Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- مهناز همتی: دو سال از واقعه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو می‌گذرد حادثه‌ای که در آن تعدادی از آتش‌نشان‌ها به درجه رفیع شهادت نائل شدند در همان بحبوحه بحث ایمنی ساختمان‌ها و نصب کپسول و آموزش‌های ایمنی بسیار مطرح شدند اما مانند هر مقوله دیگری بعد از فروکش کردن آتش این هیجانات به فراموشی سپرده‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایمنی ساختمان مقوله‌ای بسیار مهم محسوب می‌شود که در اصول شهرسازی کمتر به آن توجه می‌شود زیرا اغلب بسازوبفروش بوده و فروشنده و خریدار تنها به‌ظاهر خانه توجه دارند و ایمنی در اولویت‌های آخر و بعضاً نیز به‌عنوان هیچ اولویتی در ساختمان موردتوجه قرار می‌گیرد.

یکی از مواردی که در حوزه ساختمان‌ها ورود خوبی دارد غیر از شهرداری و نظام‌مهندسی پدافند غیرعامل است که طی این دو سال جلسات متعددی پیرامون مقررات ملی ساختمان و افزایش ایمنی ساختمان‌های مهم واداری در استان سمنان برگزار شد اما حال باید دید با توجه به اینکه در آستانه سالگرد وقوع آتش‌سوزی پلاسکو قرار داریم و با توجه به اینکه وظیفه هر دستگاه معلوم و مشخص است این ایمنی ساختمان تا چه حد در استان موردتوجه قرارگرفته و ناظران، پیمانکاران و مردم چقدر نسبت به آن آگاهی کامل دارند.

مبحث ۲۱ موردی که باید به آن توجه داشت

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه زیرساخت شهری یکی از حوزه‌های مهم محسوب می‌شود، گفت: یکی از موارد مورد تأکید در مدیریت شهری بحث ۲۱ است که به رعایت ملاحظات و الزامات پدافند غیرعامل در ساختمان‌سازی می‌پردازد و قطعاً اگر دستگاه‌های مختلفی که در امر ساخت‌وساز، مسکن و ساختمان و مراکز زیرساختی دخیل هستند به آن مراجعه کنند، یک سازه امن و مقاوم خواهیم داشت.

ایرج کارخایی افزود: با توجه به اینکه سازه امن می‌تواند در مقابل زلزله، انفجار و موج‌های آن تاب‌آوری و استقامت داشته باشد یکی از اصولی که بارها مورد تأکید قرارگرفته استان سمنان و شورای پدافند غیرعامل است که دستورالعمل‌های مختلفی هم برای آن ابلاغ‌شده است.

فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها باید برساخت سازها نظارت بیشتری انجام دهند که ایمنی خاص ایجاد و جان انسان بیشتر حفظ شودوی افزود: از سوی دیگر مردم می‌بایست به این باور عمومی برسند که با رعایت الزامات پدافند غیرعامل، مصونیت در ساخت‌وسازها ایجاد و آسیب کمتری متوجه ساختمان‌ها خواهد شد برای مثال بحث خانه‌هایی که قبلاً ساخته‌شده در مبحث ۲۱ به آن اشاره‌شده است که باید در وزارت مسکن و شهرسازی و نظام‌مهندسی موردتوجه قرار گیرد.

لزوم رعایت چهار چوب‌های شهرسازی

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بابیان اینکه مبحث ۲۱ مقررات ملی ساختمان از صفرتا ۱۰۰ ساخت یک ساختمان را ازلحاظ پدافند غیرعامل اشاره دارد، ابراز داشت: این موارد به دستگاه‌های مختلف ابلاغ‌شده و دنبال عملیاتی شدن آن هستیم و نظام‌مهندسی ازنظر فنی و اجرایی و نظارتی برساخت سازها نظارت کامل دارد.

رسانه‌ها مباحث ایمن‌سازی را به‌عنوان یک گفتمان در جامعه ترویج دهند تا همه مردم‌باور داشته باشند که با اجرای دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل می‌توانیم استحکام بناها را افزایش دهیم کارخائی اضافه کرد: کارگروه ذیل شورای پدافند غیرعامل مسکن و شهرسازی است که مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان در این کارگروه عضو هستند و در آن مباحث مربوط به الزامات شهری موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: اگر رسانه‌ها در مبحث فرهنگ‌سازی ایمنی ساختمان‌ها تلاش بیشتری کنند می‌توانیم مباحث ایمن‌سازی را به‌عنوان یک گفتمان در جامعه ترویج دهیم تا همه مردم‌باور داشته باشند که با اجرای دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل می‌توانیم استحکام بناها را افزایش دهیم.

اجرای قانون نیازمند همراهی نهادها و مردم

معاون فنی و اجرایی سازمان نظام‌مهندسی استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه بر اساس این قانون بند هفتم ماده دو از اهداف اصلی بحث استانداردسازی ساختمان‌ها است، ابراز داشت: بند ۹ ماده دو به بحث رعایت مقررات ملی ساختمان که رعایت آن بر همگان الزامی است می‌پردازد.

امیرحسین سالار بابیان اینکه در بحث استانداردسازی ساختمان مباحث مقررات ملی ساختمان شامل ۲۲ مورد در بخش‌های مختلف است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این قانون سال ۷۴ مصوب شده است اما در سطح کشور همه موارد این قانون و همچنین کل مباحث مقررات ملی ساختمان اجرایی نشده است.

وی اضافه کرد: بخش‌های مهمی از قانون مقررات ساختمان در برخی استان‌های کشور به علت موانع موجود اجرایی نشده است، به‌طور مثال مجریان ذی‌صلاح ساختمان که یکی از ارکان مقررات ملی ساختمان محسوب می‌شود در استان سمنان اجرایی نشد که اجرای کامل این قانون هماهنگی و همکاری نهادها و سازمان‌های استانی را می‌طلبد.

اعمال قانون در ارتباط مستقیم با سلامت مردم

عضو شورای شهر شاهرود هم در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه اجرای قانون ساختمان از دو بخش تشکیل می‌شود، ابراز داشت: یک‌بخشی کارگاه است که استانداردها در آن باید رعایت شود و قسمت دوم موضوع مجری است، به این معنی که ساختمان حدود یک هزار متر و بالای پنج طبقه باید مجری داشته باشد و چند سال پیش در یک مقطعی اجرا شد.

سید جواد بیطرف بابیان اینکه وجود مجری در ساختمان‌ها با مشکلات خاصی همراه بود، تصریح کرد: مالکان به دلیل بار هزینه‌ای معترض بودند زیرا این طرح قیمت تمام‌شده را برای مالک بیشتر می‌کند و درنهایت هزینه آن بر دوش خریدار حاکم می‌شود که اگر ازنظر درامد متوسط باشند قدرت خرید را پایین می‌آورد لذا تعاملات اجرا نشد و مجری از بین رفت.

وی بابیان اینکه ناظر ساختمان وظیفه دارد از صفرتا ۱۰۰ ساختمان استانداردها را رعایت کنند و بروز هرگونه خلافی به دستگاه مربوط اطلاع دهد، ابراز داشت: بگذارید با ذکر مثال واقعی این مورد را بیشتر بازکنم ساختمانی سال ۹۱ پروانه داشت و سال ۹۴ بحث درب‌های ضد حریق و آسانسور اجباری شد و استدلال ایشان این بود که ازآنجاکه سال ۹۰ پروانه گرفتم و این موارد شامل آن نمی‌شود پیگیر شدیم که اگر فردی پایان کار بگیرد و بعدازآن سال‌ها بگذرد و بخواهد تعمیراتی انجام دهد در پروانه تعمیر مجبور به نصب درب آسانسور ضد حریق است و نتیجه اعمال این قانون هم مستقیماً به‌سلامت و ایمنی مردم ارتباط پیدا می‌کند.

۴۰درصد استانداردسازی انجام نمی‌شود

تقریباً ۵۰ درصد ناظران ساختمان‌ها کارشان را خوب انجام نمی‌دهند و تنها ۶۰ درصد استانداردها اجرایی می‌شود عضو شورای شهر شاهرود بابیان اینکه وظیفه مهندس ناظر نظارت بر اجرای استانداردها است، ابراز داشت: تقریباً ۵۰ درصد ناظران کارشان را خوب انجام نمی‌دهند و تنها ۶۰ درصد استانداردها در ساختمان اجرایی می‌شود و مابقی آن به دلایل مختلف اجرا نمی‌شود، به‌عنوان‌مثال درب ضد حریق آسانسور، پله‌های اضطراری اخذ استانداردها و ایمنی آسانسور در زمان پایان کار، اخذ بیمه‌نامه گودبرداری، نصب کپسول اطفای حریق و کمک‌های اولیه در نزدیک درب‌های خروجی ساختمان‌ها، رعایت حداقل ارتفاع در جان‌پناه ترانس‌ها و پنجره‌ها، نمای سیمان به سمت همسایه‌ها به‌منظور جلوگیری از ریزش مصالح و اصلاح لوله‌های بخاری در شاهرود اجرایی می‌شود.

بیطرف بابیان اینکه در پاسخ به این پرسش که چرا ۴۰ درصد مابقی انجام نمی‌شود، تصریح کرد: باید تعامل وسیع بین مسکن و شهرسازی، نظام‌مهندسی و شهرداری در حوزه اجرا صورت گیرد اگرچه هدف همه ما خدمت‌رسانی است و اجرای این قوانین افزایش ضریب ایمنی ساختمان‌ها را خواهد داشت لذا باید به‌گونه‌ای تلاش کنند تا موانع موجود برطرف و سرعت انجام امور بیشتر شود.

وی بابیان اینکه عدم رغبت مردم به استانداردسازی نبود اطلاع‌رسانی عمومی است، اضافه کرد: مردم از موضوعات بسیاری مطلع نیستند و دستگاه‌های مربوطه باید این آگاهی‌ها را با کمک رسانه‌ها به مردم ارائه دهند و قطعاً اگر مردم بدانند که این استاندارها تا چه میزان در سلامت و امنیت خانوارها نقش دارند به‌طور یقین این کار را انجام خواهند داد.

دور زدن ناظر مشکلی که باید جدی گرفت

عضو شورای شهر شاهرود بابیان اینکه نظارت‌ها نیز به‌درستی انجام نمی‌شود، ابراز داشت: برخی جاها درب ضد حریق را اجاره و بعد از تائیده درب اصلی را نصب می‌کنند که هزینه آن بسیار ناچیز است و عمدتاً خریدار به دلیل ناآگاهی به این موارد توجه نمی‌کند، برای ساختمان‌های بلندمرتبه باید سیستم اطفای حریق انجام شود اما متأسفانه سخت‌گیری صورت نمی‌گیرد و ناظران نیز برای انجام آن تأکیدی ندارند که درنهایت امر طی حادثه پلاسکو ارزش این شبکه آتش‌نشانی را می‌شود احساس کرد.

اجرای سیستم اطفای حریق خودکار در ساختمان‌های بلندمرتبه و مجتمع‌های تجاری باید اصلاح شود بیطرف بابیان اینکه رعایت حریم حفاظتی زمان اجرای ساختمان‌ها برای حفاظت مردم در برابر ریزش مصالح انجام می‌شود، تصریح کرد: در برخی ساختمان‌ها تا حدودی این مورد رعایت می‌شود اما اجرای سیستم اطفای حریق خودکار در ساختمان‌های بلندمرتبه و مجتمع‌های تجاری باید اصلاح شود.

وی اضافه کرد: اگر مسیر گرفتن پروانه در شهرداری و بقیه امور در نظام‌مهندسی کوتاه شود مردم حاضرند این مسائل را بهتر بپردازند حتی می‌توان از دستگاه‌های مربوط خواست تا برای افراد در شرف اخذ پروانه کلاس آموزشی برگزار کنند و افراد ملزم به شرکت در آن شوند.

نظارت‌ها جدی نیست

یکی از اعضای سابق نظام‌مهندسی دریکی از شهرهای استان سمنان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر درباره استانداردهای لازم برای ساخت ساختمان‌ها، می‌گوید: متأسفانه باید بپذیریم که نظارت‌ها در عرصه ساخت‌وساز خوب نیستند هرچند این امر دلیل نمی‌شود که همکاران ما در سطح استان پروژه‌های در دستشان را نا مقاوم به اتمام برسانند، اما باید انصاف داشت و گفت نظارت‌ها اگر درست و صحیح باشند حتماً پیمانکاران نیز مبانی ایمنی و مسائلی چون قوانین ایمنی ساختمان که از آن فقط مبحث ۱۲ را مدنظر قرار می‌دهیم، برایمان جدی‌تر می‌شود.

محمدحسن باقری می‌گوید: بارها در همین استان سمنان دیده‌شده که کارهای عجیب‌وغریبی در ساختمان‌های نیمه‌ساز صورت می‌گیرد که اصلاً در فکر انسان نمی‌گنجد، بنده شاهد ساختمانی در مسکن مهر شاهرود بودم که بعد از تائید گاز کشی، صاحب‌خانه خودش نسبت به ایجاد یک انشعاب گاز برای روشنایی اقدام کرده بود که در عین ناباوری بخشی از آن با لوله آب صورت گرفته بود! ما معتقدیم اگر نظارت‌ها بیشتر و دقیق‌تر باشد و در انتها کار رها نشود شاهد این مسائل نخواهیم بود.

وی بابیان اینکه وجدان کاری در جای خود محفوظ است اما باید نظارت‌ها را تقویت کرد و ده‌ها بار یک ساختمان را تا پایان کار بازدید کرد، افزود: امروز ساختمان دولتی در استان سمنان وجود دارد که مجهز به برخی زیرساخت ها است اما حتی راه‌پله خروج اضطراری هم ندارد لذا باید گفت چه کسی این ساختمان را نظارت کرده که پس از میلیاردها تومان کار چنین ایراد بزرگی را دارد؟

عدم استانداردسازی با تخریب بنا روبرو شود

محمدرضا قربانی یک دانش‌آموخته عمران نیز دراین‌باره به خبرنگار مهر، می‌گوید: اگر عدم استانداردسازی بناها به‌خصوص در بخش‌های دولتی که پیمانکاران آن‌ها تنها به فکر درآمد هستند و هر طور که می‌خواهند ساختمان را تحویل می‌دهند، به تخریب کل بنا منجر شود دیگر شاهد ایجاد یک ساختمان ناایمن نیز در استان سمنان نخواهیم بود اما متأسفانه عزم جدی دراین‌باره وجود ندارد این تفکر رایج شده که با جریمه همه‌چیز حل می‌شود.

همان‌طور که بیان شد نظرات درباره ایمنی ساختمان‌ها بسیار هستند برخی از عدم نظارت‌های جدی می‌گویند برخی معتقد هستند نظارت‌ها وجود دارد اما اصطلاحاً دور زدن قانون در برخی اوقات کار را خراب می‌کند اما به‌واقع شاید ما نیاز به خود ایمنی را در برابر حوادث احساس نکرده‌ایم. شاید تصور اینکه همه بلایا متعلق به شهرها و خانه‌های دیگران است و ما در امان هستیم همیشه سبب شده تا نکات ایمنی جدی گرفته نشود.

از سوی دیگر اما عزم جدی مسئولان در برخورد با متخلفان حوزه ایمنی نیز چندان جدی نبوده و بعضاً همه‌چیز با جریمه و اصلاحات ساختاری در ساختمان‌ها به اتمام رسیده است اما آیا این موارد کافی است؟ امروز ایمنی در شهرهای استان سمنان که موضوع شهرسازی‌شان نیز امروز به بحران‌هایی مانند ترافیک شهری بدل شده موضوعی جدی است..

کد خبر 4516251

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان ساختمان پلاسکو شاهرود محمد حسن باقری محمد رضا قربانی محمدرضا قربانی مقررات ملی ساختمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی

ایسنا/سمنان مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تبیین اثرات پرداخت مالیات را بهترین عامل مشارکت مردم در پرداخت مالیات برشمرد و گفت: بیان اثرات پرداخت مالیات از زبان ائمه جمعه و جماعات موجب تأثیرگذاری بیشتر خواهد بود.

حسین پور ۶ اردیبهشت در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه شاهرود با اشاره به بروز اتفاقات بسیار خوب در حوزه قانون گذاری و اجرا از حیث برگشت مستقیم مالیات و عوارض به مردم اظهار کرد: ارائه خدمات ملموس‌تر ، مردم و مودیان را به پرداخت مالیات و عوارض ترغیب خواهد کرد. 

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به لزوم قطع وابستگی کشور به درآمدهای نفتی عنوان کرد: نظر به اینکه به دلیل  تحریم های ظالمانه دشمن و از طرفی وابستگی به درآمدهای نفتی، اقتصاد کشور دچار آسیب شده بود ولی خوشبختانه در چند سال اخیر  درآمد کشور بر اساس مالیات پایه گذاری گردیده است. 

حسین پور تصریح کرد: در سال جاری ۵۳ درصد منابع عمومی دولت از مالیات تأمین می شود.اگر دارای منابع و سرمایه نفتی هستیم آن را باید برای آیندگان سرمایه گذاری کنیم. 

وی با اشاره به سهمیه بودجه ای تعیین شده در استان گفت: به لطف خدا، مشارکت مردم و با همراهی مودیان مالیاتی و تلاش کلیه همکاران اداره کل امور مالیاتی استان، ضمن اجرای عدالت مالیاتی و تکریم مودیان مالیاتی، توانستیم درآمدهای مالیاتی را در استان تحقق بخشیم. 

حسین پور ادامه داد: بیش از ۹۸ درصد درآمدهای استان از طریق درآمدهای مالیاتی تأمین می گردد که در دو سال اخیر تحقق ۱۰۰ درصدی درآمدهای مالیاتی و بعضاً بیشتر از آن را در این استان شاهد بودیم. 

وی به توزیع مالیات برارزش افزوده اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سال گذشته از محل پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده شاهد عمران و آبادانی شهرها و روستاهای استان بودیم. 

این مدیر مسوول  از پرداخت ۲۸۸ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری های استان در سال ۱۴۰۰خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۱ این مبلغ به ۸۷۸ میلیارد تومان افزایش یافت و در سال ۱۴۰۲ مبلغ یک هزار و ۳۶۸ میلیارد تومان از این محل به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت شد که با توجه به جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان و با توجه به سرانه جمعیت جزء چند استان اول کشور بودیم. 

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به برپایی مستمر میزخدمت توسط این اداره کل گفت: یکی از اولویت های مهم اداره کل امور مالیاتی استان روابط بدون واسطه و مستقیم با مردم است که برگزاری میز خدمت و همچنین ملاقات های حضوری با مردم در طول هفته از اولویت های  اداره کل امور مالیاتی بوده است. 

دکتر حسین پور ضمن تأکید بر مبارزه با فرار مالیاتی خاطرنشان کرد: مبارزه با فرار مالیاتی یک مطالبه عمومی از سوی مردم است که در این راستا نیز اقدامات خوبی در اداره کل امور مالیاتی استان صورت گرفته است. 

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد: در شمار مودیان در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۳ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ افزایش یافتند و این افزایش در سال ۱۴۰۱، نسبت به سال ۱۴۰۰نیز ۲۸ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: در طول دو سال، میزان تسلیم اظهارنامه در استان سمنان از ۳۶ هزار فقره به ۶۱ هزار فقره افزایش یافته است. 

حسین پور فرهنگ سازی و آموزش را یکی از مهمترین عوامل مشارکت مردم در پرداخت مالیات ها برشمرد و افزود: در حوزه آموزش در سال گذشته ۴۶ دوره آموزش کاملاً رایگان برای مودیان برگزار شده است. 

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با بیان اینکه در حوزه فرهنگ سازی و روابط عمومی، فعالیت های زیادی در سال گذشته انجام شد گفت: شفاف سازی فعالیت های اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت و سرمایه به واسطه پرداخت مالیات مستلزم اطلاع رسانی صحیح است که با ترویج روح جمعی و بهره گیری از ابزارهای تبلیغی نوین، گسترش فرهنگ مالیاتی در سطح جامعه به یک اصل تبدیل شده و بسترهایی فراهم شده که پرداخت مالیات جزء وظایف و تکالیف مهم آحاد جامعه تلقی شود. 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین امینی امام جمعه شاهرود ضمن ابراز خرسندی از عملکرد اداره کل امور مالیاتی در سطح استان گفت: بر این باورم نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) یک بخشنامه نانوشته ولایی است و همه ما مکلفیم جهش تولید را با مشارکت مردم گفتمان سازی کنیم. 

وی تسهیل گری و پشتیبانی سازمان امور مالیاتی از واحدهای تولیدی با حفظ حقوق حقه دولت را موجب تحقق شعار سال ارزیابی کرد و گفت: عملکرد سازمان امور مالیاتی و برقراری عدالت توسط این سازمان می تواند نقش بسزایی را درسال جدید ایفا کند. 

حجت الاسلام و المسلمین امینی وابستگی به درآمدهای نفتی را یکی از معضلات اصلی اقتصادی توصیف کرد و گفت: مالیات جایگزین بسیار مناسبی برای درآمدهای نفتی است. 

امام جمعه شاهرود توزیع عوارض بر اساس ضریب جمعیت را یک الگوی خوب و مناسب برای برقراری عدالت مالیاتی برشمرد و بیان کرد: اگر بخواهیم به استقلال برسیم و درگیر بازی های دشمن نشویم نباید سرنوشت کشور به درآمدهای نفتی گره بخورد. 

وی آگاهی مردم از نحوه هزینه کرد مالیات را موجب رضایتمندی آنها توصیف کرد و برلزوم فرهنگ سازی مالیاتی تأکید کرد. 

حجت الاسلام و المسلمین امینی مشارکت مردم در پرداخت مالیاتی را یکی از موفقیت های بزرگ سازمان امور مالیاتی برشمرد و بیان کرد:  مردم باید از چگونگی هزینه کرد مالیات آگاه شوند. 

وی ضمن تشکر از اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مالیاتی در سطح استان به بیان نقش ائمه جماعات در ترویج فرهنگ مالیاتی پرداخت و بر لزوم همکاری شورای سیاسگذاری ائمه جمعه با اداره کل امور مالیاتی استان تأکید کرد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود
  • غیر از متخصص به الگوهایی که به درد انسان امروز بخورد نیاز داریم
  • عملیات«وعده صادق» پاسخ عبرت‌آموز برای رژیم غاصب صهیونیستی بود
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • عملیات «وعده صادق» پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود