Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:52:41 GMT

اشیای عتیقه 5 هزار ساله در جیرفت کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۷۳۲۹

اشیای عتیقه 5 هزار ساله در جیرفت کشف شد

جیرفت – ایرنا - سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان جیرفت گفت: اشیای عتیقه با قدمت 5 هزار سال توسط ماموران انتظامی این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ رضا محمد رضایی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران انتظامی جیرفت با انجام یک سری فعالیت های اطلاعاتی از قاچاق محموله بزرگ عتیقه در این شهرستان مطلع و بلافاصله این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: محور مواصلاتی جیرفت به کرمان واقع در منطقه دلفارد با تشکیل اکیپ های ویژه و گشت های نامحسوس تحت نظر قرار داشت تا خودروی حامل اشیای عتیقه شناسایی و با اقدام به موقع ماموران انتظامی این خودرو متوقف شد.
سرپرست فرماندهی انتظامی جیرفت ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد 11قطعه مختلف اشیاء باستانی شامل انواع ظروف از جنس نقره، سنگ مرمر و صابون، مجسمه از جنس سنگ مرمر، دستبند از جنس نقره، زنجیر سفید، 94 عدد مهره و تعداد 21 عدد انگشتر که به صورت ماهرانه ای در خودرو جاساز شده بودند، کشف و ضبط شدند.
وی اظهار داشت: در این عملیات 2 نفر متهم دستگیر و به همراه اشیاء عتیقه پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ محمدرضایی با بیان اینکه قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور است، گفت: شهروندان در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.
شهرستان جیرفت با 300 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
7429/7450/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي عتيقه انتظامي كشفيات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۷۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، فرمانده انتظامی فارس گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام اینکه چند نفر با راه‌اندازی شرکت خودرو غدیر اسپادانا و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و خرید و فروش خودرو، مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان را از آنان کلاهبرداری کرده‌اند که بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سردار رهام‌بخش حبیبی افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که مدیران شرکت مذکور با توجه به تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی، افراد زیادی را اغفال و اقدام به ثبت نام خودرو و اخذ وجه نقد کرده اند و پس از مدتی به علت عدم توان در عمل به تعهدات، متواری شده اند.
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان تحقیقات خود را آغاز کردند و مطلع شدند که ۳ نفر از متهمان به شهرستان کاشان متواری شده‌اند و ۳ نفر از آنان نیز در شیراز  هستند.
سردار حبیبی تصریح کرد: ماموران پلیس پس از اخذ نیابت قضایی به کاشان اعزام شدند و طی دو عملیات،  هر ۶ نفر متهم را (در کاشان و شیراز) دستگیر کردند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان تاکنون  یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند، اعلام کرد : کلاهبردارن پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.
وی خاطر نشان کرد: اعتماد نا به جای شهروندان به این افراد، آن هم با  وعده‌های فریبنده موضوعی است که باید به دقت مورد توجه همگان قرار گیرد تا در پی کسب منفعت زودهنگام و غیراصولی، سرمایه یک عمر تلاش و زندگی خود را از دست ندهند.

دیگر خبرها

  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • دستگیری ۵ متهم حفاری غیرمجازو کشف ۲ دستگاه گنج‌یاب در نیشابور
  • کشف محموله تنباکو به ارزش حدود سه میلیارد تومان در لامرد
  • کشف ۱۳ گوسفند قاچاق در خودرو سواری
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • قاچاقچی حشیش در جنوب تهران بازداشت شد
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • ۶۶ کیلوگرم تریاک در اندیمشک کشف شد
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • کشف ۵ تن و ۶۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق در قزوین