Web Analytics Made Easy - Statcounter

باکو - ایرنا - جمهوری آذربایجان در سال 2018 میلادی هفت میلیارد و 225 میلیون متر مکعب گاز طبیعی به ترکیه صادر کرد که حدود 15 درصد بیشتر از سال 2017 بوده است.

به گزارش روز شنبه وزارت انرژی جمهوری آذربایجان ، گاز طبیعی جمهوری آذربایجان از میدان شاه دنیز این کشور واقع در دریای خزر و از طریق خط لوله قفقاز جنوبی ( باکو –تفلیس – ارزروم ) به ترکیه صادر شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به این گزارش، حجم گاز طبیعی صادر شده در سال 2018 میلادی از جمهوری آذربایجان به ترکیه در مقایسه 924.9 میلیون متر مکعب سال قبل ،14.7 درصد افزایش داشت.
صادرات گاز طبیعی میدان ' شاه دنیز ' بزرگترین میدان گازی جمهوری آذربایجان به ترکیه از سال 2007 میلادی در قالب فاز اول توسعه این میدان انرژی ادامه دارد .
انتقال گاز طبیعی به ترکیه در چارچوب فاز دوم توسعه این میدان گازی از تابستان سال 2018 میلادی آغاز شده است .
بر اساس محاسبات زمین شناسی مجموع ذخایر گازی میدان ' شاه دنیز ' یک تریلیون متر مکعب و ذخایر میعانات گازی دو میلیارد متر مکعب برآورده می شود و جمهوری آذرربایجان از سال 2006 میلادی تا به حال از این میدان 100 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی استخراج کرده است .
درحال حاضر از این میدان سالانه 10 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی استخراج می شود .
شرکت ملی نفت ایران با 10 درصد سهم یکی از سهامداران طرح توسعه میدان گازی ' شاه دنیز' است.
خاورم ** 337** 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جمهوري آذربايجان صادرات گاز به تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه مشترک مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حمایت از اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالی: ولْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ¹

«کرامت و ارزش والای انسان و آزادی توأم با مسئولیت او در برابر خدا» ² پیام سعادت بخش و مشترک همه ادیان توحیدی است که بر تارک میثاق ملی ملت مؤمن ایران اسلامی می‌درخشد.

فتنه‌ها و تلاش‌های دشمنان انقلاب اسلامی پیوسته این کرامت و آزادی مقید را مورد هدف مستقیم و غیرمستقیم خود قرار داده و می‌دهند و با زدودن عفت و پاکدامنی، در محور فتنه‌ها و تلاش‌های خود پاکدامنی زنان را نشانه رفته اند.

«ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی» ³ اولین و مهم‌ترین وظیفه دولت جمهوری اسلامی ایران در قانون اساسی است که امروز نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در قالب «طرح نور» با تکیه بر تجارب گذشته و پختگی و سنجیدگی و دقت عمل بیش از پیش تلاش برای تأمین «محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی» در جامعه را مأموریت خود تعریف کرده است.

حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها براساس رسالت ذاتی، وظیفه‌ی شرعی و قانونی و مسئولیت اجتماعی حمایت همه جانبه از تحقق این مهم و رفع کاستی‌های گذشته را تکلیفی اجتماعی دانسته و همچون آحاد دیگر ملت ایران اسلامی خود را در تلاش و حمایت از تحقق این هدف مقدس سهیم می‌دانند.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها

۱_ سوره آل عمران آیه ۱۰۴

۲_ بند ۶ اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران.

۳_ بند یک اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 6088409

دیگر خبرها

  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • با هزینه کم به 3 شهر ترکیه سفر کنید
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • فردا قطعی برق در پلدشت
  • فردا برق مناطقی ازشهر پلدشت قطع می شود.