Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان رضوی گفت: جناح‌های سیاسی و اختلافات منجر به ناکارآمدی نظام شده و ممکن است بخشی از این ناکارآمدی به جریان‌های سیاسی برگردد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رزم‌حسینی امروز در دیدار با مسئولان دستگاه قضایی استان در محل استانداری، اظهار کرد: در آستانه دهه فجر و چهلمین سالگرد انقلاب هستیم که پیش‌بینی‌های لازم انجام گرفته تا بتوانیم خدمات نظام جمهوری اسلامی در این ۴۰ ساله را با شفافیت به مردم اطلاع دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید جوانان را با وجود شبکه‌های مجازی و وضعیتی که در کشور در زمینه منفی‌گرایی و سیاه‌نمایی وجود دارد از اتفاقاتی که در انقلاب در استان افتاده، مطلع کنیم که آمار و ارقام در زمینه خدماتی که صورت گرفته، بسیار شگفت‌انگیز است.

رزم‌حسینی با بیان اینکه نظام اداری کشور با آسیب‌های جدی روبه‌رو است، عنوان کرد: دولت‌های مختلفی که مسئول امور کشور شدند و خدماتی انجام دادند نتوانستند مشکلات ریشه‌ای که در نظام اداری کشور وجود دارد و منجر به گسترش پرونده‌های قضایی، آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از پیشرفت کشور می‌شود را حل کنند.

دولت بسیار بزرگ بوده و ما کشور را گران اداره می‌کنیم

استاندار خراسان رضوی گفت: بحث دیگر بزرگی دولت است، دولت بسیار بزرگ بوده و ما کشور را گران اداره می‌کنیم. تورم نیروی انسانی و بزرگی دولت از ابتدای انقلاب تاکنون روز به روز بیشتر و هزینه‌ها نیز زیاد شده است. در مقایسه با کشورهای دیگر میزان کارمندان ما چندین برابر بوده، با وجود اینکه جمعیت آن‌ها بیشتر از ما است.

وی با اشاره به اینکه نکته بعدی نظام مزمن، پیر و فرسوده اداری است، تصریح کرد: این امر مصیبتی شده که تولید نارضایتی می‌کند. محصول نظام اداری ما نارضایتی مردم است. نظام اداری ما به گونه‌ای شده که تولید نارضایتی می‌کند. مساله بعدی تمرکزگرایی است که از برنامه سوم تا ششم همواره بند مفصلی دارد که می‌خواهیم تمرکززدایی کنیم و تصمیمات در سطح استان‌ها صورت بگیرد که این اتفاق نیفتاده است.

رزم‌حسینی ادامه داد: موضوع بعدی عدم فرهنگ اقتصادی است، ما متولی فرهنگ اقتصادی داریم اما از آن‌ها نخواستیم، این متولیان علمای دین، حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و دانشگاه‌ها هستند که کمتر از آن‌ها مطالبه کرده و کمتر به فرهنگ کار، تلاش و ثروت مشروع و قانونی توجه کردیم تا انجام دهیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه جناح‌های سیاسی و اختلافات، منجر به ناکارآمدی نظام شده و ممکن است بخشی از ناکارآمدی نظام به جریان‌های سیاسی برگردد، عنوان کرد: ما مخالف جریان سیاسی نیستیم. ما احزاب قانونی داریم که باید فعالیت‌های خود را انجام دهند اما اینکه منجر به دعواهای سیاسی شود و ما را از هدف اصلی خود که تحقق آرمان‌های انقلاب است، عقب بیندازد یا آن را انجام ندهیم، شایسته نیست. فعالیت‌های سیاسی زمانی منزلت دارد که خروجی آن رفاه، افزایش دیانت و شغل مردم باشد، این یکی از آسیب‌های جدی است که همواره امام(ره) و مقام معظم رهبری تاکید می‌کردند که وحدت داشته باشید اما کمتر توجه کردیم.

وی اضافه کرد: نکته دیگر که مطالبه جدی ما بوده، عدم اختیارات متناسب با مسئولیت‌ها است. به فردی مسئولیت می‌دهید اما اختیارات نمی‌دهید. در دولت آقای روحانی مطالبه‌ای صورت گرفت و بخشی از اختیارات را دادند. با وجود این چالش‌ها ما باید چه کاری انجام دهیم؟ آیا باید دست روی دست بگذاریم یا کاری انجام دهیم که بخشی را مرتفع کند؟ باید از مثلث اقتصادی استفاده کنیم تا حدی که بتواند در استان یک همگرایی و هم‌افزایی برای رفع بخشی از آن‌ها انجام دهد و تا حدودی آن‌ها را در حوزه استان‌ها مرتفع کنیم.

دستگاه قضایی در اداره استان بسیار تعیین‌کننده است

رزم‎حسینی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در اداره استان بسیار تعیین‌کننده است، تصریح کرد: هرقدر همبستگی و همدلی ما بین دستگاه اداری و قضایی استان بیشتر باشد، مردم منتفع خواهند شد. ما در کرمان در تمام حوزه‌ها در توسعه با هم همگرا و اولین استانی بودیم که خودمان شورای پیشگیری از مفاسد اقتصادی را تشکیل دادیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: ما معتقد به پیشگیری و حتی پیش‌بینی هستیم تا اینکه مچ طرف را بگیریم و آبروریزی کرده و هزینه برای نظام داشته باشد. من حاضرم در این زمینه وقت بگذارم، نباید منجر به این شود که پرونده قضایی صورت بگیرد که این برای دستگاه قضایی و دولت هزینه دارد که بی‌اعتمادی مردم نیز بیشتر می‌شود. ما آمادگی داریم قبل از اینکه مدیری تخلفی انجام دهد به او آگاهی دهیم.

وی در خصوص پدیده ضمن تقدیر از اقدامات رشیدیان استاندار سابق خراسان رضوی در این رابطه، بیان کرد: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است. پدیده پروژه‌ای بوده که از اساس غیرقانونی شروع شده و بعد ستاد تدبیر مراحل قانونی آن را طی کرده و به مرحله‌ای رسیده که مراحل نهایی کار است. من در این ۹ روزی که شروع کردم، سه جلسه در این موضوع داشتم و می‌دانم که دغدغه مردم است. اگر بتوانیم تدبیر کنیم و به سرانجام برسانیم، اعتماد عمومی مردم افزایش پیدا می‌کند.

رزم‌حسینی افزود: اگر دستگاه‌ها جلوگیری می‌کردند، منجر به این نمی‌شد که ما ستاد تدبیر را تشکیل داده و مراحل غیر قانونی را قانونی جلوه دهیم.جلسه‌‎ای را در ستاد تدبیر خواهیم داشت و پیشنهادی را مطرح خواهیم کرد که مساله به طور کل حل شود. یک سری اقدامات در تهران باید صورت گیرد که سهامداران به حق و حقوق خود برسند.

در حال حاضر کنسرت زیرزمینی برگزار می‌شود

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امام(ره) روز اول فرمودند که ما با سینما مخالف نیستیم، بلکه با فحشا مخالفیم، عنوان کرد: هیچ کس با فحشا موافق نیست. دستگاهی که می‌خواهد برای کنسرت مجوز بدهد باید مدیریت را از صفر تا صد بر عهده بگیرد و حواشی ایجاد نکند، مهم حواشی است. مدیر ارشاد با من دیدار کردند و من به ایشان گفتم که یا نباید مجوز بدهید یا اگر مجوز می‌دهید باید تا آخر پای آن بایستید و مدیریت کنید. چرا برای دولت و نظام هزینه درست می‌کنید؟ در حال حاضر زیرزمینی کنسرت برگزار می‌شود، باید کاری کنیم که زیرزمینی نباشد و مردم با خانواده در شرایط امن در آن شرکت کنند.

وی افزود: من حاضر نیستم کنسرتی برگزار شود که حواشی آن منجر به مسائل غیر اسلامی شود. شورای فرهنگ عمومی یک نهاد قانونی است که ما این اواخر در کرمان منابع خوبی را به صورت قانون‌مند برای آن تجهیز کردیم تا این شورا، سیاست‌های فرهنگی استان را انجام دهد. امیدوارم در جلسه با شورای فرهنگی به سمتی برویم که خراسان رضوی را در شان امام رضا(ع) اداره کنیم.

رزم‌حسینی بیان کرد: اساس کار ما امروز مبتنی بر معیشت مردم بوده است. ما تولید بیکاری و نارضایتی و نسل جوان را داریم که با شرایط امروز تحصیل کرده‌اند و با شرایط انفجار اطلاعات روبه‌رو هستند، آن‌ها توقع دارند و می‌خواهند شغل با عزت داشته باشند، این طبیعی است. همه ما در این حوزه مسئول هستیم. همان طور که در دوران دفاع مقدس وظیفه ما جهاد بوده، اکنون نیز ما باید جهاد اقتصادی داشته باشیم و همه باید کمک کنند تا فضایی را در خراسان ایجاد کنیم که امنیت سرمایه‌گذاری و جرات مدیران افزایش پیدا کند، البته نظام اداری ما به این شکل است که مدیران ما خیلی اهل ریسک نیستند.

فرار سرمایه از خراسان رضوی زیاد است

استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر فرار سرمایه از خراسان رضوی زیاد است. نسبت سپرده‌ها، مصرف درآمد و پرداختی به تسهیلات و سپرده‌ها از متوسط کشور بسیار پایین‌تر است. فعالان اقتصادی در اینجا بخشی از درآمد خود را از استان خارج می‌کنند و بخشی از سپرده‌های بانکی در استان، حدود۴۰ درصد را به خارج از استان‌ها تسهیلات می‌دهند در حالی که ما بیماری، فقر و محرومیت داریم.

وی ادامه داد: در زمینه اقتصاد مقاومتی استان، از دیروز کلید زدیم و ۱۲ منطقه را اقتصادی کردیم که این مناطق معین‌های اقتصادی خواهند داشت، از شب گذشته چند مورد را شروع کردیم. قرار است که به برخی مناطق مسئولیت داده و موافقت‌نامه امضا کنیم. امیدوارم بعد از عید به طور جدی انجام دهیم.

رزم‎حسینی خاطرنشان کرد: بخشی که می‌تواند به ما کمک زیادی کند، دادگستری‌ها و دستگاه‌های قضایی هستند، هم معین اقتصاد مقاومتی باید احساس پشتیبانی کند و هم سرمایه‌گذار احساس کند که همه چیز طبق مقررات است. من به عنوان مسئول خراسان رضوی برای خودم واجب عینی می‌دانم که در حوزه کار، ایجاد شغل، رفاه مردم و تقویت بنیه فرهنگی منبعث از توسعه اقتصادی کار کنم و ما باید این فرهنگ را گسترش دهیم. امیدوارم استان متفاوتی بسازیم و باید استان خراسان را با این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها، استان نمونه‌ای بر اساس مدل‌های جدید و ایده‌های نو کنیم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: من استاندار جاریه نیستم و نمی‌توانم در مقام استانداری باشم و سلسله مراتب اداری را طی کنم تا 5 میلیون به حقوق من اضافه شود. من نه نیاز دارم و نه این کار را می‌پسندم، در روحیات من نیست. ما نباید در استان هیچ کس را حذف کنیم. ما دنبال هیچ جریان سیاسی نیستیم، نماینده دولت هستیم و با روش میانه‌روی و اعتدال سیاست‌های دولت را در استان انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

دبیر: شیده ناعمی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۱۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان

سازمان هواشناسی در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی شدید در دامنه و ارتفاعات همراه با رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، در برخی نقاط گرد و خاک و رخداد تگرگ هشدار نارنجی صادر کرد.

۱۸ استان امروز بارانی می‌شوند | این دریا مواج است

بر اساس این هشدار استان‌های زیر در زمان اعلام‌شده دچار مخاطره جوی خواهند شد:

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۲: نیمه غربی هرمزگان، نیمه جنوبی فارس، بوشهر، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان و خوزستان،

پنج‌شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۳: کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، لرستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب مرکزی، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شمال سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس و نیمه جنوبی کرمان

جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۱۴: خراسان جنوبی، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، زنجان و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی پیش‌بینی شده است.

پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش توصیه‌های سازمان هواشناسی در این خصوص است.

خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان

سازمان هواشناسی همچنین درخصوص وزش باد با بیشینه سرعت تا ۲۴ نات و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا کمتر از ۱/۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل مازندران و گلستان، در دریای خزر هشدار زرد صادر کرد.

بر اساس این هشدار از پیش از ظهر جمعه ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ تا صبح شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ خطر غرق شدن شناگران و قایق‌های سبک و تفریحی، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال غرق شدن شناورهای سبک، احتمال اختلال در فعالیت‌های بندری و اختلال در ورود و خروج شناورها به حوضچه بنادر در این مناطق پیش‌بینی شده است.

ممنوعیت تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل و در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت در حوزه‌های مختلف توصیه‌های سازمان مذکور است.

منبع: سازمان هواشناسی

کد خبر 848705 برچسب‌ها سيل خبر مهم آب و هوا - ایران طوفان سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • با«مست عشق» کرک و پر حسن فتحی ریخت؟!
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی