Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@17:58:41 GMT

تهران امن ترین پایتخت جهان است

تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۲۵۷۴

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: امروز با اشراف بر داده ها و اطلاعات به دست آمده با افتخار عنوان می کنیم که تهران امن ترین پایتخت در میان پایتخت های سایر کشورهای جهان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری مهر سردار حسین رحیمی، در مجمع خیرین امین (امنیت ساز)، امنیت را امری مهم عنوان کرد و گفت: امنیت بسترساز است و امروز همه ما بر آن واقف هستیم که امور جامعه به امنیت وابستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط فعلی حوزه کاری پلیس پایتخت، در رسیدگی به امور اجتماعی و انتظامی شهر تهران، افزود: در حال حاضر، روزانه ۴۷ تا ۵۰ هزار شهروند به یگان های انتظامی در سطح پایتخت مراجعه می کنند و این آمار بدون احتساب تعداد متهمان و متخلفان است. در کشور ما نقطه اتکا در همه بخش ها، مردم هستند و در حوزه امنیت نیز رویکرد نیروی انتظامی، مردم محوری است.

رئیس پلیس پایتخت، تصریح کرد: از جمله پیشرفت های قابل توجه پلیس در امور انتظامی مهار و کاهش چشمگیر آمار سرقت است و پلیس پایتخت به مدد تلاش های شبانه روزی کارکنان و ماموران پلیس های تخصصی موفق شده سرقت های خشن را به میزان زیادی کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه امنیت بیش از هر حوزه دیگری نیازمند خیرین است، گفت: به علت پیچیدگی و چند بعدی بودن امنیت، این مسئله به همه افراد با هر تخصصی، نیازمند است.

این مقام انتظامی، امنیت را نیازمند نخبگان نیز دانست و افزود: نخبگان با خلاقیت خود، فرآیندها و رویه های حوزه امنیت را اصلاح و به روز می کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه امنیت، نیازمند هنرمندان در حوزه های مختلف از جمله موسیقی، سینما، تئاتر، انیمیشن و ... است، بیان کرد: هنرمندان با هنر خود، احساسات مردم را برمی انگیزند و آن ها را تشویق می کنند تا در جامعه، رفتار مسئولانه داشته باشند.

وی امنیت را نیازمند اساتید و مربیان خیر، برشمرد و گفت: این قشر از جامعه با دانش خود، تولید علم و گفتمان سازی می کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پایان با اشاره به اینکه امنیت نیازمند اصحاب رسانه برای افزایش احساس امنیت مردم است، خاطر نشان کرد: امنیت نیازمند خیرین سازندگی است که باور داشته باشند، زیرساخت های فیزیکی حوزه امنیت، مهمتر از حوزه های دیگر است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۲۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی تالش از وقوع یک فقره قتل در این شهرستان خبر داد و گفت: قاتل ۳۴ ساله که در اختلاف ملکی اقدام به قتل کرده‌بود، در کمتر از ۵ ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ محمد رستمی امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: پلیس با تمام توان در راستای تامین نظم و امنیت تلاش می‌کند و اجازه نخواهد داد مجرمان با اقدامات غیرقانونی موجب برهم زدن نظم و امنیت شوند.

وی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد درگیری منجر به قتل با سلاح گرم در یکی از ییلاقات شهرستان تالش پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تالش با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد قاتل به علت اختلافات ملکی با استفاده از سلاح شکاری اقدام به شلیک به سمت مقتول کرده و وی را به قتل رسانده است.

این مقام انتظامی افزود: با سرعت عمل پلیس قاتل در کمتر از ۵ ساعت در حین فرار به یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر و از وی یک قبضه سلاح شکاری کشف شد.

سرهنگ رستمی در پایان با اشاره به اینکه قاتل ۳۴ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد، خاطرنشان کرد: نظم و امنیت خط قرمز پلیس است و افرادی که بخواهند آن را خدشه‌دار کنند با برخورد مقتدرانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا