Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن – ایرنا – تصادف رانندگی همسر 97 ساله ملکه انگلیس از دیروز در رسانه‌های این کشور خبرساز شده است و اینک برخی منابع از احتمال شکایت از وی به دلیل دقتی در رانندگی خبر می‌دهند.

به گزارش ایرنا، نیک فریمن یک کارشناس حقوق در زمینهٔ جرائم رانندگی روز جمعه به نشریه تایمز گفت: پرنس فیلیپ می‌تواند با واگذاری گواهینامه از اینکه گناهکار شناخته شود جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاخ باکینگهام دیروز اعلام کرد: خودروی لندرور این شاهزاده انگلیسی در یک حادثه رانندگی در منطقه نورفلک در شرق انگلیس از جاده منحرف و واژگون شده است. پرنس فیلیپ، که خود راننده خودرو بوده است در این حادثه آسیبی ندید.
به گفته شاهدان عینی او هشیار بوده اما به‌شدت شوکه شده است. این شاهزاده انگلیسی هم‌اکنون برای استراحت به کاخ ساندرینگهام که از اقامتگاه‌های خانواده سلطنتی به شمار می‌رود منتقل‌ شده است.
یک سخنگوی اداره پلیس منطقه نورفلک گفت: براساس رویه قانونی تحقیقات درباره این حادثه در جریان است و اقدام مقتضی انجام خواهد شد. وی همچنین عنوان کرد که در خودروی مقابل یک نوزاد 9 ماهه بوده که آسیبی ندیده است، اما راننده خودرو که یک زن 28 ساله بوده و یکی دیگر از مسافران که یک زن 45 ساله بوده اند، در ناحیه زانو و مچ دست آسیب‌دیده‌اند.
گزارش‌ها حاکی است که این تصادف پس از ورود خودروی شاهزاده انگلیسی از یک خیابان فرعی به اصلی صورت گرفته است. به‌ این ‌ترتیب طبق قوانین راهنمایی و رانندگی انگلیس او به دلیل بی‌دقتی گناهکار شناخته خواهد شد.
فریمن می‌گوید اگر شاهزاده انگلیسی متعهد شود که دیگر پشت فرمان نخواهد نشست می‌تواند از اینکه گناهکار شناخته شود جلوگیری کند. گفتنی است که او در جریان آخرین سفر رسمی باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا به لندن و دیدار با خاندان سلطنتی، راننده خودرویی بود که سرنشینان آن اوباما، همسرش و ملکه الیزابت بودند. همان زمان بود که رسانه‌های انگلیسی بحث سن مجاز برای رانندگی افراد مسن را مطرح کردند.
به گزارش رسانه‌های انگلیسی، سرنشینان خودروی مقابل اینک در بیمارستانی تحت درمان هستند و این امکان وجود دارد که آن‌ها بخواهند از همسر ملکه انگلیس شکایت کنند. در این صورت پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارجاع شده و دردسر تازه‌ای برای خاندان سلطنتی شکل خواهد گرفت.
آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در 6 سال گذشته، 5 نفر در اثر سوانح رانندگی در این خیابان جان خود را ازدست‌داده‌اند. شهرداری منطقه نورفلک اینک در نظر دارد تا حداکثر سرعت مجاز را از 60 مایل در ساعت به 50 مایل در ساعت کاهش دهد و دوربین‌های سرعت‌سنج نصب کند.
پرنس فیلیپ که لقب رسمی دوک ادینبرو را یدک می‌کشد، بیش از یک سال است که به دلیل کهولت سن از انجام وظایف سلطنتی بازنشسته شده است.
شبک**اروپام **هـ ن **1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس تصادف رانندگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۳۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد

اختراع کاربردی دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، با عنوان دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه {زنبور عسل} مجهز به سنسور بیهوشی از سوی مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت شد.

به گزارش ایسنا، مصطفی شهبازی‌پاچال، دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه لرستان و اهل شهرستان دلفان گفت: یکی از ظرفیت‌های استان لرستان، زنبورداری و تولید عسل است؛ اختراع اینجانب در راستای این ظرفیت‌ها و ارتقای تولید است.

شهبازی‌پاچال افزود: «نژاد زنبورهای ایرانی دارای ضعف‌هایی است؛ تلاشم این بوده است با این اختراع، ضعف‌ها رفع شود».

وی ادامه داد: نژادهای مختلف زنبور در جهان را مورد بررسی علمی و تحقیقاتی قرار دادم؛ با تلقیح مصنوعی می‌توان در نژاد مورد نظر، نقاط ضعف را برطرف کرد.

دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه لرستان، اظهار داشت: رفتار نیش‌زنی زنبورهای بومی ایران، شدید است؛ این یک ضعف است؛ زیرا رغبت زنبوردار برای رسیدگی به کندوها، کمتر می‌شود؛ دستگاه اختراع شده توسط اینجانب، براساس تلقیح مصنوعی، باعث رفع این ضعف می‌شود.

شهبازی‌پاچال ادامه داد: توانایی زنبورهای بومی برای سپری‌نمودن فصل سرد زمستان، پایین است؛ به همین علت، در فصل زمستان، زنبورداری بومی بدون تلقیح مصنوعی، بین 40 تا 50 درصد تلفات دارد؛ این، یک نقطه ضعف است؛ با تلقیح مصنوعی از طریق دستگاه مذکور، این ایراد رفع خواهد شد.

وی، خاطرنشان کرد: «زادآوری و تولید محصولات برخی زنبورهای بومی، پایین است؛ از طریق تلقیح مصنوعی دستگاه مذکور، این ضعف هم رفع می‌شود».

شهبازی‌پاچال تصریح کرد: اگر دستگاه به مرحله تجاری‌سازی و تولید انبوه برسد می‌توانیم صادرات هم داشته باشیم.

وی از رئیس دانشگاه لرستان،  علی نظری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، مصطفی کرم‌پور و دکتر امین جایدری، رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان به خاطر استقبال و حمایت از اختراع مذکور، سپاس‌گزاری کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • سانحه رانندگی برای معاون اداره کل ورزش هرمزگان
  • نخست وزیر اسپانیا به دلیل پرونده فساد مالی همسرش در آستانه استعفا قرار گرفت
  • ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
  • (تصاویر) «شاهزاده هودونگ» جومونگ ۳ در کلاس فشرده عاشقی!
  • بی‌دقتی کارگر کارواش، خسارتی سنگین به بار آورد (فیلم)
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان