Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ناجا با کمترین هزینه بیشترین موفقیت را در عرصه امنیت کسب کرده، گفت: این موضوع نشان دهنده این است که نیروی انتظامی حرکت رو به جلویی داشته و توانسته هزینه‌های نظم و امنیت را به حداقل برساند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان سیدعباس صالحی در بیست و یکمین گردهمایی معاونین اجتماعی استان‌ها و پلیس‌های تخصصی ناجا در ستاد فرماندهی که با حضورسردار " حسین اشتری" برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به خصوص ۳ هزار شهید نیروی انتظامی که در دوره‌های مختلف برای ایجاد فضای امن اجتماعی تلاش کردند و به شهادت رسیدند، اظهار داشت: انصافا نیروی انتظامی طی ۴ دهه تلاش‌های قابل توجهی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به تلاش‌هایی که صورت گرفته می‌توان گفت؛ نیروی انتظامی گام به گام حرکت رو به جلویی داشته و به قله پلیس محبوب شدن نزدیک می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با نگاه به تجربه‌های زیستی نیروی انتظامی یک پیشرفت ملموس و مشهود کاملا قابل مشاهده است و ناجا باتجربه انباشته‌ای به سوی استقرار امنیت پایدار و مقابله با توطئه خارجی به پیش می‌رود.

صالحی یادآور شد: ناجا توانسته با کمترین هزینه بیشترین موفقیت را درعرصه امنیت کسب کند که این موضوع نشان دهنده حرکت رو به جلواست و به طور حتم با توجه به این شرایط پیشرفت‌های روز افزون کسب خواهد کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: استمرار امنیت اجتماعی به دو رویکرد نیاز دارد؛ رویکرد اول سخت افزارانه است و اینکه امنیت اجتماعی را محصول فضا‌های فیزیکی و تقویت سخت افزاری بدانیم که این رویکرد از قدیم در دوره‌های مختلف وجود داشته و اکنون نیز وجود دارد.

صالحی عنوان داشت: بی تردید نگاه سخت افزارانه را نمی‌توان نادیده گرفت، اما این رویکرد نمی‌تواند ثقل امنیت اجتماعی باشد.

وی خاطر نشان کرد: آنچه مطالعات و راهبرد‌های عالمانه نشان می‌دهد این است که امنیت اجتماعی محصول اتفاقات نرم افزارانه و امنیتی است که خود جامعه تولید کننده آن باشد.

این مقام ارشد دولتی با بیان اینکه امنیت جامعه محور آن است که بتوان از توانایی‌های خود جامعه برای تعیین امنیت استفاده کرد، گفت: نقش پلیس نیز نقش حافظ جامعه امن است نه مولد امنیت و باید تلاش کرد تا ما جامعه‌ای امن بیافرینیم.

صالحی امنیت اخلاقی، مشارکت گرا، همکاری و همدلی فراوان در جامعه و اعتماد اجتماعی را از ویژگی‌های بارز یک جامعه امنیت محور برشمرد و گفت: جامعه امن جامعه‌ای است که همکاری، همدلی و اعتماد اجتماعی در حد قابل قبول و بالایی در آن وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه به طور حتم هر یک از ویژگی‌هایی که مطرح شد اگر کاهش یابد کار برای نیروی انتظامی سخت‌تر می‌شود، گفت: به نظر می‌رسد در این شاخص‌های مطرح شده جامعه ما با استاندارد‌ها فاصله داشته باشد.

این مقام ارشد دولتی تأکید کرد: مجموعه مطالعات وزارت فرهنگ و اسلامی نشان می‌دهد که ما با یک جامعه‌ای که این ویژگی‌ها را داشته باشد فاصله داریم و باید تلاش کرد تا فاصله‌ها به حداقل برسد.

صالحی یادآور شد: با توجه به اینکه پیمایش‌های ملی نشان می‌دهد ویژگی‌های لازمه جامعه امنیت محور نسبت به استاندارد‌های لازمه فاصله دارد لذا کار برای ناجا سخت شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد عنوان داشت: نگاه امنیت جامعه محور وقتی موفق می‌شود که تعامل و همکاری با ناجا به یک بهره وری دو جانبه منتهی شود.

وی افزود: ما می‌توانیم با ناجا به ویژه با بخش معاونت اجتماعی نقطه‌های تماس را افزایش داده و نگاه امنیت جامعه محور را به سمت شناخت بهنگام و علمی نسبت به تحولات و تغییرات اجتماعی لحاظ کنیم.

صالحی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت‌هایی داشته و دارد که باید نگاه‌های این مجموعه و نیروی انتظامی به هم نزدیک شده و با رصد اجتماعی و فرهنگی تعاملات فی ما بین را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: طبعا فضای پیمایش‌ها از لحاظ بهره وری‌ها و گفتگو‌ها می‌بایست افزایش یافته تا براساس داده ها، راهبرد‌ها را با همکاری مشترک با نیروی انتظامی به سمت حرکت به جامعه امن سوق دهیم.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود تعامل با رسانه‌ها از زاویه تولید جامعه امنیت محور را مهم ارزیابی کرد و گفت: جامعه‌ای که خود تولید امنیت داشته باشد بایستی با کمک رسانه‌ها محقق شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در چند حوزه زمینه‌های مشترک با نیروی انتظامی داریم، یکی موضوعاتی که به امنیت اجتماعی کمک می‌کند مانند همفکری و همکاری با رسانه‌ها که در این خصوص نمونه‌های موفق به چشم می‌خورد که از آن جمله نیروی انتظامی را می‌توان مثال زد.

این مقام ارشد دولتی گفت: مورد دوم که باید با تلاش یکدیگر پیش ببریم وسعت دادن به خط‌های ارتباطی با یکدیگر است با توجه به اینکه در تهدید توطئه‌های دشمن قرار داریم به گونه‌ای که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا سعی می‌کند در بستر شایعات حرکت کرده و ناامنی ایجاد کند بایستی تعامل را افزایش دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آخرین نکته در حوزه‌های تعامل را استفاده از مردم برای تولید جامعه امن به عنوان یک راهبرد نرم افزارانه مطرح کرد و افزود: در این حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با گروه‌های اثرگذار در ارتباط است که می‌تواند با همکاری این گروه‌ها نیروی انتظامی را در پیشگیری از وقوع جرایم اولیه و ثانویه با یک حرکت مردم نهاد یاری دهد.

وی خاطر نشان کرد: اگر به سمت ساختار جامعه مردم نهاد برای پیشگیری از جرم حرکت کنیم باید کانون‌های موثر مردم نهاد را بیش از گذشته درگیر کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی ارشاد اسلامی صالحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند

سردار یحیی الهی در همایش اصناف و بازاریان خرم آباد که به منظور حمایت از طرح عفاف و حجاب در سالن جوزه هنری شهرستان خرم آباد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا و با اشاره به هدف قرار گرفتن اصل نظام و دستاورد‌های آن از سوی دشمنان، پایبندی مردم به اصول انقلاب و حفظ حجاب را مهمترین وصیت شهدا خواند و خاطرنشان کرد: تذکر لسانی و امر به معروف وظیفه همه است.

وی ضمن تقدیر از همراهی و همکاری اصناف و بازریان در اجرای طرح‌های انتظامی و پشتیبانی از پلیس و نقش بی بدیل آنان در امنیت روانی جامعه گفت: اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت و آرامش جامعه در طول تاریخ بوده اند.

فرمانده انتظامی استان لرستان عفاف و حجاب را خواست و مطالبه به حق مردم عنوان کرد و گفت: دشمن با جنگ روانی و هزینه‌های زیاد به دنبال کم رنگ جلوه دادن تلاش‌های فعالان عرصه عفاف و حجاب است و با ترویج و القاء فرهنگ غرب می‌کوشد ارزش‌های والای انقلاب عظیم اسلامی ما را از بین ببرند که مردم و مسئولین می‌بایست هوشیاری لازم را در این زمینه داشته باشند و تک تک زنان و مردان ما این حیله دشمن را شناخته و با آن مبارزه می‌کنند.

وی از عفاف و حجاب به عنوان مهمترین ارزش فرهنگی و اجتماعی، که جامعه اسلامی ایران با دیگر جواع بشری متمایزمی کند نام برد و عنوان کرد: ما در کنار بازار و تجارت خانه هایمان اولین چیزی که بنا می‌کردیم مساجد بودند و این نشانه تدین و تعصب دینی و باور اعتقادی بازاریان ما بود و هیئت‌های مذهبی که در بازار‌های ما شکل گرفت نتیجه دین باوری اصناف بازاریان بود.

سردار الهی در ادامه گفت: حجاب و عفاف یک انتخاب همیشگی در بین زنان و مردان غیرتمند این استان و ایران زمین بوده و این فرهنگ همیشگی و دیرینه است و ما مفتخریم در هر جای ایران و لرستان قدم می‌گذاریم و حاضر می‌شویم با سربلندی و گردنی افراشته از فرهنگ و تمدن خودمان دفاع و صحبت می‌کنیم و یکی از موضوعات و ویژگی‌های مهم این فرهنگ غنی در استان و کشورمان عفت و پاکدامنی و زندگی عفیفانه است که الحمدالله رب العالمین ما به برکت نظام جمهوری اسلامی این امر مهم را در کانون گرم خانواده هایمان شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی استان لرستان با اشاره به این که به حمد خدا در لرستان در حوزه عفاف و حجاب مشکل خاصی نداریم گفت: بد حجابی و کم حجابی در استان ولایتمداری، چون لرستان کمش هم زیاد است، لذا انتظار می‌رود همگان بخصوص خانواده‌ها و اصناف و بازاریان با امر و نهی از منکر موارد هرچند کوچکی که می‌بینند تذکر دهند و مار را در این امر مهم یاری نمایند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست
  • سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم
  • سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است
  • نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • ۲۷.۳ سالگی میانگین سن مادران ایرانی در تولد اولین فرزند؛ پدر ۳۲.۱ سالگی
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان