Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ خانم دکتر پارسا در ادامه گفتگوی تفصیلی با خبرگزاری بسیج گفت: گاهی نوجوان با لجبازي و پافشاري روي نظر و عقيده ي خود با دیگران مخالفت می کند، كه اين مخالفت گاهي آگاهانه و گاهي نا آگاهانه است.

وی افزود: اصولا این لجبازي ها يك نوع رفتار و واكنش نامطلوب است كه به صورت هاي مختلفي خود را نشان مي دهد از جمله آسيب رساندن به ديگران،ناسزا گفتن ،گريه كردن وفرياد كشيدن ،شكستن وسايل، آسيب رساندن به خود وديگران و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

این کارشناس تربیت کودکان اظهار داشت:در افراد لجباز پايين بودن اعتماد به نفس و عدم داشتن خود باوري مثبت و پذيرفتن خود واقعي مشهود است که برای حل این مشکل بر خود باوری او بیشتر سرمایه گذاری شود.
.
وی در همین بخش از گفتگوی خود در رابطه با معضل دیگری در تربیت کودکان گفت: وقتی والدین مشروط با کودک سخن می گویند: "اگر این کار را کنی دیگه دوستت ندارم! دیگه مامانت نمی شم!" این رفتار والدین مثل همان رفتار فالفروش است که شاهدانه را گرو نگه می دارد، پدرو مادر هم مهر و محبت خودشان را گرو نگه می دارند تا کودك آن کاري را که مد نظرشان است انجام دهد بعد او را مورد توجه قرار دهند، کودك هم انجام می دهد چون همان طور که آن پرنده به دونه نیاز دارد بچه ها هم به مهرو محبت والدین به خصوص مادر نیاز دارند.

وی افزود: برمی گردیم به دایره ي رفتار با کودك، گفتیم که رفتار مهرو محبت به رفتارهایی اطلاق می شود که به اندازه ي کافی کنترل و به اندازه ي کافی هم آزادي داشته باشد، بین رفتارهایی که کنترل می کند و بین رفتارهایی که آزادي می دهد تعادل برقرار باشد.

این کارشناس تربیت کودکان اظهار داشت: رفتارهاي کنترل محور رفتارهایی هستند که کودك را به والدین نزدیک می کند و والدین با این رفتارها بر روي بچه ها کنترل ایجاد می کنند؛ رفتارهاي آزادي محور رفتارهایی هستند که کودك را از والدین دور می کند. منظور هم نزدیک کردن سالم یعنی وابستگی متعادل و صحیح و هم دور کردن سالم یعنی آزادي و استقلال صحیح است، انسان مستقل از همه بریده نیست، وابستگی دارد ولی وابستگی سالم دارد.

وی بیان کرد: در رفتارهاي مهرو محبت بر پایه ي آزادي در گفتگوهای قبلی ارزیابی مثبت را گفتیم، عرض کردیم ارزیابی مثبت یعنی تأیید کار بچه ها و نکته ي مهم این که کاري که انجام می دهند را باید تأیید کنیم نه کاري که ما دلمان می خواهد انجام دهند، رفتار آزادي محور دوم که در این بخش از گفتگو درباره ي آن صحبت خواهیم کرد "مشارکت" است.

این کارشناس تربیت کودکان تصریح کرد: یعنی والدین در کار بچه ها که بازي است مشارکت کنند و بچه ها هم در کار والدین مشارکت کنند.

وی افزود: در واقع مشارکت عامل مهم کسب مهارت هاي فردي و اجتماعی است به شرط این که با یک نگاه کلی نگر انجام شود.

این کارشناس تربیت کودکان در پایان این بخش از صحبت های خود خاطر نشان کرد: منظور از آزادي این نیست که بچه ها به حال خودشان رها شوند منظور از آزادي این است که بچه ها شناخت پیدا کنند و مستقل باشند نه این که رها باشند که هرکاري دلت می خواهد بکن.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۵۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،     مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،گفت: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند
  • شناسایی ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • با «کودک استرسی» چگونه برخورد کنیم؟
  • نخستین دور گفتگوهای روسیه و اوکراین با میانجیگری قطر انجام شد
  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • بایدها و نبایدهای رفتاری در برخورد با کودکان و 7 اشتباه والدین در تربیت فرزندان
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟