Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه ایران خواهان روابط صمیمانه و دوستانه با همه کشورهای همسایه است، گفت: حج نقش موثری در ارتقاء سطح روابط کشورهای اسلامی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، جلسه شورای عالی حج و زیارت عصر امروز - شنبه - به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسحاق جهانگیری در این جلسه با بیان اینکه موضوع حج و زیارت از موضوعات مورد توجه مردم ایران است، گفت: حج و زیارت در ارتقاء معنویت و اعتلای دینی جامعه نقش موثری دارد و باید تلاش کنیم فرایند انجام این گونه برنامه های معنوی هر چه بیشتر برای مردم تسهیل شود.
معاون اول رییس جمهوری افزود: در ایام حج دستگاه های متعددی در این موضوع دخیل هستند که انتظار داریم همه این دستگاه ها همکاری و هماهنگی لازم را با سازمان حج و زیارت انجام دهند تا مردم بتوانند به بهترین شکل ممکن در این مراسم شرکت کنند.
جهانگیری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان روابط صمیمانه و دوستانه با همه کشورهای همسایه و منطقه است،‌ تصریح کرد: حج می تواند بعنوان دیپلماسی فرهنگی و دینی، نقشی موثر و سازنده در ارتقاء سطح روابط میان کشورهای اسلامی داشته باشند.
در این جلسه که وزاری امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و رییس اورژانس کشور نیز حضور داشتند، رییس سازمان حج و زیارت گزارشی از جلسات برگزار شده و مذاکرات صورت گرفته با وزارت حج عربستان برای حج سال 98 ارائه کرد و گفت: در این مذاکرات در خصوص همه موضوعات نظیر تغذیه، تدارکات، حمل و نقل و اسکان زوار بحث و تبادل نظر شد و تفاهم نامه ای میان دو کشور به امضا رسیده و توافقات لازم صورت گرفته است.
رشیدیان همچنین با اشاره به گشایش مجدد و آغاز بکار دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان، خاطر نشان کرد: همه مسائل و موضوعات مرتبط با حجاج ایرانی از طریق این دفتر پیگیری خواهد شد و این موضوع نقش موثری در بهبود شرایط حجاج ایرانی در ایام حج خواهد داشت.
در ادامه این جلسه موضوع تشکیل کمیسیون دائمی شورای عالی حج و زیارت و آیین نامه آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.
موضوع چگونگی تامین منابع مالی مورد نیاز برگزاری حج سال 98، بودجه اختصاصی سازمان حج و زیارت، نظارت بر دفاتر خدمات زیارتی و تعیین حسابرس سازمان حج و زیارت در سال 98 از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است

شهریار حیدری ؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پارس نیوز، اظهار داشت: پیمان بریکس، پیمان فرامنطقه‌ای است و جمع کشورهای عضو در این گروه صاحب قدرت‌های ژئوپلیتیک و اقتصادی هستند. آمریکا برای همه کشورهای قدرتمند در قاره‌های مختلف، در مواقعی از تهدیدات به عنوان یک ابزار برای تحریم، تنش و برخورد علیه کشورهای مختلف استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه کشورهای قدرتمند برای مقابله با تهدیدات آمریکا به سمت تشکیل پیمان‌های جدید می‌روند، ادامه داد: چندین پیمان از قبیل شانگهای، بریکس و .. شکل گرفته و در آینده نیز احتمال شکل گرفتن پیمان‌های کوچکتر نیز وجود دارد که هدف از تشکیل این پیمان‌ها ، جلوگیری از شکنندگی در مقابل تهدیدات آمریکا و غرب است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط تحریم، عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان بریکس که با رایزنی دولت و وزارت خارجه انجام شد، دستاوردهایی از قبیل تولید قدرت جدید در منطقه، تقویت روابط اقتصادی، دور زدن تحریم‌ها و کمرنگ شدن  و جلوگیری از اثرات تحریم‌ها را به دنبال خواهد داشت.

حیدری در خصوص اثرگذاری تعاملات پارلمانی پیمان بریکس بر روابط دولت‌ها نیز بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تقویت روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی با کشورهای مختلفی که حاضر به ارتباط دیپلماسی با کشورمان هستند، تأکید دارد. البته هرگونه پیوستن به پیمان‌های بین‌المللی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و همچنین توافق با کشورهای دیگر نیز نیازمند تأیید مجلس است.

دیگر خبرها

  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • رئیسی: آماده تبادل ظرفیت‌ها با کشورهای آفریقایی هستیم
  • آماده تبادل توانمندی‌های ایران با کشورهای آفریقایی هستیم
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا
  • رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت سریلانکا شریک شود