Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «انجمن کنترل تسلیحات» (ACA) در یک گزارش جدید اعلام کرد که نسخه بازنگری شده سند دفاع موشکی آمریکا در سال ۲۰۱۹ از سیاستهای بی ثبات کننده ای حمایت می کند که آمریکا باید آنها را رد کرده و در عوض، بر مذاکره با روسیه و چین پیرامون ثبات راهبردی متمرکز شود.

این انجمن در گزارش خود که روز پنج شنبه منتشر شد، می نویسد: «آمریکا باید با چین و روسیه گفتگوهایی گسترده پیرامون ثبات راهبردی، از جمله تأثیر دفاع موشکی و نقض گامهای بی ثبات کننده ای همچون پیگیری هواپیماهای رهگیر فضا پایه را تعقیب کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این انجمن در ادامه می افزاید که سند جدید دفاع موشکی «توسعه چشمگیر و پرهزینه ای را برای دفاعهای موشکی آمریکا پیشنهاد می دهد که احتمالاً ضمن تشدید نگرانی های روسیه و چین نسبت به وجود تهدید علیه بازدارندگی هسته ای استراتژیک خود، ثبات راهبردی را تضعیف کرده و چشم انداز کاهش تدریجی تسلیحات هسته ای را پیچیده تر می سازد».

گفتنی است که رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه در مراسم رونمایی از سند دفاع موشکی آمریکا، هدف این سند را شناسایی و انهدام هرگونه موشک پرتاب شده به سمت آمریکا از هر کجا و در هر زمان اعلام کرد؛ هدفی که به گفته اعضای انجمن کنترل تسلیحات؛ پرهزینه، غیرقابل حصول و بی ثبات کننده است.

کد خبر 4516202

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا پدافند هوایی چین دونالد ترامپ روسیه سند دفاع موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین المللی ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین المللی به ویژه مهم است که روابط بین نیروهای مسلح دو کشور پویایی بالایی داشته باشد و به روندهای زمان پاسخ دهد. تعامل ما برای ثبات استراتژیک در این سیاره مهم است.

به نقل از خبرگزاری تاس، وزیر دفاع چین همچنین گفت، به دنبال گفت‌وگو درباره مهمترین مسائل بین المللی با همتای روسی خود است.

این نخستین دیدار رو در رو بین وزرای دفاع چین و روسیه پس از انتصاب دونگ جون در این سمت است.

۳۱ مارس ۲۰۲۴، این دو از طریق ویدئوکنفرانس و به ابتکارعمل طرف چینی صحبت کرده بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • احمدیان: مشکل بزرگ‌تر در بقا و ثبات این کشورها خواهد بود