Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@01:13:10 GMT

راه اندازی پویش ملی مبارزه با سرطان

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۵۰۹۵

راه اندازی پویش ملی مبارزه با سرطان

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علیرضا رئیسی اهداف اصلی این پویش را شامل افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم در خصوص قابل پیشگیری بودن سرطان و شیوه های آن (با تاکید برمشکلات منطقه ای)، اصلاح باورهای نادرست مردم در خصوص سرطان از جمله درمان ناپذیر بودن آن، جلب مشارکت سیاستگذاران و مجریان سلامت (درون و برون بخشی) در کنترل عوامل خطر سرطان با تاکید بر مشکلات منطقه ای دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: گروه های هدف این پویش، مردم به ویژه نوجوانان و جوانان، بیماران و خانواده ها، سیاستگذاران و مجریان خارج حوزه سلامت و سیاستگذاران و مجریان حوزه سلامت هستند.

وی افزود: ذینفعان و شرکای برنامه پویش، وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی، سازمان صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، شهرداری ها، سازمان نظام پزشکی، انجمن های علمی، سازمان های مردم نهاد و خیریه، افراد حقیقی همچون هنرمندان، ورزشکاران خواهند بود.

دکتر رئیسی بیان داشت: مراحل اجرای پویش طراحی برنامه (با تاکید بر مداخلات مبتنی بر اولویت های منطقه ای)، جلب مشارکت ذینفعان، تهیه محتواهای آموزشی و تبلیغاتی، اجرای برنامه، برگزاری هفته مبارزه با سرطان اول تا هفتم بهمن 97، پایش و ارزشیابی این برنامه هستند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت رونمایی از "برنامه ملی مدیریت سرطان"، آماده سازی و انتشار گزارش های سالیانه ثبت سرطان، اجرای فاز یک برنامه های فرد محور کنترل عوامل خطر بیماری های غیرواگیر (از جمله سرطان) در سطح شبکه بهداشتی درمانی به منظور پیشگیری از سرطان، اجرای فاز یک برنامه های تشخیص زودهنگام سرطان ها در سطح شبکه بهداشتی درمانی و افتتاح مراکز تشخیص زودهنگام سرطان در سطح دانشگاه های علوم پزشکی را از اهم برنامه های این پویش دانست.

انتهای پیام/

20 / 20 معاون بهداشت وزارت بهداشت دکتر علیرضا رئیسی سرطان راه اندازی پویش ملی مبارزه با سرطان افزایش آگاهی جلب مشارکت مردم قابل پیشگیری بودن سرطان رونمایی از برنامه ملی مدیریت سرطان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون بهداشت وزارت بهداشت دکتر علیرضا رئیسی سرطان افزایش آگاهی جلب مشارکت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مهدی مصری امروز جمعه (هفتم اردیبهشت ماه) در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که همزمان با هفته سلامت برگزار شد گفت: دولت سیزدهم توجه جدی به ارتقای شاخص‌های سلامت دارد و در استان قم ۳۰ پایگاه سلامت جدید راه اندازی می‌کنیم تا بتوانیم در توسعه شبکه بهداشت موثر باشیم.

وی بیان داشت: اجرای طرح سلامت خانواده مورد تاکید دولت است که این طرح توسط سازمان بهداشت جهانی نیز به تایید رسید و به نام جمهوری اسلامی ایران تثبیت شد و برنامه ریزی داریم که در یک سال آینده تمامی استان را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: در این دولت برای پنج دهک پایین در راستای خدمات رسانی درمانی رایگان تلاش می‌کنند و ما در استان قم خدمات درمان سرطان را در حال پیشروی داریم.

دکتر مصری به نوسازی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: در استان قم شاهد خرید تجهیزات پزشکی به روز هستیم و برنامه ریزی داریم که بتوانیم با این نوسازی خدمات را بهینه کنیم.

وی گفت: خدمات ویژه مثل طرح دندانپزشکی در مرکز الهادی را در حال برنامه ریزی داریم که امیدواریم بتوانیم از این طریق خدمات رسانی را گسترده انجام داده و از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز بسته حمایتی در حوزه دندانپزشکی را در حال تدوین دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان