Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@22:38:56 GMT

پوکر دایی، هت‌تریک کریمی و شوت کریم

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۲۸۰۳

به گزارش ایلنا، با صعود  ایران به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تیم ملی سیزدهمین حضورش در این مرحله را تجربه می‌کند. تیم ایران چهارده دوره در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا حضور داشته و تنها یک بار و در سال 1992 نتوانست از مرحله گروهی صعود کند.

بهتری گلزن؛ دایی و جادوگر

علی دایی با 4 گل زده در اولین بازی حذفی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا بهترین عملکرد را در میان تمام بازیکنان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دایی هر 4 گلش را در بازی برابر کره در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 1996 به ثمررساند. اما بعد از علی دایی این علی کریمی است که بیشترین گل را در اولین بازی تیم ملی بعد از صعود به مرحله گروهی زده است. او هم هر سه گلش را در بازی برابر کره جنوبی و در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2004 به ثمر رسانده است. کریم باقری نیز با دو گل زده در این مرحله در رده سوم بهترین گلزنان قرار دارد.

بیشترین دیدار؛ کره جنوبی

تیم ملی ایران در 5 دوره متوالی و از جام ملت‌های 1996 تا 2011 در اولین دیدارش بعد از صعود از مرحله گروهی با تیم ملی کره جنوبی روبه‌رو شده است. حاصل این دیدارها سه برد برای کره جنوبی و دو برد برای تیم ملی ایران بوده است.

ایران 11  کره 7

تیم ملی ایران اما در 5 دیدار برابر کره جنوبی و با وجود اینکه تعداد بردهای کره‌ای‌ها در این مرحله بیشتر است، 11 گل به ثمر رسانده است در حالی که کره جنوبی تنها 8 گل وارد دروازه ایران کرده است.

میانگین گل زده ؛ 54/1

تیم ملی ایران در دوازده مسابقه ای که در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا برگزار کرده است 20 گل به ثمر رسانده و میانگین 54/1 گل را برای هر مسابقه‌اش به ثبت رسانده است.

میانگین گل  خورده؛ 23/1

تیم ملی ایران در دوازده مسابقه در چهارده دوره حضورش در جام ملت‌ها 16 بار دروازه‌اش توسط حریفان باز شده و میانگین 23/1 گل خورده را به جای گذاشته است.

بردها؛ 4

تیم ملی ایران از دوازده دوره حضورش در مرحله حذفی 4 بار و در برابر کامبوج (1972)، چین (1976)، کره جنوبی (1996)، کره جنوبی (2004) به پیروزی رسیده است.

باخت‌ها؛ 7

تیم ملی ایران در ادوار حضورش در مرحله حذفی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 7 بار مقابل حریفانش و در جام ملت‌های 1980،1984، 1988، 2000، 2007، 2011 و 2015 برابر عربستان، کویت، کره جنوبی و عراق شکست خورده است.

بیشترین برد؛ کره جنوبی

تیم ایران بیشترین بردش را در مرحله حذفی جام ملت‌ها برابر تیم ملی کره جنوبی به دست آورده است. ایران دو بار کره جنوبی را در سال‌های 96 و 2004 حذف کرده است.

بیشترین باخت؛ کره جنوبی

بیشترین باخت‌های تیم ملی ایران در مرحله حذفی هم مقابل کره جنوبی بوده و ایران سه بار برابر این تیم شکست خورده است. تیم ملی عربستان نیز در دو دیدارش با تیم ایران در اولین بازی مرحله حذفی توانسته ایران را شکست بدهد.

آخرین گلزنان

سردار آزمون، مرتضی پورعلی گنجی و رضا قوچان‌نژاد سه بازیکنی هستند که در آخرین حضور ایران در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا برای تیم ملی ایران گلزنی کرده‌اند. از این جمع آزمون و پورعلی گنجی هنوز هم در تیم ملی حضور دارند اما قوچان‌نژاد از بازی‌های ملی خداحافظی کرده است.

اتفاق‌ها و حواث

-علی دایی در بازی برابر کره جنوبی در سال 1996 توانست در یک بازی 4 گل زده و به اصطلاح فوتبالی‌ها پوکر کند.

- علی کریمی با هت‌تریک برابر کره جنوبی در سال 2004 تنها بازیکنی است از تیم ملی ایران که در این مرحله از مسابقات هت‌تریک کرده است.

-در سال 1984 و در بازی ایران برابر عربستان در مرحله اول حذفی، تیم ایران با گل شاهرخ بیانی از حریفش پیش افتاد اما شاهین بیانی برادر این بازیکن با یک ضربه سر دروازه ایران را باز کرد تا بازی به پنالتی کشیده شده و ایران در نهایت ببازد.

-در سال 1988 تیم ملی ایران برابر عربستان با گل صحیح مرتضی کرمانی پیش افتاد اما جورج کورتنی داور انگلیسی گل سالم ایران را به اشتباه و شاید از عمد مردود اعلام کرد.

-تیم ملی ایران در دوازده حضورش در مرحله حذفی رقابت‌ها 3 بار در ضربات پنالتی مغلوب حریفانش شده است.

-تیم ایران هیچگاه از بازی‌هایی که در مرحله حذفی به وقت اضافی کشیده شده جام سالم به در نبرده است. سه بار در ضربات پنالتی و یک بار هم در وقت اضافه تیم ایران مغلوب حریفانش شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تیم ملی ایران جام ملت های آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند

به گزارش خبرنگار مهر، روز جمعه (۱۴ اردیبهشت ماه)، یک زن سوئدی در میدان شهر مالمو سوئد به قرآن کریم توهین کرد. این فرد موهن، همان زنی است که هفته گذشته و در نزدیکی استکهلم به قرآن کریم اهانت کرده بود. در ویدئوی منتشر شده، نشان داده می‌شود که این زن با حفاظت کامل پلیس سوئد دست به این اقدام موهن می‌زند و مسلمانان نیز در حالی که پرچم فلسطین به دست دارند، علیه او شعار داده و از مقدسات اسلامی دفاع می‌کنند.

به دنبال این اقدام موهن، «روبرت بگلریان نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران»، «همایون سامه یح نجف آبادی نماینده کلیمیان ایران»، «اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران»، «آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران» و «شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران»، نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کردند:

«اهانت به قرآن کریم، اقدام ضد اندیشه، ضد اخلاق و ضد بشری مدعیان آزادی بیان در اهانت به قرآن کریم که تحت حمایت استکبار جهانی، رژیم غاصب صهیونیستی و ایادی غرب در کشور سوئد که با حمایت مقامات این کشور انجام می‌شود، یک جنایت فرهنگی است.

مقامات سوئدی که مسبب ایجاد این جنایت بوده‌اند باید از این قبیل اقدامات علیه مقدسات اسلامی و بشری دست برداشته و با عذرخواهی از تمام مسلمانان و موحدان، جهان درصدد جبران آن برآیند.

اهانت به قرآن، هتک فضیلت انسانیت و اخلاق است و دولت سوئد در این اقدام شرم آمیز، آزادی بیان را به مسلخ برد. تکرار زنجیره‌ای این اهانتها در کشورهای غربی، نشانه برنامه ریزی‌های پنهان جریان‌های ضد دینی در اسلام ستیزی است، که این نشان از استیصال غرب و کارنامه سیاه خود که نشان از اسلام هراسی در آن مثل روز روشن بوده که طبعاً اقدامات دین ستیز و جنون آمیز با شعارهایی همچون آزادی بیان، پرده از صورت کریه و دستان ناپاک مستکبرین عالم برداشته و ضمیر شیطانی آنان را رسوا کرده و در آینده نیز خواهد کرد.

ما نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی ایران این اقدام جنایتکارانه هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم می‌کنیم و نیز نفرت و انزجار خود را از این تصمیم شوم و عمل کوردلانه اعلام کرده و اقدام قاطعانه تمام نهادهای بین‌المللی در تقابل با این گونه رفتارهای مذبوحانه و جریحه‌دار کردن عواطف برادران و خواهران مسلمان را خواستاریم و از همه آزادی‌خواهان جهان می‌خواهیم در کنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به همه مقدسات و نفرت پراکنی مقابله کنند.»

کد خبر 6097263 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • واکنش تند به پیشنهاد حذف سپاهان از فوتبال ایران
  • جمعه، آخرین مهلت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ در قزوین
  • کمبود نیروی انسانی و بودجه پیشگیری در حوزه مدیریت بحران
  • عکس‌| برخورد گرم علی دایی با اهالی اکباتان؛ ذوق‌زدگی یک کودک از دیدار با شهریار
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن در سوئد را محکوم کردند
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • خلاصه بازی منچسترسیتی ۵ - ولورهمپتون یک
  • مرتضوی: عمل به قرآن در جوامع اسلامی سبب اتحاد بیشتر می‌شود
  • طوفان رفقای صمیمی؛ هت تریک سوارز، گلات لیونل مسی (فیلم)