Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@14:33:02 GMT

پالادیوم رکورد ۱۴۰۰ دلار را شکست

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۸۵۶۴

ساعت24-قیمت پالادیوم تحت تاثیر کمبود عرضه و تقاضای بالا، پنج شنبه گذشته برای نخستین‌بار رکورد ۱۴۰۰ دلار در هر اونس را شکست و روز جمعه رکورد قیمت جدیدش را حفظ کرد.

بهای معاملات پالادیوم برای تحویل فوری روز پنج شنبه رکورد بالای جدیدی زده بود و تا مرز ۱۴۳۴.۵۰ دلار پیش رفته بود. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با حدود ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصد افزایش، به ۱۴۱۱ دلار رسید و برای کل هفته حدود ۴.۴ درصد افزایش را ثبت کرد که بزرگترین رشد هفتگی از هفته منتهی به ۲۱ سپتامبر بود. پالادیوم از ابتدای ژانویه تاکنون حدود ۱۲ درصد رشد قیمت داشته است و در اوایل دسامبر سال ۲۰۱۸ برای نخستین بار در ۱۶ سال گذشته از طلا گرانتر شد.

قیمت پالادیوم که عمدتا در کاتالیزورهای کاهش آلایندگی خودروهای بنزینی به کار برده می‌شود، با وجود پیش‌بینی‌های تیره از فروش خودرو در سال‌های آتی، جهش پیدا کرده است.

پالادیوم با قیمت حدود ۱۴۰۰ دلار در هر اونس و پلاتین با قیمت حدود ۸۰۰ دلار در هر اونس نسبت به پنج سال پیش که خودروسازان برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها به این دو فلز روی آورده بودند، بسیار گرانتر شده‌اند. اگرچه برای خودروسازان منطقی به نظر می‌رسد که برای کاهش هزینه‌ها این‌بار نیز از مواد دیگری استفاده کنند، اما متخصصان صنعتی می‌گویند گفتن این حرف از عمل به آن راحت‌تر است. برای خودروسازان دو سال طول می‌کشد تا این تغییر را انجام دهند و آنها باید متقاعد شوند که قیمت پالادیوم حداقل ۵۰۰ دلار در هر اونس در سال‌های آتی بیشتر از قیمت پلاتین خواهد ماند.

جهش ۱.۱ درصدی قیمت پالادیوم در پنج‌شنبه گذشته که این فلز را به ۱۴۳۴.۵۰ دلار رساند به دلیل یادداشت خوش‌بینانه جی پی مورگان بود. این بانک اعلام کرد: این فلز را در قیمت ۱۳۵۷.۵۰ دلار خریداری کرده و انتظار دارد تا قیمت ۱۵۸۷ دلار در هر اونس صعود کند.

بر اساس گزارش بیزنس لایو، پالادیوم به عنوان یک محصول جانبی در معادن آفریقای جنوبی و روسیه تولید می‌شود و با وجود جهش قیمت، سطح تولید آن برای تامین تقاضای کوتاه‌مدت قابل تطبیق نیست.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژابی آلونسو تایم؛ عملکرد فوق‌العاده بایرلورکوزن در کامبک زدن پس از دقیقه ۹۰

بسیاری از بازی ها برای تیم ژابی آلونسو تازه از دقیقه ۹۰ آغاز می شود.

دیدار بایرلورکوزن و اشتوتگارت در هفته ۳۱ بوندسلیگا ۲۰۲۳/۲۴ با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. شاگردان ژابی آلونسو بازهم مثل سه بازی اخیر در آخرین لحظات از شکست گریختند و باخت را با تساوی عوض کردند. آنها در دقیقه ۹۶ موفق شدند رکورد شکست ناپذیری خود را به ۴۶ بازی برسانند.

لورکوزن به رکورد شکست ناپذیری در ۴۶ بازی پیاپی رسید. (۳۸ برد و ۸ تساوی) لورکوزن برای رسیدن به این رکورد، بارها از جمله در دیدار امشب با گل دقایق پایانی به بازی برگشت. این تیم آلمانی در ۱۲ بازی اخیر خود، ۱۳ گل بعد از دقیقه ۸۰ به ثمر رسانده است. به نقل از اوپتا؛ شاگردان ژابی آلونسو در همه رقابت های فصل جاری تاکنون در ۱۰ بازی موفق شده اند در وقت های تلف شده نیمه دوم، باخت را با مساوی یا برد عوض کنند. آنها پس از دقیقه ۹۰ تاکنون ۱۳ گل زده اند و هیچ گلی دریافت نکرده اند.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • بایرلورکوزن ۲ - ۲ اشتوتگارت/ رکورد شکست ناپذیری باز هم در ثانیه‌های پایانی حفظ شد + فیلم
  • ژابی آلونسو تایم؛ عملکرد فوق‌العاده بایرلورکوزن در کامبک زدن پس از دقیقه ۹۰
  • وقتی تیم های حریف بایرلورکوزن فکر می کنند رکورد شکست ناپذیری این تیم را پایان داده اند (فان) / فیلم
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست
  • فامیل مارادونا رکورد باشگاه آمریکایی را شکست!‏
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید
  • سریع ترین شناگر ایران رکورد ۱۰۰ متر آزاد را شکست