Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نرسیده است، گفت:مقام معظم رهبری کارکرد این شورا را ترویج ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌دانند و مصوبات این شورا الزام آور است. ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام سید سعیدرضا عاملی عصر امروز در دیدار آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: ایران در حوزه تولید مقالات علمی در رتبه 16 قرار دارد که حدود 80 هزار عضو هیئت علمی وجود دارد که این تعداد در زمان شاه چهار هزار نفر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ در جامعه افزود: مهم‌ترین کار در حوزه فرهنگ زمانی انجام می‌شود که مردم نسبت به آن دغدغه پیدا کنند و حوزه علمیه به دنبال روش‌های مناسب برای به کار گرفتن ارزش‌های اسلامی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کتاب‌های اندیشه اسلامی 1 و 2 که آیت الله سبحانی تألیف کر‌دند منبع درسی در دانشگاه بوده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 88 ستاد قرآنی را تأسیس کرده که پنج وزیر عضو این ستاد هستند.

عاملی با بیان اینکه با شکل گیری دولت الکترونیکی شفافیت اداری بالا رفته است، خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات فضایی ایجاد کرده است که اگر تحریم اینترنتی شویم سیستم اداری ما متخلف محسوب نمی‌شود.

توصیه آیت الله سبحانی به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ از تدریس اساتید ضد اسلام در دانشگاه‌ها جلوگیری شودبسیاری از مصوبات شورای عالی انقلاب اسلامی ‌به شورای عالی حوزه ارجاع داده می‌شودفرصت 3 هفته‌ای شورای عالی انقلاب فرهنگی به 40 دستگاه برای احصای نیازهای کشور

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علم و فرهنگ وظایف مهمی دارد،ادامه داد: در حوزه علم، اسناد ارزشمندی تصویب شده که سند نقشه جامع علمی کشور از مهم‌ترین اسناد بوده که 60 درصد مصوبات آن محقق شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین سندهای جامع و تأسیس مؤسسات مختلف است،گفت: اسناد مربوط به هوافضا، نانو تگنولوژی، بایو تکنولوژی و غیره از مصوبات این شورا است.

عاملی با بیان اینکه برخی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب نرسیده است،تصریح کرد: دلیل اصلی این موضوع کمبود منابع مالی است،مقام معظم رهبری کارکرد این شورا را ترویج ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌دانند و مصوبات این شورا الزام آور است.

انتهای پیام/

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

بر اساس این گزارش، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر روز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه روز گذشته این شورا تصویب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جبهه انقلاب با عبور از اختلافات جزیی، ایران قوی را بسازد
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • مصوبه«تعیین ترکیب اعضای هیأت مرکزی جذب هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تعارض منافع مصوبه افزایش ظرفیت پزشکی وجود دارد؟
  • بازبینی مصوبه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پزشکی شورایعالی انقلاب فرهنگی
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب