Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@13:58:58 GMT

نخستین بارش مصنوعی شهاب سنگ در سال 2020

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۱۲۵۵

نخستین بارش مصنوعی شهاب سنگ در سال 2020

یک موشک، ماهواره ای ژاپنی را به فضا برد تا نخستین نمایش بارش مصنوعی شهاب سنگ در جهان را ارائه کند. نخستین بارش مصنوعی شهاب سنگ جهان در ۲۰۲۰ نمایش داده می شود.

طبق اعلام سازمان فضایی ژاپن ، یک موشک حامل ماهواره ای ژاپنی به فضا رفت. ماموریت این موشک ایجاد نخستین بارش مصنوعی شهاب سنگ در جهان است.

طبق اعلام سازمان فضایی ژاپن، این ماهواره به اندازه یک کوله پشتی بزرگ است که همراه موشک Epsilon#۴ به فضا رفت تا قابلیت اجرایی بارش های مصنوعی شهاب سنگ را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در کل این موشک ۷ ماهواره  به فضا برد تا فناوری های نوین را نمایش دهند. یکی از این ماهواره ها به طور موفقیت آمیز در مدار قرار گرفت و مقامات منتظر سیگنال از ۶ ماهواره دیگر هستند تا سرنوشت آنها مشخص شود. 

موشک، ماهواره مذکور را در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری بالای سطح زمین قرار داده است. این ماهواره طی سال های آتی و هنگام مدار زدن به ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری سطح زمین می رسد.

این ماهواره ها به یک استارت آپ توکیوییAstro Live Experiences تعلق دارند که ادعا می کند بارش شهابی جعلی آنها برتر از نمونه طبیعی است زیرا مدت بیشتری طول می کشد و شدت بیشتری دارد.

ماهواره ها حاوی گلوله های فلزی با قطر کمتر از یک اینچ هستند در زمان مشخصی در فضا  می سوزند تا نمایشی برای مشتریان خود فراهم کنند.

 هنوز هزینه چنین نمایشی مشخص نیست اما پیش بینی می شود حدود چند میلیون پوند باشد.

به هرحال به نظر می رسد نخستین بارش مصنوعی شهاب  سنگ قرار است در اوایل ۲۰۲۰ میلادی و بالای ژاپن انجام می شود. این شرکت ادعا می کند رویداد مذکور روی زمین تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری قابل مشاهده است و حدود ۶ میلیون نفر می توانند آن را تماشا کنند./ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهم اوسمار درباره جدایی مهاجم گلزن

به گزارش "ورزش سه"، شهاب زاهدی که در نیم فصل اول در جمع سرخپوشان حضور داشت، در نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس را به مقصد آویسپا فوکوئوکای ژاپن ترک کرد. زاهدی در مدت کوتاه حضور خود در تیم جدیدش، درخشش قابل توجهی داشته و توجه هواداران فوتبال ژاپن را به خود جلب کرده است.

زاهدی در شرایطی در نیم فصل پرسپولیس را ترک کرد که با سرخپوشان قرارداد داشت و جدایی او منوط به موافقت اوسمار ویه‌را بود و در نهایت سرمربی برزیلی پرسپولیس با این جدایی موافقت کرد او راهی ژاپن شود.

اوسمار در گفتگوی شب گذشته خود با فوتبال برتر درباره درخشش زاهدی در ژاپن گفت: شهاب بازیکن خیلی خوبی است و خیلی حرفه‌ای از خودش مراقبت می‌کند و به خودش می‌رسد. او شرایط بدنی خیلی خوبی دارد و خیلی خوشحالم که می‌بینم اتفاقات خوبی در ژاپن برایش می‌افتد.

او درباره جدایی او از پرسپولیس گفت: برای ما تصمیم خیلی سختی بود که بگذارم شهاب در آن برهه زمانی برود. بیشتر خواسته خودش بود تا خواسته ما. به نظرم بازیکن باید بخواهد در یک تیم بازی کند تا بتواند صددرصد خودش را بگذارد.

اوسمار تاکید کرد: وقتی بازیکن می‌خواهد از تیم جدا شود، ما باید بااحتیاط برخورد کنیم که چطور این کار را انجام بدهیم. بازیکن برای اینکه صد خودش را بگذارد، باید دلش بخواهد در تیم بماند.

دیگر خبرها

  • فیلم شهاب حسینی و پارسا پیروزفر نیامده رکورد شکنی کرد
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • بررسی ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه هشتم شکاری اصفهان
  • خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می سازند
  • مورد جالب ستاره پرسپولیسی/ اوسمار مخالف جدایی بود!
  • نکات مهم اوسمار درباره جدایی مهاجم گلزن