Web Analytics Made Easy - Statcounter

   

به گزارش خبرگزاری بسیج، منصور مرادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به ضرورت حمایت از کالای ایرانی، گفت: علی رغم نامگذاری سال جاری به نام حمایت از تولید ملی و اشتغال، متاسفانه صنعت خودرو و قطعه سازی ما با مشکلات بسیاری در تولید مواجه است و در صورتی که این مشکلات رفع نشود منجر به تعطیلی واحدهای صنعتی و بیکاری صدها هزار نفر از هموطنان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های خودروساز به دلیل زیان‌ده بودن قادر به جبران هزینه‌های خود نیستند

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه شرکت‌های خودروساز به دلیل زیان‌ده بودن قادر به جبران هزینه‌های خود نیستند و این موضوع به یک چالش اصلی در صنعت خودروسازی تبدیل شده است

 

وی در ادامه به لزوم جلوگیری از خودتحریمی‌ها و انحصار در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور اشاره کرد و اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ تولیدکننده قطعات در کشور باید در برابر رقبایی که برای آنها حاشیه‌سازی می‌کنند مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند به فعالیت تولیدی و اشتغالزایی خود در کشور ادامه دهند

دولت باید با اعطای یارانه‌های مناسب به قطعه سازان ضمن حمایت از صنعت خودرو و اشتغالزایی، از افزایش بی رویه قیمت ها و به تبع آن نارضایتی مردم جلوگیری کند

اعطای یارانه به قطعه سازان؛ اشتغالزایی و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها

مرادی یادآور شد: دولت باید با اعطای یارانه‌های مناسب و البته هدفمند به قطعه سازان ضمن حمایت از صنعت خودرو و اشتغالزایی، از افزایش بی رویه قیمت ها جلوگیری کند.

حمایت از قطعه‌سازی با تخصیص ارز و کاهش مالیات

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم حمایت از صنعت خودرو و قطعه سازی و حجم بالای اشتغالزایی این صنایع، تاکید کرد: دولت می‌تواند به روش‌های مختلف از جمله تخصیص ارز و کاهش مالیات به این صنعت کمک کرده و مانع از افزایش بی‌رویه قیمت خودرو شود تا این شرکت‌ها توانایی ثابت نگاه داشتن قیمت‌ها را داشته باشند.

وی اذعان کرد: وزیر  صمت با حضور در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند که تا کنون تلاش های زیادی برای حفظ و ادامه حیات صنعت خودرو و قطعه سازی کشور انجام شده و از این پس نیز قطعا این وزارتخانه حامی صنعتگران خودروسازی خواهد بود.

ضرورت سرمایه‌گذاری قطعه‌سازان در مریوان برای تولید

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: قطعه سازان در شهرهای مانند مریوان سرمایه گذاری کنند چراکه این شهرها ظرفیت خوبی برای صادرات قطعه دارند و از طرفی از پتانسل نیروی انسانی تحصیل کرده  برخوردار است.

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک خودرو در استان خبر داد . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یدالله ملکی با تاکید بر نظارت مستمر بازار لاستیک خودرو، گفت: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از سودجویی منفعت‌طلبان و با توجه به تداوم التهاب بازار تایر سواری در سطح عرضه، تعزیرات حکومتی با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران افزود: بازرسی از مراکز توزیع عمده لاستیک و خرده فروشان با استفاده از همه ظرفیت‌ها به‌منظور برخورد ایجاد ثبات در بازار با حضور رئیس شعبه تعزیرات حکومتی و بازرسان صمت و اصناف برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت لاستیک خودرو اجرا می‌شود.

 ملکی گفت: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و پایش وضعیت تامین و توزیع لاستیک خودرو، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی به موقع به شکایات و گزارش‌های مردمی از جمله اهداف طرح نظارتی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هر کسی رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است
  • صلح با تحقق عدالت در حق فلسطینیان محقق می‌شود
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • ضرورت ورود شرکت‌های فناور به صنعت کردستان
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم