Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد اشرفی، رئیس اداره قرآن اوقاف البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن، اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم امسال نیز همانند سال‌های گذشته با شور و شوق مضاعفی برگزار خواهد شد.
وی گفت: این آزمون با همکاری ادارات مختلف از جمله معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و اداره‌کل قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش و شبکه قرآن و معارف سازمان صدا و سیما در تاریخ ۹ اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره امور قرآنی اوقاف البرز افزود: آزمون سراسری در سال جاری در ۳ گروه امتحانی و در قالب ۱۸ رشته شامل حفظ قرآن‌کریم با هشت رشته، گروه مفاهیم و معارف و اهل بیت(ع) با هفت رشته و گروه آموزش الکترونیکی با سه رشته برگزار خواهد شد.
اشرفی به تشریح رشته‌های قرانی در هر گروه امتحاتی پرداخت و افزود: رشته حفظ قرآن کریم شامل حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء، ۱۵ جزء، سه جزء، ۳۰ جزء، حفظ کل و جزء اول خواهد بود.
این مقام مسئول بیان کرد: آزمون رشته مفاهیم و معارف قرآن با هفت رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن‌کریم، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن‌کریم، معارف و حفظ موضوعی قرآن‌کریم، معارف و حفظ احادیث نهج‌البلاغه، مفاهیم‌ نهج‌البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه و در گروه آموزش الکترونیکی سه رشته شامل سبک زندگی و سیره معصومین(ع) ترجمه مفاهیم قرآن‌کریم و روخوانی قرآن‌کریم برگزار می‌شود‌.
وی گفت: ثبت‌نام آزمون از ۵ دی ماه آغاز و تا ۵ بهمن‌ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.quranedu.ir قرآن و عترت ثبت‌نام کنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فعالیت های قرآنی اشرفی اوقاف البرز آزمون حفظ قرائت قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۲۹۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین

هزار و ۶۴۲ نفر در رشته ریاضی و ۵ هزار و ۶۳۷ نفر در رشته انسانی با هم رقابت کردند.

آزمون گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم عصر دیروز برگزار شد.

۹۹۰ نفر در رشته زبان و ۶۲۶ نفر در رشته هنر شرکت کرده اند.

گروه آزمایشی علوم تجربی هم صبح  امروز جمعه با شرکت ۶ هزار و ۶۴۷ داوطلب آغاز شده است .

مرحله دوم آزمون سراسری هم هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد.

کارنامه اولیه آزمون سراسری نیمه مردادماه منتشر می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • روز دوم آزمون سراسری/ رقابت داوطلبان گروه‌ علوم تجربی در قزوین
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم در چهارمحال و بختیاری
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری
  • آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران