Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از انتشار اخباری مبنی بر آتش‌سوزی چند دستگاه از خودرو‌های کیا و هیوندای، این دو شرکت قرار است میلیون‌ها خودروی فروخته شده خود را برای اعمال تغییرات فرخوان کنند.

شرکت کیا در این ‎‌باره ۱ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۶۴۰ دستگاه خودرو را در «کمپین بهبودی» خود برای عیب‌یابی فراخوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خودرو‌ها ۹۳۹ هزار و ۶۵۵ دستگاه اپتیما، ۴۲۴ هزار و ۶۶۲ دستگاه سورنتو و ۳۱۲ هزار و ۳۲۳ دستگاه اسپرتیج ۲.۰ لیتری توربو و ۲.۴ لیتری GDI را شامل می‌شوند. خودرو‌های نام‌برده شامل مدل‌های تولید شده بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ می‌شوند.

بر‌اساس گفته‌های شرکت کیا، نمایندگی‌ها قرار است تغییراتی در بخش کنترل کامپیوتری موتور (ECU) انجام دهند تا از شروع آتش‌سوزی و آسیب به موتور خودرو جلوگیری کنند. این تغییرات با نصب یک سنسور مخصوص برای اطلاع از مشکلات موتور پیش از آتش‌سوزی صورت می‌گیرند. زمانی که عیب در سیستم پیدا شود، چراغ چک موتور در پشت آمپر فوراً در حالت چشمک‌زن به راننده اخطار می‌‎دهد. در این زمان خودرو به حالت اضطراری تغییر وضعیت می‌دهد و گیربکس در دنده ۲ یا ۳ قفل شده و سرعت خودرو نیز به ۵۰ تا ۷۰ کیلومتر در ساعت محدود می‌شود. به این ترتیب راننده باید فوراً با نمایندگی تماس گرفته و به تعمیرگاه مجاز مراجعه کند.

نکته جالب درباره این موضوع این است که کیا تمامی خودرو‌های خود را از لحاظ موتوری شامل گارانتی مادام‌العمر کرده و در‌ صورت بروز چنین مشکلاتی، کلیه هزینه تعمیرات به عهده شرکت می‌باشد. کیا تاکنون تعداد ۵۰ هزار و ۵۱ دستگاه اپتیما، ۱۷ هزار و ۲۴ دستگاه سورنتو و ۱۰۵۲ دستگاه اسپرتیج را در جریان این کمپین مورد تعویض موتور یا تعویض قطعات اساسی قرار داده است.

طبق اعلام شرکت کیا، یکی از مهم‌ترین دلایل احتمال بروز آتش‌سوزی در محصولات این شرکت، اشکال در نصب صحیح پمپ‌بنزین خودرو‌ها است. از این رو در حین تعویض موتور خودرو‌های آسیب‌دیده یا چک کردن خودرو‌های فراخوان شده، این نکته بسیار مورد توجه واقع می‌شود. در مقابل شرکت هیوندای نیز برای ایراد مشابه، بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه سوناتا و سانتافه اسپرت تولیدی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ را فراخوان کرده است. همچنین نصب سنسور تشخیص آتش‌سوزی نیز بر‌ روی بیش از ۲ میلیون دستگاه خودروی تولیدی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: پای ب‌ام‌و سری ۸ به بازار انگلستان باز می‌شود +تصاویر

انتهای پیام/

فراخوان محصولات کیا و هیوندای برای جلوگیری از احتمال آتش‌سوزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری کیا هیوندای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجتی سبحان، دبیر اجرایی برگزاری رویداد استارتاپی شتاب با اشاره به اینکه فراخوان رویداد شتاب ویژه استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نو در آذر سال گذشته به مراکز علمی و آموزشی ارسال شد، گفت: ۱۳۸ ایده در این فراخوان شرکت کردند که در نهایت در ۲ دوره داوری ۱۴ صاحب ایده به این رویداد ۳ روزه دعوت شدند.

وی با بیان اینکه این رویداد در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع خلاق برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این رویداد بر ۲ موضوع ارائه نمونه اولیه محصول -همان سایت است - و همچنین نحوه ارائه خود در روز اختتامیه کار کنند.

دبیر اجرایی این رویداد از برگزاری اختتامیه آن در روز ۹ اردیبهشت خبر داد و گفت: تمامی صاحبان ایده و کسب و کار‌هایی که بتوانند امتیاز‌های لازم را در این رویداد سه روزه به دست آورند می‌توانند از تسهیلات مالی و تجهیزاتی پارک علم و فناوری استفاده و در آینده شرکت خود را تاسیس کنند.

دیگر خبرها

  • موسویان: «فراخوان بزرگ» تبدیل به «فضاحت بزرگ» شد
  • برچسب نانویی هیوندای، خودرو را در تابستان ۱۰ درجه خنک‌تر می‌کند!
  • برچسب شیشه هیوندای در تابستان به دادتان می‌رسد!
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • برگزاری رویداد استارتاپی شتاب در قم
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • فراخوان جدید جذب سه هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌
  • فراخوان جدید جذب ۳هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌
  • فراخوان جدید جذب ۳هزار نفر در ۳۳ دستگاه‌ها