Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال۹۸ مجلس می گوید بسیاری از اعضای هیات مدیره شرکت های دولتی در چند مجموعه عضو هستند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی وقف چی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس  با اشاره به انتقاداتی که به لایحه بودجه سال ۹۸ گفت: لایحه بودجه و نگارش آن در واقع تکرار لوایح سال گذشته است و هیچ رویکرد جدیدی در سند دخل و خرج کشور دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ مجلس ادامه داد: دولت و مجلس هیچ منابع درآمدی جدیدی برای کشور تعریف نکردند بلکه تنها تلاش دارند منابع موجود را بین هزینه‌های مختلف تقسیم کنند، این در حالی است که کشور‌های دنیا اقتصادشان بر پایه درآمد مالیاتی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: به شرطی باید در آمد مالیاتی در کشور به عنوان منبع جدید تعریف شود که مالیات از کسانی دریافت شود که سود مطمئن دارند و خروجی آن در ارائه خدمات با کیفیت به جامعه ملموس باشد.

وی با بیان اینکه درآمد مالیاتی باید در مسیر عمران، آبادی و توسعه کشور هزینه شود، اظهار داشت: اکثر درآمد‌های کشور چه مالیاتی چه نفتی برای پرداخت به حقوق کارکنان هزینه می‌شود و درصد کمی از آن برای توسعه کشور مورداستفاده قرار می‌گیرد.

فرار مالیاتی گراف
وقف چی در ادامه گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نظارت پذیر نبودن ردیف‌های بودجه، گفت: به دلیل تعدد ردیف‌ها و مسیر‌های هزینه کرد، دستگاه‌های نظارتی قدرت لازم برای بررسی ردیف‌ها را ندارند، از آنجایی که اکثرا سرمایه‌های کشور به نحوی تقسیم می‌شود که بحث بهره وری آن هیچ توجیهی ندارد، از این رو اعتقاد داریم باید منابع جدیدی برای کشور تعریف شود.

این نماینده مجلس با اشاره به مسیر‌های جدید برای کسب درآمد، عنوان کرد: دریافت سود از سپرده‌های بانکی، دریافت اندکی از تراکنش‌های مالی، دریافت مالیات از خانه‌های خالی، زمین‌های بلاستفاده، خانه باغ‌ها و باغ شهر‌ها می‌تواند ظرفیت خوبی برای کسب در آمد باشد.

وی با تاکید بر شفاف سازی دریافت مالیات، اظهار داشت: شفاف سازی مالیات می‌تواند کمک بزرگی به درآمدزایی کند، متاسفانه از همه این ظرفیت‌ها غافل هستیم، دراین میان غفلت از بودجه شرکت‌های دولتی که هیچ نظارتی بر بودجه ریزی، درآمد وهزینه‌های آن‌ها نیست، بزرگترین ایراد بودجه نویسی است.

هرج و مرج در بودجه شرکت‌های دولتی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه دیوان محاسبات می‌گوید بر جزییات بودجه شرکت‌های دولتی نظارت دارد، گفت: موضوع این است که مسیر درستی برای هزینه کرد، درآمد‌های شرکت‌های دولتی تعریف نشده و نمی‌توان با افرادی که از مسیر درست حرکت نمی‌کنند برخورد کرد، در حال حاضر بررسی عملکرد‌ها در مسیر ناهموار مجازاتی را به دنبال ندارد.

وی تاکید کرد: مسیر‌های ناهموار برای هزینه کرد درآمد‌ها کشور باعث شده است که تحقیق وتفحص‌ها هم نتیجه موثری در بر نداشته باشد، با مسیر‌های ناهموار نمی‌توان انتظار نظارت دقیق داشت، از این رو به دلیل ضعف نظارت و سیستماتیک نبودن مسیرها، غیر شفاف بودن و عدم توان بازرسی شاهد هرج و مرج در بودجه شرکت‌های دولتی هستیم.

وقف چی گفت: راه حل این مشکل تعریف سیستماتیک بود و شفاف سازی درآمد این مجموعه‌ها است، اما از آنجایی که شاهد مدیریت و منافع مشترک هستیم یعنی بسیاری از اعضای هیات مدیره شرکت‌ها در چند مجموعه عضو هستند به صورت زنجیر وار باعث قفل شدن درآمد‌ها شرکت‌ها و در نهایت درآمدزایی برای خود می‌شوند.

این نماینده مجلس بیان داشت: از این رو اعتقاد دارم برای شفاف سازی باید همه درآمد‌ها بدون استثنا وارد خزانه شود، تمام تبصره ها، بند‌ها و ردیف‌ها از بودجه حذف شود، به هر وزارتخانه‌های بودجه‌ای برای هزینه پرداخت شود تا وزارتخانه‌ها براساس اولویت هایشان بودجه را تقسیم کنند.

وی با انتقاد از اینکه دولتمردان مردم را در تصمیم گیری ها، تصمیم سازی و قانون گذاری مشارکت نمی‌دهند، گفت: این در حالی است که قوانین برای مردم است و حتما باید از دانشمندان، دانشگا‌های ها، کارشناسان قوای قضاییه و مجریه برای قانون نویسی استفاده کرد.


حقوق شرکت‌های دولتی زیر نظر وزارت اقتصاد پرداخت شود
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود:عدم استفاده از این ظرفیت‌ها انحصار در قانون گذاری را ایجاد می‌کند، مجلس باید رویکرد خود را تغییر دهد و می‌تواند به صورت ریشه‌ای مجموعه‌ها را کار کند، به طور مثال بر اساس پیش بینی دو سال گذشته، بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های نیمه تمام داریم به حساب امروز پیش بینی می‌شود بالای هزار هزار میلیارد تومان پروژه داریم که با توجه به تورم امروز نمی‌توانیم این پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم تاعامل توسعه و اشتغال شود.

وی دو مسیر برای به نتیجه رساندن پروژه‌های نیمه تمام، گفت: این دو مسیر را در کمیسیون تلفیق پیشنهاد داده ام، اگر ۶۰۰ هزار میلیارد تومان را به عنوان سود سرمایه گذاری در نظر بگیریم، حداقل سود ۲۰ درصد داده شود، منابع برای پروژه‌های عمرانی ۵ برابر می‌شود.

دولت نمی‌تواند مصوبه مجلس را اجرایی نکند
وقف چی ادامه داد: راه دوم این است که مسیر نقدینگی کشور را به سمت پروژه‌های عمرانی از طریق مشارکت در سرمایه گذاری و واگذاری سود حاصل از پروژه‌ها به سرمایه گذاری، حرکت دهیم، فرض کنید امروز ساخت پروژه با سرمایه دولتی ۱۰ ساله هم تمام نشود، در حالی که با ورود بخش خصوصی می‌توان سرعت اتمام پروژه‌ها را با توجیه ۵ ساله زودتر به نتیجه رساند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ با بیان اینکه مجلس می‌تواند مانع بودجه دادن به شرکت‌های زیان ده شود، گفت: مجلس این اختیار را دارد که بودجه شرکت‌های زیان ده را قطع کند، اما از آنجا که نمایندگان نگران حضور مجددشان در دوره بعدی قوه مقننه هستند دست به این کار نمی‌زنند وگرنه باید بنزین به قیمت تمام شده ارائه شود چرا که این کار به نفع محرومین است.

این نماینده مجلس در خصوص اختیارات مجلس برای اعمال تغییرات در لایحه بودجه پیشنهادی دولت، بیان داشت: دولت می‌تواند مسیر بودجه را تغییر دهد یعنی می‌توان تکلیف‌های قانونی را از مسیری به مسیر دیگر ببرد به شرط آنکه منابع و مصارف آن دیده شده باشد.

مجلس در تغییر لایحه بودجه هیچ محدودیتی ندارد
وقف چی تاکید کرد: نکته دوم این است که مجلس می‌تواند منابع جدید و هزینه‌ها را اعلام کند هیچ محدودیتی مجلس ندارد، به طور کل می‌توان این طوری گفت: مجلس در قبول یا رد و در مقدار درآمد و هزینه قطعا اختیار تام دارد، قرار نیست دولت قبول نکند، دولت تابع قوانینی است که به آن ابلاغ می‌شود.

عضو کمیسیون تلفیق بوجه سال ۹۸ در این باره که دولت بسیاری از احکام قانون بودجه را عملی نمی‌کند، گفت: موضوع این است که در تبصره‌ها و بند‌ها اعداد و ارقام منابع و مصارف شفاف نیست، از این رو سال هاست با مفادی رو به رو هستیم که اجرایی نمی‌شود، اگر همه درآمد‌های دولت را وارد خزانه شودو همه از این منابع استفاده کنند درصد تحقق بودجه افزایش پیدا می‌کند. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بودجه شرکت های دولتی شرکت های دولتی اعضای هیئت مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۳۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!

خبرگزاری مهر-گروه هنر-علیرضا سعیدی: فرآیند تولید و ارایه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه‌های ریز و درشت دنیای موسیقی طی سال‌های اخیر تبدیل به «فرصت» و «چالش» مهم و جالب توجهی شد که بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان عرصه موسیقی را بر آن داشت تا فارغ از رسانه‌های رسمی به ارائه و انعکاس فعالیت‌های موسیقایی خود در بسترهای متنوع «فضای مجازی» بپردازند و در این مسیر بسیار مهم و مؤثر بر افکار عمومی جامعه، حضور چشمگیری داشته باشند. حضوری که بعضاً برای آن‌ها دربرگیرنده اتفاقات مبارک و ارزشمندی در جهت معرفی خود و محصولات موسیقایی‌شان شد و در برخی موارد هم باعث دردسرهای زیادی شد که می‌تواند در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی‌اش مورد بررسی و واکاوی بیشتری قرار گیرد.

شرایطی دارای اهمیت که اکنون نمی‌توان به راحتی از آنچه در این بستر رسانه‌ای روی می‌دهد، بی‌تفاوت گذشت. چارچوبی دارای چالش و پر از فراز و نشیب‌های عجیب و غریب که تبدیل به اقیانوس پهناور و بی‌انتهایی شده که هر چه قدر در آن حضور داشته باشیم، بیشتر متوجه ابعاد پیچیده آن می‌شویم. شرایطی که در دنیای موسیقی فرآیند بسیار پررنگی دارد و تقریباً تمامی فعالان موسیقی را برآن داشته تا در این راه پر پیچ و خم اما جذاب برای مخاطب، به معرفی و به اصطلاح بیگانه «پرزنت» محصولات و دیدگاه‌های خود بپردازند. شرایطی که شاید بیان بسیاری از آنها در قالب رسمی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی کشور جایگاهی نداشته باشد اما دربرگیرنده ابعادی است که می‌تواند برای طرفداران و دوستداران موسیقی مشتمل بر رویدادهای مکتوب و تصویر جالب توجهی باشد.

اتفاقاً ظهور و بروز چنین شرایطی است که هم موجب رشد و تولید اخبار و نوشتارها و تصویرهای به اصطلاح «زرد» و «غیرقابل انتشار در رسانه‌های رسمی» شده و هم ایجاد کننده فضای رقابتی بین رسانه‌های رسمی و رسانه‌های فعال در فضای مجازی شده است که این مسایل نیز دربرگیرنده ملاحظات فراوانی است. ملاحظاتی که رجوع به آنها می‌تواند ویترین حواشی و اظهارنظرهایی باشد که رجوع به آنها با در نظر گرفتن ملاحظات و باید و نبایدهایش امری اجتناب ناپذیر است.

«یک هفته با فضای مجازی موسیقی» عنوان سلسله گزارش‌های هفتگی سرویس هنر خبرگزاری مهر برای مرور متن و حاشیه منتخب رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی است که روزهای پایانی هر هفته با استفاده از مطالب منتشر شده هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کشورمان در بسترهای مختلف فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

هوشنگ جاوید؛ کجایند مردان بی‌ادعا؟

هوشنگ جاوید از جمله هنرمندان پیشکسوت موسیقی کشورمان است که طی سال‌های گذشته خدمات و آثار ارزشمندی را در حوزه موسیقی نواحی ایران پیش روی مخاطبان قرار داده است. هنرمندی که خود از جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود و در این سال‌ها به عناوین مختلف با این شرایط مبارزه کرده است.

این پژوهشگر و مدرس موسیقی که در این مدت عمده تمرکز فعالیت‌های موسیقایی خود را معطوف به پژوهش در موسیقی نواحی ایران کرده و در این مدت آثار قابل توجهی را هم به مخاطبان ارایه داده است، چندی پیش بود که با انتشار تصویری در کانال شخصی خود که با یکی از آثار موسیقایی رضا ملک‌زاده خواننده موسیقی پاپ همراه بود و در آن رزمندگان جان برکف دوران دفاع مقدس از تدارکات گروهان خود فقط قرص نانی را برای رفع گرسنگی دریافت می‌کردند، با حالتی کنایه‌آمیز نوشت:

«کجایند مردان بی‌ادعا؟ نسلی که برای دفاع از حیثیت کشور به نانی قانع بود. بعضی‌ها باید یاد بگیرند، یا بیادشان بیاوریم».

علی جعفری پویان؛ قصه پل موسیقایی سن پترزبورگ-تهران

علی جعفری پویان از نوازندگان شاخص موسیقی کشورمان در عرصه نوازندگی ویولن که طی این سال‌ها در بسیاری از پروژه‌های موسیقایی کشورمان حضور موثری داشته و پروژه «سال نوای موسیقی ایران» هم از جمله پروژه‌های تحت طراحی و مدیریت او است، در تازه‌ترین پست فضای مجازی خود به حضورش در سن‌پترزبورگ روسیه اشاره کرده و نوشته است:

«پل موسیقایی سن پترزبورگ-تهران حاصل همکاری مستقل و و مشترک بخشی از نوازندگان سازهای زهی ایران با نوازندگان ارکستر مجلسی جوانان و ارکستر فیلارمونیک سن‌پترزبورگ است. پروژه‌ای که باعث شد تا خاطره ارزشمندی ثبت شود و همکاری صمیمانه‌ای بین نوازندگان ایران و روسیه شکل بگیرد.

از لطف دوستان عزیز و هنرمندم دیمیتری یاننکو سولیست ویولنسل و یاروسلا زابوریاکین رهبر ارکستر بسیار سپاسگزارم. از دوستان با ارزش و هنرمندم که به بهترین شکل پاسخگوی اعتمادم بودند و با آرامش و متانت و تمرکز و تلاش باعث شدند تا آثار «سرناد برای ارکستر زهی» از پیتر ایلیچ چایکوفسکی، «واریاسین‌های روکوکو برای ویولنسل و ارکستر» از میخاییل گلینکا، «شُلیل و ویرانه» اثر ثمین باغچه‌بان و «رقص دایره» اثر حشمت سنجری را در تالار بزرگ آکادمی فیلارمونیک سن‌پترزبورگ را در کنار دوستان‌مان اجرا و در مهد موسیقی از موسیقی کلاسیک لذت ببریم نهایت تشکر و قدردانی را داریم.»

بابک جهانبخش؛ آن که تو را بفهمد، صدای سکوتت را می‌شنود

بابک جهانبخش خواننده موسیقی پاپ که از او می‌توان به عنوان یکی از فعال‌ترین هنرمندان در فضای مجازی نام برد، در تازه‌ترین پست فضای مجازی خود کمی از حال و هوای فعالیت‌های موسیقایی خود خارج شده و به انتشار یک دلنوشته اکتفا کرده است.

جهانبخش نوشته است:

«گاهی فکر می‌کنی تمام عمرت را صرف ترجمه قلبت کردی، ولی آن که تو را بفهمد ... صدای سکوتت را می‌شنود.

اگرکسی را یافتی که در لبخندت غمت را دید، در سکوتت حرف‌هایت را شنید و در خشمت محبتت را فهمید بدان که او بهترین دارایی زندگی توست.»

امیرحسین مدرس؛ یک قدردانی کوتاه از استاد موسیقی

امیرحسین مدرس مجری و بازیگر شناخته‌شده تلویزیون که طی این سال‌ها علاوه بر بازیگری و اجرا در عرصه موسیقی نیز حضور مستمر و فعالی داشته و در این چند سال قطعات و آلبوم‌های مختلفی را هم پیش روی مخاطبان قرار داده است، در تازه‌ترین مطلب نوشته‌شده فضای مجازی خود از یکی از هنرمندان و استادان موسیقی‌اش قدردانی کرده و نوشته است:

«به جان، سپاسگزارم از استاد بزرگوارم، جناب محمد ابراهیم ذوالقدر که به این شاگرد قدیمی، اظهار محبت و التفات فرمودند. نخستین استادم که ردیف آوازی را از محضرشان آموختم. خداوند متعال، وجود ارجمند و پربرکت‌شان را محفوظ بدارد.»

انجمن موسیقی تئاتر؛ تصمیم‌گیری درباره کنسرت‌های پژوهشی

صفحه رسمی انجمن موسیقی تئاتر هم به انتشار خبری درباره تازه‌ترین جلسه هیات‌مدیره این انجمن اشاره کرده و نوشته است:

«هشتمین جلسه هیات‌مدیره این انجمن ساعت ١۵ روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور سعید ذهنی، سحر لطفی، شروین عباسی، ریچارد عیسی‌پور و بازرس انجمن علی المعی در عمارت تئاتر برگزار شد.

در این جلسه جزییات کنسرت پژوهشی جدید مورد بررسی قرار گرفت و با تایید هیات‌مدیره مقرر شد، سیاوش لطفی از اعضای با سابقه انجمن موسیقی، رهبری گروه کُر و تنظیم قطعات رپرتوار را عهده‌دار شود. پس از بررسی تاریخ پیشنهادی با تصویب هیات‌مدیره مشخص شد اجرای این رپرتوار هفته پایانی خرداد ماه ۱۴۰۳ باشد.

در این جلسه با تاکید بر اینکه امروز انجمن موسیقی بعنوان یک تشکل صنفی پویا به وجهه صنفی و هنری خوبی دست پیدا کرده، مقرر شد شروین عباسی دبیر انجمن موسیقی تئاتر به عنوان نماینده این انجمن به شورای هماهنگی رویداد «صدای نمایشنامه‌نویس» معرفی شود.

هیات‌مدیره برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست‌های تخصصی موسیقی را در دستور کار قرار داد. همچنین مصوب شد، انجمن موسیقی هزینه‌های مربوط به کوک و رگلاژ پیانوی خانه تئاتر را عهده‌دار شود و با توافق صورت‌گرفته با هیات‌مدیره مرکزی هر گونه استفاده از پیانو با هماهنگی و تایید انجمن موسیقی انجام شود.»

کد خبر 6087471 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • تنش در بین اعضای هیئت مدیره بارسلونا در پی تغییر نظر ژاوی
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیات مدیره مشخص شد
  • حدادی: بدهی پرسپولیس به بانک شهر را به صورت تهاتری می‌پردازیم
  • درویش و تمامی اعضای هیات مدیره پرسپولیس ماندنی شدند+فیلم
  • مدیرعامل پرسپولیس تا پایان فصل ماندنی شد
  • کاپیتان سابق پشت فولاد درآمد: با هم‌قوی‌تریم
  • آخرین خبر از تغییرات مدیریتی در استقلال بعد از واگذاری سهام
  • نوری قزلجه: تعطیلی روز شنبه برای کل کشور یکسان است اما پنج شنبه فقط برای برخی شرکت ها اعمال می شود