Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در حالیکه روزشمار آغاز به کار یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر کلید خورده است، دبیرخانه این رویداد اسامی راه یافتگان به نمایشگاه این جشنواره را به تفکیک رشته‌ها اعلام کرد.

بنا بر اعلام دبیرخانه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر و پس از برگزاری بیش از ده‌ها جلسه داوری توسط ۳۰ داور و ۹ دبیر طی ماه گذشته، ۶۰۴ اثر از ۴۸۵ هنرمند در ۹ رشته هنری به این دوره از جشنواره راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین تعداد آثار راه یافته به نمایشگاه یازدهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی فجر به ترتیب متعلق به رشته‌های نقاشی، تصویرسازی، خوشنویسی و کارتون و کاریکاتور، عکاسی، مجسمه، نگارگری، گرافیک و هنرهای جدید است.

همچنین از نکات قابل توجه این دوره از جشنواره حضور پر رنگ بانوان در میان اسامی پذیرفته شدگان است به طوریکه از ۴۸۵ هنرمند نزدیک به نیمی از هنرمندان (۲۲۳ هنرمند) از میان بانوان هستند.

در مجموع از میان ۶۰۴ اثر از ۴۸۵ هنرمند پذیرفته شده در این رویداد، در بخش تصویرسازی تعداد آثار منتخب ۸۲ اثر از ۶۱ است. در بخش خوشنویسی ۷۴ اثر از ۶۰ هنرمند به نمایشگاه راه پیدا کرد. همچنین در بخش های عکاسی و کاریکاتور و کارتون به ترتیب ۷۰ اثر از ۶۶ هنرمند و ۷۴ اثر از ۵۶ هنرمند انتخاب شدند

۳۹ اثر از ۳۰ هنرمند در رشته گرافیک و ۶۸ اثر از ۵۵ هنرمند در رشته مجسمه در نمایشگاه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به نمایش در می آید. در رشته های نقاشی و نگارگری نیز به ترتیب داوران هر کدام از رشته ها ۱۰۵ اثر از ۷۹ هنرمند و ۶۰ اثر از ۴۹ هنرمند را انتخاب کردند. دررشته هنرهای جدید نیز ۳۲ اثر از ۲۹ هنرمند به این دوره از جشنواره راه یافت تا در هر رشته هنرمندان با آثارشان برای کسب طوبای زرین جشنواره به رقابت بپردازند. 

اسامی منتخبین راه یافته به این نمایشگاه در سایت جشنواره به نشانی http://www.ivafestival.ir در دسترس علاقمندان و شرکت کنندگان است. اطلاعات مربوط به رشته سرامیک نیز به زودی اطلاع رسانی خواهد شد. 

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی در بهمن ماه ۱۳۹۷ برگزار ‌می‌شود. در این ‌جشنواره سید امیر سقراطی دبیری هنری و محسن سلیمانی دبیری اجرایی را ‌عهده دار ‌هستند.

 

 

خبرنگار: مژگان رسولی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره تجسمی فجر خوشنویسی عکاسی کاریکاتور گرافیک نقاشی تصویر سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ این نمایشگاه با محوریت هنرستان‌ها و معرفی مشاغل دایر شده است و دانش آموزان از شهرستان‌های مختلف در این رویداد مشارکت دارند.
معرفی رشته‌های هنرستانی، آشنایی با مشاغل مختلف، کمک به انتخاب رشته‌های تحصیلی، توسعه فرهنگ کارآفرینی از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه و معرفی مشاغل است.

در این نمایشگاه دست سازه‌ها و تولیدات هنر آموزان استان از هنرستان‌های بجنورد، شیروان، فاروج، غلامان، راز، اسفراین، گرمه، مانه، سملقان و جاجرم در ۱۴ غرفه عرضه شده است.

بیش از ۱۳هزارو ۴۳۰ دانش آموز و هنرجو در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش خراسان شمالی تحصیل می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • افتتاح نمایشگاه هنرهای دستی دانش آموزان در فریمان
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • هنرمند سیستان و بلوچستانی جایزه جشنواره ملی دانش سنتی محیط زیست را از آن خود کرد
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه