Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی شادلو در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مباحث مطرح شده درباره کمبود سیب درختی و کیوی برای شب عید و نیاز به واردات این محصولات صحت ندارد، افزود:تولید سیب درختی نسبت به سال گذشته حدود ٣٠ تا ٤٠ درصد کاهش داشته با این حال همچنان بیش از ٤٠ درصد محصول مازاد بر نیاز داریم که باید صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بخاطر تولید زیاد، قیمت سیب درختی بسیار کاهش یافت، گفت: امسال هم هزینه تمام شده تولید بسیار بالا رفته و هم جو روانی ناشی از سرمازدگی بر شرایط بازار بی تاثیر نبوده است که البته این جو واقعی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه میوه بیشتر از چیزی که دولت نیاز دارد آماده تحویل به مسئولان است، ادامه داد: البته دولت برای خرید دستورالعمل خاصی دارد که محصولات تحویلی باید در همان چارچوب باشند.

شادلو در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امسال صادرات کیوی به دلیل وضعیت بازارهای هدف، شرایط بازار ارز و ... حدودا دو برابر سال گذشته بود، گفت: این درحالی بود که تولید این میوه حدود ٢٠ درصد افت داشته است.

وی افزود: مسیولان باید شرایط بازار را رصد کنند و اگر مشکلی وجود داشت صادرات کیوی را محدود کنند اما این اقدام باید کنترل شده و درست انجام شود چون ما به بازارهای صادراتی نیاز داریم . باغات کیوی در حال گسترش است و بخشی از این محصولات باید صادر شود.

شادلو در بخش دیگری از سخنان تصریح کرد: نمیتوان انتظار داشت قیمت محصولات کشاورزی در یک حدود ثابت بماند اما نرخ باقی کالاها چندبرابر شود، اگر نهاده های تولید را به نرخ گذشته در اختیار کشاورزان قرار دهند کشاورز نیز محصولش را به نرخ سابق و بدون تغییر قیمت تحویل می دهد.

وی با بیان اینکه قیمت سیب درختی در مراکز عمده فروشی دو سال قبل کیلویی ٤ تا ٧ هزارتومان بوده است، افزود: امسال نیز قیمت این کالا در همین حدود است.

شادلو با اشاره به اینکه در صورتی که سیب وارد شود آن را به سه برابر قیمت محصول داخلی عرضه خواهند کرد،گفت:پارسال قیمت سیب داخلی در مراکز عمده فروشی بین ٣ تا ٤ هزارتومان بود قیمت هرکیلوگرم سیب سبز فرانسوی ٢٨ هزارتومان بود.

وی تصریح کرد:تجربه نشان داده وقتی تولید داخل آسیب می بیند، ورود تعزیرات، واردات و ... نمی تواند در تنظیم بازار موثر باشد بنابراین باید تا جایی که می توانیم تولید داخل را حمایت کنیم.

کد خبر 4516187

منبع: مهر

کلیدواژه: سیب درختی میوه شب عید کیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۸۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری

حمید شجاعی اظهار داشت: واردات بسیاری از ورق‌های گالوانیزه خودرویی به واسطه تامین این نیاز از سوی شرکت ورق خودروی چهارمحال و بختیاری، قطع شده است.

وی افزود: به واسطه توانمندی شرکت ورق خودرو محصولات تولیدی به کشور‌های دنیا صادر می‌شود.

شجاعی اضافه کرد: خودروسازان خارجی تمایل خود را برای استفاده از محصولات ورق خودرو اعلام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید

آغاز عملیات احداث خط تولید ورق گالوانیزه خودرو در چهارمحال و بختیاری

وی ادامه داد: حضور در بازار‌های کیفی دنیا و صادرات ۲۰ هزارتنی در سال ۱۴۰۳ از مهمترین برنامه‌های پیش روی این واحد صنعتی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • بی نیازی کشور به واردات ورق‌های گالوانیزه خودرو با میدان داری چهارمحال و بختیاری
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟