Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@00:46:24 GMT

انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر مکتب فاطمی و علوی است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۱۸۰۷

انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر مکتب فاطمی و علوی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه های نمازجمعه کرمان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: رعایت تقوای الهی موجب نجات از فتنه ها می شود چراکه این فتنه ها می توانند ما را از مسیر الهی منحرف کنند بنابراین رعایت تقوای الهی امری مهم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در روز قیامت همه در محضر الهی حاضر می شوند و به اعمال ما رسیدگی می شود، ابراز داشت: یکی از صفات خداوند قدرت است که بخشی از آن در روز قیامت جلوه می کند و لذا هنگامی که قدرت بندگان در مقابل قدرت خداوند سنجیده می شود بسیار اندک و ناچیز است.  

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه در خصوص قدرت الهی فلاسفه دیدگاه های مختلفی دارند، خاطرنشان کرد: گروهی معتقدند که قدرت الهی در مقابل قدرت بندگان همانند دریا و قطره است همچنین برخی دیگر معتقد هستند قدرت خداوند مطلق است و قدرت دیگری وجود ندارد و هرچه هست قدرت الهی است.  

وی علم را از دیگر صفات برجسته خداوند عنوان کرد و اظهار داشت: پیامبران الهی گروه دیگری هستند که در محکمه الهی حاضر هستند از طرف دیگر شهادت پیامبران الهی به این معنا است که اعمال آنها معیار سنجش رفتار افراد خواهد بود و این نشان از این دارد که اگر انسان ها تقوای الهی پیشه کنند می توانند به مقام قرب الهی برسند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه چنانچه خداوند را حاضر و ناظر بدانیم جناح ها و منافع را محور قرار نمی دهیم، بیان داشت: ما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها قرار داریم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این مطلب که زندگی حضرت زهرا(س) برای تمام مردان و زنان یک الگو است، ابراز داشت: یکی از زوایای زندگی آن حضرت موضع گیری وی نسبت به امر ولایت بود که در نهایت منجر به شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها شد.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از زوایای زندگی حضرت زهرا(س) به تصویر کشیدن مظلومیت تاریخی بود، ادامه داد: زمان زیادی از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نگذشته بود که دختر پیامبر مورد ظلم قرار گرفت تاجایی که بر گریه آن حضرت نیز اشکال می گرفتند.

امام جمعه کرمان با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر مکتب زهرایی و علوی است و  حضرت امام در موقعیت مناسبی این نهضت بزرگ را شروع کردند، افزود: امروز ایران قدرتی بزرگ در مقابل استکبار جهانی است از طرف دیگر عده ای ریشه های دشمنی استکبار با انقلاب را امری ساده تلقی می کنند درحالی که در بیانات رهبر معظم انقلاب این ریشه ها بیان شده است.                  

وی با اشاره به اینکه عده ای معتقدند که دشمنی ما با آمریکا از زمان تسخیر لانه جاسوسی آغاز شد درحالی که اینچنین نیست و این امر به قبل از انقلاب برمی گردد، تصریح کرد: اولین ریشه دشمنی آمریکا با ما نوع نگاه لیبرالیستی آنان است و بر این اساس هر چیز که در مقابل این نگاه قرار بگیرد را طرد می کنند و قبول ندارند و تعریف آنها از آزادی، استقلال و غیره بر این اساس است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این مطلب که ریشه دیگر دشمنی آنها تفکر برتری جویانه استکبار است، خاطرنشان کرد: آنان جهان را تابع خود می دانند و جهان را همانند یک مجموعه بی قانون فرض کرده اند که مصداق بارز آن حق وتو است.

وی ادامه داد: همچنین درگیری و تقابل جبهه حق و باطل ریشه دیگر این دشمنی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و بر این اساس دنبال این هستند که ایران را به زانو در بیاورند و سفر وزیرامور خارجه آمریکا به منطقه در همین راستا است که به لطف خدا، مدیریت رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم ناکام خواهد ماند.

کد خبر 4516447

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه کرمان انقلاب اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند و در حال پیشرفت است

  محمد کرمی   در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: خدای متعال منت به مردم ایران نهاد و ادامه‌ حرکت انبیاء و ائمه را برای پیاده کردن اسلام در کل دنیا به عهده آنها قرار داده، اکنون ما برای پیاده کردن این میدان آمده ایم که امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب تاکنون این موضوع را به خوبی رهبری کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز جبهه حق به سرعت در حال پیشرفت است‌؛ مسلما جبهه شیطان با تمام وجود و با همه‌ مکر و حیله به میدان آمده اما پیروز این میدان، انقلاب اسلامی و اسلام است.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امروز ملت ایران وصل به خداوند است و هرکسی که به خداوند وصل باشد از هیچ قدرتی واهمه ندارد به طوریکه رهبری انقلاب وقتی تصمیم می‌گیرد، رژیم صهیونسیتی را با همه‌ جنایاتی که در حال ارتکاب است و به قوانین بین‌المللی پایبند نیست، تنبیه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی که هدایت های عالمانه رهبر معظم انقلاب و اراده ملت ایران با هم می‌شوند، حیله دشمنان را در هم می‌شکند بنابراین این نتیجه اتکای به خداوند متعال است.

کرمی ادامه داد: ما باید امروز افتخار کنیم که در نظامی قرار گرفته ایم که به جز رضای الهی به چیزی فکر نمی کند.

وی با اشاره به اینکه امروز مسوولیت در نظام اسلامی با هدف رسیدن به رضای الهی است، عنوان کرد: ما می‌خواهیم در همه حوزه‌های، علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی الگوی بی‌بدیل برای دنیا باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند و در حال پیشرفت است
  • مصادیق نصرت الهی در جامعه ایران/تقدیر از فراجا بابت طرح نور
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"