Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بخشنامه اخیر گمرک درباره خودداری از صدور هرگونه مجوز ترانزیت و ورود کالاهای گروه چهارم به این مناطق را خلاف نظر و دیدگاه های مجموعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، گروه چهارم کالایی شامل کالاهایی است که در داخل کشور تولید می شود و به واردات آنها از خارج از کشور نیازی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گمرک جمهوری اسلامی ایران بیست و هفتم دی ماه امسال در بخشنامه ای به گمرکات اجرایی مستقر در مناطق آزاد کیش، قشم، چابهار، اروند، انزلی، ارس و ماکو و مناطق ویژه اقتصادی اعلام کرد: گمرک های اجرایی کشور از صدور هرگونه مجوز ترانزیت و ورود کالاهای گروه چهارک به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی فعلا خودداری کنند.
گمرک افزود: قرار شده است با توجه به ممنوعیت ترانزیت و ورود کالا های گروه چهارم به مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و سرزمین اصلی مطابق بند ۵ این صورت جلسه، وزارت صنعت، سیاست خود را در مورد توقف ثبت سفارش کالا های گروه چهارم در این مناطق تعیین کند.
روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی امروز (شنبه) با صدور اطلاعیه ای در واکنش به این بخشنامه از اعلام مخالفت شورا با موارد مطرح شده در نشست با بانک مرکزی تصریح کرد: هیچگونه صورتجلسه ای توسط نمایندگان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به امضا نرسیده و جمع‌بندی مورد اشاره در بخشنامه گمرک خلاف نظر و دیدگاه های منبعث از مجموعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور است.
دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یادآوری کرد: سازمان های مناطق آزاد و ویژه و همچنین فعالان اقتصادی این مناطق از ابتدای سال با بخشنامه های متعدد، متفاوت و حتی متناقضی از سوی دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع واردات و صادرات روبرو بوده اند.
این روابط عمومی تاکید کرد تاکنون در نشست های متعدد برگزار شده با دستگاه های مرتبط تلاش بر آن بود که فضای اشتغال، کسب و کار و ابعاد اقتصادی مناطق، قانون مترقی این مناطق و محیط کسب و کار مرتبط با آن برای دستگاه‌های مسوول و تاثیرگذار تبیین و مشخص شود اما متاسفانه روند تصمیم گیری در این زمینه مشکلات متعددی را برای فعالان اقتصادی اعم از سرمایه‌ گذاران، تولیدکنندگان و اصناف به وجود آورده و آنها را با چالش های متعدد و حتی جبران ناپذیری روبرو ساخته است.
دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: فرصت های موجود در این مناطق در مقطع کنونی، می تواند نقش سازنده ای را در کمک به بهبود اوضاع، برون رفت از شرایط حاضر و مقابله با جنگ اقتصادی ناجوانمردانه ایفا کند.

اقتصام*6984*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شوراي عالي مناطق آزاد ارز گمرك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی  با حضور در شرکت مادر تخصصی توانیر با رجبی مشهدی مدیر عامل توانیر دیدار و گفتگو کرد.    در این دیدار طرح‌های برق آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و راهکار‌های توسعه شبکه برق استان مورد ارزیابی قرار گرفت.   مسائل مربوط به طرح‌های برق رسانی منطقه آزاد ماکو، ارومیه، شهر‌های شمال و جنوب استان نیز از جمله طرح‌هایی بود که در این دیدار بررسی شد.   در این دیدار همچنین با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم"، زیرساخت‌های مورد نیاز برای جهش تولید به ویژه تامین برق پایدار برای شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سرو مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی و مدیرعامل توانیر قرار گرفت.   مدیر عامل توانیر نیز جهت تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار آذربایجان غربی قول مساعد داده و به منظور رفع مشکلات موجود استان در حوزه برق، راهکار‌ها و دستورات لازم را صادر کرد.

دیگر خبرها

  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • میدان را برای حضور گروه‌های مردمی در فعالیت پرورشی باز می کنیم
  • اختلاف نرخ ارز، زخمی کهنه بر پیکر اقتصاد ایران؛ ضرورت تصمیم قاطع دولت برای تک نرخی کردن دلار
  • رقابت منفی دلار نیما و بازار آزاد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • ورود نخستین محموله خودروهای هیبریدی به قشم
  • بریتانیا بر لبه پرتگاه اقتصادی
  • گروه‌بندی دور چهارم مرحله گروهی لیگ بسکتبال ملی ایران