سرقت اعضای بدن قرار گرفته اند.

این خبرگزاری فلسطینی گزارش داد که پس از عقب نشینی نیرو‌های دشمن صهیونیستی از شهر خان یونس، دست کم ۳۹۲ جسد از سه گور دسته جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی ناصر کشف شد در میان این اجساد، ۱۶۵ جسد به دلیل تغییرات ظاهر علائمی که می‌تواند مورد شناسایی قرار گیرند و همچنین به دلیل مثله شدن، قابل شناسایی نیستند.

این رسانه فلسطینی اضافه کرد که فیلم‌ها و عکس‌های مستند از برخی از اجساد قربانیان گور‌های دسته‌جمعی، علائمی از شکنجه بر روی بدن آنها و بسته شدن دست آنها با دست بند‌های پلاستیکی را نشان می‌دهد.

نیرو‌های اورژانس و گروه‌های امدادی به خبرگزاری وفا گفتند که اجسادی را با دستان بسته، شکم پاره و بخیه شده پیدا کردند که با روش‌های معمول بخیه زدن زخم‌ها در بیمارستان‌های نوار غزه مغایرت دارد و این موضوع، شبهه‌هایی را در مورد سرقت برخی از اعضای بدن آنها ایجاد کرده است.

آنها گفتند که جسد یکی از شهروندان که لباس کار پوشیده بود نیز در بین اجساد مشاهده شد که این موضوع تردید‌هایی را در مورد زنده به گور شدن وی ایجاد می‌کند.

نیرو‌های اورژانس و گروه‌های امدادی که در بررسی اجساد شهدای فلسطینی از گور‌های دسته جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس مشارکت دارند، افزودند: جسد دختری که دست و پاهایش قطع شده بود و لباس اتاق عمل به تن داشت نیز در بین اجساد کشف شده وجود دارد که این شک و تردید در زنده به گور شدن وی را ایجاد می‌کند.

خبرگزاری وفا ادامه داد: مشاهدات خدمه بیمارستان ناصر حاکی است که در بین شهدا، تعدادی با دست بند پلاستیکی و لباس بلند سفیدی که دشمن به عنوان لباس بازداشتی‌ها در مجتمع درمانی ناصر از آن استفاده می‌کرد وجود دارد که در سر آنها آثار اصابت گلوله نیز مشاهده می‌شود و این موضوع شبهه‌هایی را در مورد اجرای اعدام میدانی و از بین بردن عمدی آنها ایجاد می‌کند.

بر اساس این گزارش، آنها همچنین اجساد زیادی را مشاهده کردند که کفن‌هایشان تغییر کرده و در کفن‌های سیاه و آبی جدید و در کیسه‌های پلاستیکی که با رنگ‌های کیسه‌های نایلونی مورد استفاده در غزه متفاوت است، قرار داده شده اند.

نیرو‌های اورژانس و گروه‌های امدادی شرکت کننده در بررسی اجساد گور‌های دسته جمعی در غزه با اشاره به اینکه اجساد در عمق سه متری زمین و بصورت جمعی دفن شده اند، گفتند: آنچه شبهه ایجاد کرده است اینکه هدف دشمن اشغالگر از انجام این کار، بالا بردن افزایش دمای اجساد با هدف تسریع روند تجزیه پیکر‌ها و از بین بردن شواهد، بوده است.

آنها بیان کردند که تمام شواهد قبلی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی در محوطه مجتمع پزشکی ناصر به عنوان بخشی از جنگ نسل کشی علیه مردم نوار غزه دست به جنایت علیه بشریت زده و از هفتم اکتبر اعدام‌های میدانی انجام داده است.

در هفتم آوریل نظامیان ارتش رژیم اسرائیل پس از چهار ماه حمله و یورش به خان یونس از جمله به مجتمع پزشکی ناصر، از این منطقه عقب نشینی کردند.

پس از عقب نشینی نیرو‌های دشمن صهیونیستی از مجتمع پزشکی شفا در شهر غزه و بیمارستان شهید کمال عدوان در شمال نوار غزه، علاوه بر گور‌های دسته جمعی در مجتمع پزشکی ناصر پیشتر نیز ده‌ها گور دسته جمعی کشف شده بود.

شبکه الجزیره قطر هفته گذشته گزارش داد مقامات فلسطینی یک گور دسته‌جمعی با ۱۸۰ جسد را داخل بیمارستان ناصر در خان یونس کشف کرده‌اند. شبکه سی‌ان‌ان آمریکا نیز به نقل از کارکنان دفاع مدنی غزه گزارش داد که بیش از ۳۰۰ جسد در این محل کشف شده است.

دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه نیز در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، این نهاد حقوق بشری در این گزارش، افزود: نظامیان اسرائیلی، فلسطینی‌هایی که به صورت میدانی اعدام کرده‌اند را در این گور‌ها دفن کرده‌اند.

نهاد‌های حقوق بشری، سازمان ملل، اتحادیه اروپا، آمریکا و فرانسه خواستار تحقیقات مستقل درباره گور‌های دسته جمعی در غزه شده اند.

به رغم وجود صدور قطعنامه فوری آتش‌بس از سوی شورای امنیت و همچنین احضار مقامات رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری به اتهام ارتکاب جنایت «نسل کشی»، جنایات ارتش رژیم اسرائیل علیه مردم نوار غزه ادامه دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • احمدعباسی: ما اینجاییم تا قهرمان شویم / آماده یک مسابقه تمام عیار هستیم
  • آمریکا از تحریم یک گردان اسرائیلی عقب نشینی کرد
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • سید الحوثی: آمریکا شریک اسرائیل در تمام جنایاتش علیه فلسطینیان است
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی