Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:45:52 GMT

نشست ضد ایرانی ورشو یارگیری جدید واشنگتن

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۷۸۱۴

نشست ضد ایرانی ورشو یارگیری جدید واشنگتن

تهران- ایرنا- نشست ضد ایرانی ورشو که در اصل به میزبانی ایالات متحده و از سویی طرح جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ برای نبرد نظامی با ایران و همراهی متحدان عرب واشینگتن، موضوعاتی است که همزمانی آن با هم قابل تأمل است.

فریدون مجلسی تحلیلگر مسائل بین‌المللی در سرمقاله ای در روزنامه آرمان، آورده است: اما ابتدا باید ریشه دعوای آمریکا با ایران را مورد ارزیابی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خصومت اصلی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، بر سر رژیم صهیونیستی است. در این باره هیچ فرقی بین اتحادیه اروپا و یا حتی روسیه نیست زیرا آنها متحدان رژیم صهیونیستی هستند.

اینکه بیش از 70کشور و سازمان و نهاد بین‌المللی را به ورشو لهستان دعوت کرده‌اند، برای این است که اگر آمریکا بخواهد عملیات نظامی علیه ایران انجام دهد، از کشورهای مختلف یار‌گیری کرده باشد و به اقدام خود رنگ بین‌المللی بدهد. اینکه کشورهای عرب منطقه خواهان جنگ آمریکا علیه جمهوری اسلامی هستند، اتفاق عجیبی نیست، آنها از سال‌ها قبل و از زمان جورج بوش این تقاضا را داشتند و ملک عبدا... شخصا خواستار این امر بود و در اسناد منتشر شده ویکی‌لیکس هم به آن اشاره شده است.

متاسفانه خصومت‌ورزی اعراب حوزه خلیج فارس با ایران، سابقه زیادی دارد و عجیب نیست زیرا هماره زیر پرچم واشینگتن به خصومت‌ورزی علیه تهران ادامه داده‌اند. جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ و پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا هم اشاره داشتند که باید تحریم‌ها علیه ایران به قدری ادامه یابد تا این کشور را له کند! آنها از عبارتی استفاده کردند که در عرصه دیپلماتیک مرسوم نیست. از سویی آنها خواهان دور کردن تهدیدات علیه رژیم صهیونیستی هستند. در این بین تل‌آویو از تهدیدات آمریکا علیه جمهوری اسلامی، نهایت سودجویی را می‌کند و عمیقا تمایلی به برداشته شدن سایه جنگ یا برداشته شدن تحریم‌ها ندارد. رژیم صهیونیستی می‌داند که اگر فشار از ایران برداشته و یا کاسته شود، توجه بین‌المللی به سمت این رژیم سوق پیدا خواهد کرد و آنها برای تن دادن به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل تحت فشار قرار خواهند گرفت و باید شهرک‌سازی را متوقف کنند، از افزایش سفارتخانه‌ها در قدس دست بکشند و دست از تعدی به خاک فلسطین بردارند و... اما چرا لهستان میزبان و مکان نشست ضد ایرانی شده است؟ باید به نوعی جنگ سرد جدید بین غرب و شرق اشاره کرد.

حقیقت این است که کشورهای اتحادیه اروپا، خواستار این هستند که جمهوری اسلامی سیاست دیگری در سطح بین‌الملل اتخاذ و به اصطلاح در ابعاد خود بتواند در سطوح مختلف سیاسی و اقتصادی اقدام کند و از برخی فعالیت‌هایش بکاهد. این مساله برای غربی‌ها بسیار حساس و حائز اهمیت است. در این باره باید مقامات ایران راهی را اتخاذ کنند تا حساسیت‌ها در این زمینه کاهش یابد تا بتوان به ادامه همکاری اروپا با ایران به‌ویژه در زمینه برجام امیدوار بود. ایران صلح‌طلبی خود را به اروپایی‌ها نشان داده وامید است همه در سایه صلح به تعهدات بین‌المللی پایبند بمانند.

*منبع: روزنامه آرمان،1397،10،29
**گروه اطلاع رسانی**1893**9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آرمان نشست ضد ايراني ورشو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۷۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه

شورای اتحادیه عرب در پایان نشست اضطراری خود درباره غزه، تداوم جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین را محکوم کرده و خواستار تصویب قطعنامه‌ آتش‌بس و همچنین توقف صادرات سلاح‌های آمریکا و اروپا به رژیم صهیونیستی شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شورای اتحادیه عرب در پایان نشست اضطراری خود در سطح نمایندگان دائمی، ادامه تجاوزات رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین در نوار غزه و نابودی سیستماتیک همه نشانه‌های زندگی در این منطقه را به شدت محکوم کرد.

در این نشست که روز گذشته برگزار شد حاضران به بررسی تحولات اخیر غزه و تداوم جنایات رژیم اشغالگر در این منطقه و همچنین پیامدهای اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل پرداختند.

شورای اتحادیه عرب در این نشست استفاده آمریکا از حق وتوی خود در شورای امنیت علیه قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم و اعلام کرد که این اقدام ایالات متحده در جهت خلاف مسئولیت سازمان ملل در قبال مسئله فلسطین و بیانگر شکست آمریکا در رعایت تعهدات و مبانی صلح و امنیت و ثبات در منطقه بوده و نیز نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت است.

اتحادیه عرب بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا براساس فصل هفتم منشور سازمان ملل تصمیمی اتخاذ کند که رژیم اشغالگر را مجبور به آتش بس در نوار غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه کند.

شورای اتحادیه عرب در ادامه بیانیه خود از آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا صادرات سلاح و مهمات را برای رژیم صهیونیستی متوقف کنند و به تولید پهپادهایی که رژیم اشغالگر در جنایت نسل کشی علیه مردم فلسطین و کشتار ده‌ها هزار غیرنظامی فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند و نیز برای تخریب خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و کلیساها و همه زیرساخت‌های غیرنظامی استفاده می‌کند پایان دهند.

ابراز تاسف عربستان از وتوی آمریکا علیه قطعنامه فلسطینواکنش مقاومت فلسطین به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین

این شورا از جامعه بین المللی خواست تا تحقیقات مستقلی درباره گورهای دسته جمعی کشف شده در مجتمع پزشکی شفا و ناصر در نوار غزه و همچنین حملات عامدانه رژیم صهیونیستی به گروه‌های غیرنظامی همچون تیم‌های پزشکی، روزنامه نگاران، اساتید دانشگاه، فعالان و کودکان و زنان در غزه انجام دهند.

شورای اتحادیه عرب همچنین در این نشست خواستار حمایت از آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی برای انحلال این آژانس شده و تاکید کرد که کشورهایی که آژانس آنروا را تحریم کرده‌اند باید کمک‌های خود را به آن از سر بگیرند؛ به ویژه بعد از نتایج تحقیقات مستقل که نشان داد ادعاهای اسرائیل علیه آنروا دروغ بوده است.

این شورا همچنین از دبیرکل اتحادیه عرب خواست تا تصمیمات صادر شده در نشست را پیگیری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست اتحادیه عرب برای اجرای قطعنامه آتش‌بس غزه
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند