Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - مرکز نظرسنجی لوادا سنتر که در روسیه به دلیل گرفتن کمک های مالی از بیرون، عامل خارجی شناخته می شود در نظرسنجی اخیر خود به این نتیجه رسیده است که روس ها همچنان به گذشته خود نسبت به زمان فعلی افتخار می کنند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، براساس نظرسنجی اخیر این مرکز که با موضوع هویت ملی روس ها در بازه زمانی دو ماه پایانی سال 2018 صورت گرفته است، 53 درصد نظر دهندگان به تاریخ روسیه افتخار می کنند و 35 درصد نیز به بزرگی کشورشان و 33 درصد به محل تولد خود می بالند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


87 درصد نظردهندگان پیروزی در جنگ جهانی دوم را بزرگترین افتخار روس ها می دانند ضمن اینکه 50 درصد آنان به توان روسیه در عرصه فضایی و 45 درصد به بازگشت کریمه به خاک روسیه افتخار می کنند.
18 درصد از روس های شرکت کننده در این نظرسنجی، ثبات اقتصادی در کشورشان به رهبری پوتین را مایه افتخار خود می دانند و 61 درصد بابت فقر دائم و 45 درصد بخاطر فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی احساس شرمندگی می کنند.
مرکز نظرسنجی لوادا سنتر چند روز پیش نیز مدعی شده بود براساس یک نظرسنجی به این نتیجه رسیده است که بیش از نیمی از روس ها (53 درصد) خواستار استعفای دولت روسیه هستند.
گفتنی است، رئیس دولت فدراسیون روسیه یا نخست وزیر روسیه دومین فرد قدرتمند در روسیه به حساب می آید و هم اکنون دمیتری مدودف این مسئولیت را برعهده دارد و کم نیستند منتقدانی که خواهان تغییر او هستند.
با این وجود ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه همواره از دمیتری مدودف حمایت کرده است و اسفند پارسال چند روز پس از پایان انتخابات هفتمین دوره ریاست جمهوری روسیه، با معرفی مجدد مدودف به پارلمان روسیه برای پست نخست وزیری نشان داد که اعتمادش به او کم نشده است.
امور داخلی در روسیه برعهده نخست وزیر است هر چند که رئیس جمهور نقش مرکزی دارد و از عزل و نصب نخست وزیر و اعضای هیات دولت گرفته تا ریاست جلسات هیات دولت و لغو تصمیمات دولت در اختیار اوست.
اروپام ** 1346 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه هويت ملي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۶۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها

بر اساس نظرسنجی موسسه آکسیوس، قریب به دو سوم آمریکایی‌ها باور دارند که مهاجرت غیرقانونی یک بحران جدی است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این نظرسنجی جدید موسسه آکسیوس مشخص شد که ۳۲ درصد از شرکت کنندگان جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و تیم او را مقصر و مسئول این وضعیت می‌دانند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،همچنین ۲۱ درصد از آمریکایی‌ها جرایم رو به رشد، مواد مخدر و خشونت را نگرانی اصلی خود می‌دانند تا بحران مهاجرتی را.

«مارک پن»، رئیس مرکز نظرسنجی هریس به آکسیوس گفت که نتایج این نظرسنجی باید به عنوان هشداری برای بایدن باشد و افزود: «فکر می‌کنم که آنها پیامی برای سیاستمداران ما هستند مبنی بر اینکه اوضاع را تحت کنترل خودتان بگیرید.»

قریب به ۷.۳ میلیون مهاجر از آغاز به کار ریاست جمهوری بایدن در ۲۰۲۱ از مرز جنوبی ایالات متحده به صورت غیرقانونی وارد این کشور شدند و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • عملیات وعده صادق باعث افتخار مردم ایران و تاریخ ساز شد
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است