Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:23:49 GMT

استکبار ستیزی بخشی از هویت انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۱۲۸۹

استکبار ستیزی بخشی از هویت انقلاب اسلامی است

شاهرود-ایرنا- امام جمعه شاهرود گفت: استکبارستیزی بخشی از هویت انقلاب اسلامی را تشکیل داده و باعث خصومت با ملت ایران می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه این شهر، با بیان اینکه نظام لیبرال دموکرات غربی به دنبال منافع خود است، تصریح کرد: آنان دنیا طلب و به دنبال ثروت هستند برای رسیدن به اهداف خود به هر جنایت و توطئه ای دست می زنند و با هر ملتی که در برابرشان بایستد دشمنی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اقدامات استکبار در 200 سال گذشته را سرشار از خشونت نسبت به دیگر ملت ها دانست و ابراز داشت: پس از انقلاب اسلامی به دلیل آنکه حیات خلوت خود در ایران را از دست داده و در منطقه نیز شکست خوردند دشمنی هایشان با مردم ایران ادامه یافت.
خطیب جمعه شاهرود کمک به مستضعفان و مقابله با برنامه های استکبار را بخشی از هویت انقلاب برشمرد و یادآور شد: عده ای فکر می کنند اگر از ابتدای انقلاب مرگ بر آمریکا نمی گفتیم خصومت آمریکا با ملت ایران ادامه نمی یافت اما این افراد به تعبیر رهبر انقلاب، ساده اندیش هستند.
امینی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های انقلاب که خودمان هم نسبت به آن بی توجهیم این است که ما یک نظام ولایی را به طور قانونمند و با مردم سالاری دینی تأسیس کردیم.
وی تأکید کرد: اینکه ما چقدر به اصول نظام عمل کرده و پای آن ایستادیم بحث دیگری است اما در آستانه چهل سالگی انقلاب باید آن را بازخوانی کرده و شناخت صحیحی از نظام داشته باشیم.
امام جمعه شاهرود به دستگیری مجری شبکه پرس تی وی در آمریکا هم اشاره کرد و گفت: این مدعی حقوق بشر یک زن را به جرم اینکه در ایران مسلمان شده دستگیر کرده و حجاب از سرش برداشته، دست به کارهایی می زند که هیچ یک از عاقلان و آزادی خواهان جهان نمی پسندند.
امینی افزود: آمریکا پیش از این هم بارها رفتارهای بدی با سیاه پوستان و مهاجران داشته به گونه ای حتی کودک را از مادر خود جدا کرده است.
وی مقایسه سفر وزیر امور خارجه ایران و رئیس جمهور آمریکا به عراق را درسی برای غربی ها دانست و گفت: کشورهای غربی بدانند نفوذ ملت ایران با جنگ و اجبار نیست بلکه نفوذ معنوی است و شما هم با سروصدا و تهدید نمی توانید آن را از ملت بگیرید.
امام جمعه شاهرود با یادآوری بدعهدی آمریکا در برجام، ابراز داشت: باید بدانیم که با تکیه بر صنایع داخلی و جوانان مبدع و مبتکر کشور می توانیم مشکلات را حل کرده و معطل آنان نشویم.
امینی در بخش دیگر صحبت های خود بر لزوم نظارت مستمر مسوولان بر بازار تأکید کرد و گفت: البته خود مردم هم مسوولیت دارند اما توقع می رود در این شرایط سخت کالاهای اساسی راحتتر به دست مردم برسد و گرانتر از حد معمول نباشد.
7359/6167

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نمازجمعه شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در این دیدار با ذکر این نکته که رشد علمی و دستیابی به مرز‌های دانش، دال مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی است، گفت: اکنون این رشد علمی تا جایی پیش رفته که در تمامی مناسبات و جایگاه‌های علمی جهان، نام ایران می‌درخشد.

عبدالحسین کلانتری همچنین با تأکید بر اجرایی سازی تفاهم نامه‌های منعقد شده و افزایش تبادلات علمی میان جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا افزود: باید شرایط همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های فناورانه و دانش بنیان دانشگاه‌های دو کشور فراهم و تسهیل شود.

دبیر مجمع جهانی اهل البیت (ع) نیز در این دیدار عدالت و حق جویی را جوهره مشترک تمامی ادیان ابراهیمی عنوان و تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های تمامی ادیان ابراهیمی، باطل رفتنی است و جبهه حق بر جبهه باطل مسلط خواهد شد و آینده متعلق به مستضعفان و ستمدیدگان است.

آیت الله رضا رمضانی همچنین به تبیین مبانی ظلم ستیزی در نظام فکری انقلاب اسلامی و اسلام و مکتب اهل بیت پرداخت و نقش محوری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را در تقویت جبهه حق و ظلم‌ستیزی کاملاً آشکار عنوان کرد.

در ادامه وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز تقابل اصلی و تاریخی بشریت را تقابل حق و باطل دانست و ضمن تبریک پیروزی اخیر ایران در تنبیه اسرائیل گفت: این موفقیت قلب تمامی عدالت‌خواهان و مستضعفان جهان را شاد کرد و درس عبرتی شد تا دیگر متجاوزان از صبوری ایران سوءاستفاده نکنند.

     

دیگر خبرها

  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • لیبرال دموکراسی پایبند هیچ قانونی نیست/تاریخ پراز جنایت استکبار
  • نالشکینه بخشی از هویت شهر بوکان است
  • عملیات وعده صادق قلب مستضعفان جهان را شاد کرد
  • عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود
  • عملیات وعده صادق برای دنیای استکبار وحشتناک بود
  • رهبر انقلاب: ملت ایران تسلیم زورگویی‌های استکبار نمی‌شود (فیلم)
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است