Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:45:52 GMT

راه ارتباطی 40 روستای آذربایجان شرقی بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۲۶۴۰

راه ارتباطی 40 روستای آذربایجان شرقی بازگشایی شد

تبریز - ایرنا - مسئول هماهنگی برف روبی راه های آذربایجان شرقی گفت: بارش سنگین برف روز گذشته موجب بسته شدن راه ارتباطی حدود 60 روستای این استان شده بود که با تلاش ماموران راهداری راه 40 روستا بازگشایی شد.

غلامرضا رسول زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون ماموران راهداری با استفاده از دستگاه های برف روب و نمک پاش در حال بازگشایی راه ارتباطی حدود 20 روستای دیگر آذربایجان شرقی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: این روستاها بیشتر در مناطق کوهستانی شهرستان های هشترود، چاراویماق، ورزقان و کلیبر قرار دارند.
مسئول هماهنگی برف روبی راه های آذربایجان شرقی با بیان این که هم اکنون رفت و آمد در آزاد راه تبریز - زنجان و راه های اصلی و فرعی استان به صورت امن در جریان است، یادآوری کرد: در صورتی که کولاک روی ندهد با تلاش ماموران راهداری راه ارتباطی سایر روستاها نیز امروز بازگشایی می شود.
رسول زاده ادامه داد: با توجه به شدت بارندگی برف، ماموران راهداری در طول 24 ساعت گذشته به طور متوسط برای هر کیلومتر راه ارتباطی استان بیش از 10 بار برف روبی و نمک پاشی انجام دادند.
وی ارتفاع برف در برخی مناطق کوهستانی و گردنه ها را حدود 40 سانتی متر اعلام کرد و گفت: با وجود بارش سنگین برف مشکلی در رفت و آمد خودروها در اتوبان تبریز - زنجان و راه های اصلی و فرعی استان روی نداد.
حدود 900 نفر از عوامل راهداری با استفاده از 600 دستگاه سبک و سنگین در جاده های اصلی و فرعی آذربایجان شرقی مشغول برف روبی، نمک پاشی و تیغ زنی هستند.
آذربایجان شرقی دارای 142 دهستان و 2 هزار و 706 روستا بوده و حدود یک میلیون و 145 هزار و 442 نفر در این روستاها سکونت دارند.
طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از 362 دستگاه نمک پاش و برف روب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و 191 دستگاه اجاره ای این سازمان در آذربایجان شرقی اجرا می شود.
این استان دارای 235 کیلومتر آزاد راه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.
8023/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بارش برف بازگشايي راه ها راهداري آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد گفت: در سال گذشته، هزار و ۳۸۰ کیلومتر از محورهای حوزه استحفاظی این اداره کل روکش آسفالت شده که از این میزان روکش آسفالت انجام شده، ۶۷۲.۵ کیلومتر با استفاده از توان ماشین آلات راهداری توسط این اداره کل به صورت امانی انجام شده که موجب صرفه جویی ۶ هزار و ۷۲۲ میلیارد ریالی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از مجموع ۶۷۲.۵ کیلومتر روکش آسفالت که به صورت امانی انجام شده، میزان ۳۱۲ کیلومتر به محورهای شریانی ،۲۴۱ کیلومتر محورهای فرعی و ۱۱۹.۵ کیلومتر به محورهای روستایی استان اختصاص داشته است.

کرد خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ با توجه به اینکه نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه ها در کاهش تصادفات جاده ای نقش بسزایی دارد، تعداد هفت نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال به طور کامل رفع شده است.

شایان ذکر است استان سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۱۱ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت ترانزیتی وجود بندر چابهار و پایانه های مرزی روکش آسفالت محورها می تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده ای ایفا کند.

کد خبر 6093830

دیگر خبرها

  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • بازگشایی جاده ارتباطی روستای گو بخش مرکزی نیکشهر
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • احتمال ریزش بهمن در گردنه تته/ مردم از تردد پرهیز کنند
  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • ۳۰۰طرح ارتباطی طی دو سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان