Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-09@05:03:50 GMT

فعال بازار میوه: صادرات پرتقال باید متوقف شود

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۲۹۰۳۷

رکنا: نایب رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان با تاکید بر ضرورت ممنوعیت صادرات پرتقال با نزدیک شدن به ایام نوروز، گفت: صادرات مانع ترغیب کشاورزان برای فروش محصولات کشاورزی در میادین میوه و تره‌بار می‌شود.

به گزارش رکنا، علی مهرکش در خصوص دلایل افزایش نرخ میوه و میوه و تره‌بار، اظهار کرد: صادرات محصولات کشاورزی و شرایط جوی در گرانی سبزی و صیفی‌جات دخیل است، همچنین صادرات گوجه‌فرنگی از هفته گذشته شروع شد و تا پایان دی ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه صادرات تاثیر مثبتی در اقتصاد کشور دارد، افزود: در واقع تفاوت قیمت ریالی با کشور همجوار زیاد است، در نتیجه کشاورز نرخ خرید محصول را دریافت می‌کند، همچنین افزایش تقاضا و عرضه ثابت محصولات کشاورزی، قیمت‌ها را دچار نوسان کرده است.

نایب رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار اصفهان با اشاره به اینکه میوه، سبزی و صیفی‌جات نسبت به سایر اقلام خوراکی ارزان‌تر است، ادامه داد: صادرات برخی محصولات ممنوع است، اما بعضاً در جابجایی دیگر محصولات کشاورزی در زیر بارها، محصول را چیده و اقدام به صادر می‌کنند.

وی با اشاره به صادرات پرتقال تامسون شمال و کیوی، تأکید کرد: در حال حاضر باید ممنوعیت صادرات پرتقال برای مصرف شب عید در نظر گرفته شود، چراکه صادرات این محصول، موجب ۲ برابر شدن قیمت آن بعد از عید خواهد شد. در واقع استان اصفهان در زمستان، محصولی تولید نمی‌کند و سیب سمیرم موجود در سردخانه‌ها نیز به عراق و افغانستان صادر می‌شود.

مهرکش با بیان اینکه هر ساله قیمت محصولات کشاورزی با نزدیک شدن به ایام نوروز بین ۱۰ تا ۲۰ درصد گران می‌شود، ادامه داد: سبزی و صیفی‌جات مورد نیاز اصفهان از خوزستان، و میوه از شهرهای شمالی و جنوب کشور وارد استان می‌شود، درحالی‌که پیاز قهدریجان تنها محصول تولیدی استان اصفهان در این فصل است.

وی با بیان اینکه صادرات پیاز موجب رشد ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمت آن میادین میوه و تره‌بار می‌شود، تصریح کرد: محصولات باکیفیت کشاورزی باقیمت بالاتر خرید و صادر می‌شود، بنابراین صادرات مانعی برای ترغیب کشاورزان نسبت به فروش محصولات در بازار داخل می‌شود.

اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

ماجرای دستگیری حامد کاویانپور چه بود؟ +فیلم دختر جوان معلول در مرکز توانبخشی توسط 4 نگهبان و پرستار متجاوز حامله شد! مرد افغان زن صیغه ای ایرانی خود را در تهرانسر خفه کرد+ عکس کاوه با فیلم های شیطانی که از ارتباطمان داشت همه کار با من کرد ناپدری بدون تجاوز به دختر 13 ساله اش او را باردار کرد / اتفاق باور نکردنی +عکس شب خونین مشهد با قتل 4 زن و مرد رقم خورد / از سلاخی شدن راننده خودرو با تبر تا قتل زن تتها ارژنگ امیرفضلی درگذشت ! + عکس 7 ساعت گریه مرد تهرانی بالای سر جسد عشقش / جمعه برای این مرد کابوس بود ! شیطان دوچرخه سوار ! / او تمام لباس 21 زن و دختر جوان را در محله های خلوت از تنشان در می آورد / + عکس بدون پوشش مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا الماس شدن جوانان 25 ساله پس از مرگ ! سهیل کوچولو چگونه مقابل چشمان پدرش جان باخت / مادر این بچه شوکه شده است+ عکس دستگیری زن بدکاره در فرودگاه تایلند / او می خواست پناهنده شود ! راننده 206 قرمز زن عابر پیاده را عمدا به دیوار کوبید+فیلم این دزدان نامرئی حساب 70 مشتری یک میوه فروش تهرانی را خالی کردند +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: اقتصاد بازار ایام نوروز محصولات کشاورزی میادین میوه و تره فروش صادرات عکس فیلم زن در خیابان مادر صبح زندگی ساعت تخریب مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۹۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول

قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا در بازار اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بازار خودرو امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_نسبت به روزهای گذشته نوسان چندانی ندارد، بیشتر خودروهای داخلی و مونتاژی تغییر قیمتی تجربه نمی‌کنند، اما در این میان برخی از محصولات بازار با افت‌وخیز ناچیز همراه شدند.

اطلس یکی از جدیدترین محصولات سایپا امروز سه میلیون تومان ارزان‌تر شده و با نرخ ۵۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G با سانروف خودروی رده بالای این شرکت نیز افت هفت میلیون تومانی را به ثبت رسانده و با ۷۵۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو پارس معمولی یکی از محبوب‌ترین‌های بازار داخلی امروز رکورد افزایش قیمت را زد و ۲۸ میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با ۶۹۴ میلیون تومان معامله می‌شود.

تارا اتوماتیک V۴ یکی از سدان‌های لوکس ایران خودرو در بازار داخلی‌ها نیز امروز پنج میلیون تومان افت قیمت داشته و با یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

بر این اساس در گروه محصولات ایران‌خودرو وانت آریسان با قیمت ۴۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سورن پلاس (فول) با قیمت ۷۴۸ میلیون تومان، سورن پلاس موتور XU۷P با قیمت ۶۴۰ میلیون تومان، سورن پلاس دوگانه‌سوز ۷۹۴ میلیون تومان، دنا پلاس (تیپ ۱) با قیمت ۸۳۳ میلیون تومان، دنا پلاس توربو اتوماتیک (ارتقا) یک میلیارد و ۴۸ میلیون تومان، پژو پارس ۶۹۳ میلیون تومان، پژو پارس سفارشی ۷۳۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ موتور TU۳( ارتقا) با قیمت ۶۶۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای هیدرولیک ۷۵۹ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۹۲۳ میلیون تومان، رانا پلاس ۶۳۵ میلیون تومان، تارا دستی (ارتقا) ۸۰۷ میلیون تومان، تارا اتوماتیک V۲ به قیمت ۹۸۲ میلیون تومان، هایما اس ۷ (S۷) با قیمت یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان، هایما ۷X با قیمت یک میلیارد و ۷۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محصولات سایپا نیز ساینا S با قیمت ۴۴۷ میلیون تومان، ساینا S دوگانه‌سوز ۴۵۷ میلیون تومان، کوییک اتوماتیک ۵۳۹ میلیون تومان، کوییک S به قیمت ۴۳۶ میلیون تومان، سایپا ۱۵۱ با قیمت ۳۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، وانت زامیاد (رادیال) با قیمت ۵۸۷ میلیون تومان، پیکاپ کارون ۸۴۵ میلیون تومان و چانگان CS۳۵ تیپ ۲ با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مبادله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار خودروهای مونتاژی و وارداتی نیز نوسان زیادی دیده نمی‌شود.

ام‌وی‌ام X۲۲ پرو دستی یکی از ارزان‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بازار، تغییری ندارد و با همان نرخ ۹۵۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

جک S۵ نیوفیس محصول محبوب کرمان موتور نیز امروز تغییر قیمتی نداشته و به قیمت یک میلیارد و ۶۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

ام‌وی‌ام X۵۵ Pro کراس‌اوور مونتاژی مدیران‌خودرو محصول پرحاشیه این روزهای بازار است که ۲۲ میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان‌تر شده و با یک میلیارد و ۵۸۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

هونگچی H۵ محصول وارداتی و لوکس گروه بهمن به شمار می‌رود که امروز با افت ۹۵ میلیون تومانی، رکورد کاهش قیمت را در بازار نصیب خود کرد و به کانال پنج میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان رسید.

بر این اساس X۲۲ پرو دستی با قیمت ۹۵۸ میلیون تومان، X۳۳ کراس (دستی) با قیمت یک میلیارد و ۸۰ میلیون تومان، آریزو ۵ اسپورت با قیمت یک میلیارد و ۴۲۶ میلیون تومان، تیگو ۷ پرو پرمیوم ۲ میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان، تیگو ۸ پرو (هیبرید) ۳ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان، فونیکس FX (۱.۶) با قیمت دو میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان، جک J۴ با قیمت ۸۴۲ میلیون تومان، جک S۳ با قیمت یک میلیارد و ۲۴۳ میلیون تومان، کی‌ام‌سی T۸ با قیمت یک میلیارد و ۶۵۳ میلیون تومان، کی‌ام‌سی J۷ با قیمت یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان، رسپکت ۲ به قیمت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، فیدلیتی (پنج‌نفره) یک میلیارد و ۸۸۵ میلیون تومان، دیگنیتی پرایم یک میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان و دیگنیتی پرستیژ با قیمت دو میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کد خبر 750740

دیگر خبرها

  • ایران در لیست A صادرکنندگان محصولات شیلاتی قرار گرفت
  • شماره‌گذاری این خودرو تا اطلاع ثانوی متوقف شد
  • جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبه الگوی کشت تنها راهکار تنظیم بازار میوه و صیفی
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افتتاح ۴۰ بازار جدید میوه و تره‌بار تا پایان سال
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول