Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@14:35:00 GMT

۲۸ درصد واحدهای صنعتی کرمانشاه غیرفعال هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۴۸۷۸

۲۸ درصد واحدهای صنعتی کرمانشاه غیرفعال هستند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن دارابی عصر امروز در هفتاد وسومین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در استانداری کرمانشاه برگزار شد به ارائه گزارش آخرین واحدهای صنعتی استان پرداخت و اظهار داشت: تعداد ۱۰۵۰ واحد تولیدی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دارای پروانه بهره برداری هستند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت و معدن ۱۰۵۰ واحد دارای پروانه بهره‌برداری در استان وجود دارد گفت: از این تعداد حدود ۲۹۴ واحد غیر فعال داریم که ۱۱۰ مورد آن به هیچ وجه قابلیت احیاء ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه بیان کرد: همچنین ️۵۷۹ واحد تولیدی فعال داریم که برای توسعه و پیشرفت آنها نیازمند سرمایه گذاری جدید هستیم.

وی تصریح کرد: حدود ۱۸۴ واحد نیاز به احیاء دارند که ۱۲ مورد آن نیازمند کارکارشناسی هستند و به صورت ویژه توسط استانداری و معاونین در دستور کار قرار دارد.

دارابی با بیان اینکه تعداد ۲۹ واحد هم که مشکلات کمتری دارند در سازمان صنعت، معدن و تجارت قابل رسیدگی است، تصریح کرد: در حال حاضر کار کارشناسی ۶۷ واحد آغاز شده است و هر تعدادی که به نتیجه نرسد نیازمند جلسه ستاد تسهیل و کمک استاندار است.

وی افزود: تعداد ۷۷ واحد قابل احیاء نیز به خانه صنعت، معدن تجارت جهت بررسی مشکلات و بازگشت به چرخه احیاء معرفی شده که تا کنون در ۱۱ مورد مشکلات را حل و فصل کرده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه افزود: حدود ۱۷۷ واحد نیمه‌فعال داریم که مشکلات اورژانسی دارند و لازم است با استفاده از ظرفیت شرکت شهرک‌های صنعتی به آنها رسیدگی شود.

کد خبر 4517632

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه واحد صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۴۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل

مسعود ایرانی اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۳ با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و از سوی دیگر اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه نسبت به سال‌های گذشته متفاوت بود و بر همین اساس اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت نیز برنامه‌هایی در راستای تنظیم بازار با کنترل قیمت‌ها در کنار توزیع کالا‌های اساسی به نرخ مصوب در دستور کار قرار داد.

او با اشاره به اجرای طرح نظارتی ویژه از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین افزود: کارشناسان مربوطه در کنار تامین و توزیع یک هزار و ۵۲۵ تن گوشت و مرغ منجمد، برنج، شکر، سیب و پرتقال به منظور تامین کالا و تنظیم بازار، نسبت به انجام سه هزار و ۱۶۳ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی تولیدی، توزیعی و عرضه‌کننده خدمات رفاهی در استان اردبیل اقدام کردند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: همچنین یک هزار و ۱۶۶ مورد گشت مشترک با حضور نمایندگان سایر دستگاه‌های مربوطه مانند فرمانداری، تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، بهداشت، اماکن عمومی، پلیس امنیت اقتصادی، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی، غذا و دارو در این مدت به اجرا درآمد.

ایرانی تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده با ارزش حدود ۷۰ میلیارد ریال برای تخلف‌های شناسایی شده از واحد‌های صنفی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بازرسی‌ها در قالب طرح عید تا عید وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد که بر اساس ارزیابی صورت گرفته، اردبیل در بین ۳۱ استان رتبه دوم را کسب کرد.

او با اشاره به استمرار نظارت‌های ۲ ماه گذشته، اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده مواردی مانند گران‌فروشی، درج نکردن قیمت، صادر ننمودن فاکتور، احتکار و فروش اجباری کالا یا سایر تخلف‌های اقتصادی می‌توانند موضوع را با سامانه ارتباطی ۱۲۴ درمیان بگذارند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم