Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- همایش خانوادگی دوچرخه سواری به مناسبت هفته هوای پاک صبح امروز(جمعه) با حضور خانواده های علاقه مند به ورزش دوچرخه سواری، مسئولان ورزشی و ورزشکاران در بوستان لاله تهران برگزار شد.

رئیس هیات دوچرخه سواری استان تهران روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از 150 دوچرخه سوار زن و مرد مسیر درب شرقی بوستان لاله(خیابان حجاب) تا پل کریم خان زند و برگشت به مبدا را رکاب زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امید سراجی با بیان اینکه دوچرخه می تواند بهترین جایگزین برای وسیله های نقلیه در سطح شهر باشد، افزود: باید در این خصوص زیر ساخت های لازم برای مشارکت خانواده ها در سطح شهر فراهم شود چرا که این ورزش تاثیر مستقیم در سلامت جامعه و نابود کننده فقر حرکتی میان مردم است.
وی تصریح کرد: علاوه بر امروز، این همایش روز شنبه نیز از ساعت 7 صبح در این مسیر تکرار می شود که بر اساس پیش بینی ها بیش از 200 دوچرخه سوار درآن مشارکت کنند.
رئیس هیات دوچرخه سواری استان تهران افزود: این همایش با همکاری معاونت حمل و نقل شهردای و هیات دوچرخه سواری استان تهران برگزار شد.
وی همچنین از وجود 2 پایگاه قهرمانی و همگانی دوچرخه سواری در سطح پایتخت خبرداد و گفت: ایستگاه های ورزشگاه تختی (در مسیر شرق) و مجموعه ورزشی آزادی(غرب) میزبان علاقه مندان و گروه های هدف رده های سنی (نونهال، نوجوان و جوان) است که در این مراکز آموزش های اولیه و تعمیرات دوچرخه به صورت رایگان برای این قشر انجام می شود.
رئیس هیات دوچرخه سواری استان تهران ادامه داد: همچنین به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب، همایش دوچرخه سواری عمومی نیز امروز از ساعت 7 صبح در کنار برج آزادی برپا خواهد شد.
سراجی با اشاره به اینکه امکانات سخت افزاری و مسیر ویژه دوچرخه سواری در سطح پایتخت مناسب نیست، گفت: با توجه به اینکه میلیارد ها تومان صرف ایجاد خیابان ها، روگذر و زیر گذر های مختلف در سطح شهر می شود ولی هیچ مسیر ویژه ای برای استفاده مردم از دوچرخه تعبیه نشده است و باید مسئولان شهری نگاه بازتری به این موضوع داشته باشند.

** ورزش بانوان از نبود اسپانسر مالی رنج می برد
سولماز کربلایی عضو تیم ملی دوچرخه سواری نیز به کمبود اسپانسر مالی در ورزش بانوان اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث شده تا ورزش بانوان کمتر به چشم آید چرا که بیشتر هزینه های تمرینی و خرید وسایل و قطعات مورد نیاز از طریق خود ورزشکار تهیه می شود.
وی با بیان اینکه بیشترین نفرات ملی پوش از تهران انتخاب می شوند، افزود: تهران بیشترین پتانسیل را در توسعه ورزش قهرمانی و همگانی به خود اختصاص داده که می طلبد با ورود اسپانسر های مالی نگاه ویژه ای به بخش بانوان شود.
کربلایی از مسئولان شهری خواست تا با تیم داری و فراهم شدن شرایط لازم همانند گذشته توانایی ورزش بانوان را بارور کنند.
وی گفت: اردوی آماده سازی تیم ملی از چند روز آینده با همکاری فدراسیون دوچرخه سواری در شهر بروجن آغاز خواهد شد که 6 زن در این مرحله شرکت دارند.
هفته هوای پاک از روز پنجشنبه هفته جاری آغاز شده و تا سوم بهمن ادامه دارد.
تهرام/7247/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش دوچرخه سواري هواي پاك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۱۹۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی

محسن شاه سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با دعوت سرمربی تیم ملی دو دوچرخه سوار قزوینی به اردوی تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان دعوت شدند.

وی افزود: حسین زنجانیان و طاها قابلی برای حضور در اردوی آمادگی تیم ملی که خود را برای مسابقات آسیای آماده می‌کند دعوت شده‌اند.

دبیر هییت دوچرخه سواری قزوین بیان کرد: این اردو از امروز چهارشنبه در گیلان آغاز شده و یک هفته ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6088166

دیگر خبرها

  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی با جوایز ارزنده در یاسوج
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش»
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد