Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از الجزیره، بحران سوخت در نوار غزه باعث شده که هشدار‌ها نسبت به توقف فعالیت ۵ بیمارستان تا ساعات آینده افزایش یابد.

وزارت بهداشت غزه هشدار داده است که ادامه بحران سوخت در غزه در ساعات آینده موجب تعطیلی برخی از بیمارستان‌ها تا ساعات آینده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه هشدار آمیز وزارت بهداشت غزه، در مورد تعطیلی یکی از مهمترین بیمارستان‌های نوار غزه یعنی بیمارستان رنتیسی به دلیل بحران سوخت هشدار داده شده است.

بیمارستان رنتیسی تنها بیمارستانی است که به بیماران سرطانی در نوار غزه خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌دهد. در بخشی از این بیمارستان خدمات درمانی به کودکان مبتلا به سرطان ارائه می‌شود. علاوه بر این در صورتی که سوخت کافی برای بکار انداختن ژنراتور‌های تولید برق بیمارستان‌های دیگری، چون بیمارستان النصر، العیون و بیت حنون و برخی دیگر از مراکز پزشکی و درمانی تامین نشود در ساعات قطعی برق، فعالیت این بیمارستان‌ها نیز تعطیل خواهد شد.

بحران سوخت موجب شده است که وزارت بهداشت نوار غزه نتواند ژنراتور‌های تولید برق را راه اندازی کند مساله‌ای که خدمات رسانی به هزاران بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه را تهدید می‌کند. در طول سال‌های گذشته نوار غزه شرایط مشابهی مانند شرایط فعلی را پشت سر گذاشته است و در خلال این دوره فعالیت برخی از مراکز درمانی متوقف شده است.

اما با ادامه محاصره نوار غزه و تشدید بحران سوخت، وزارت بهداشت درباره وخامت اوضاع هشدار داده و همزمان از موسسات امداد رسان و بشر دوستانه بین المللی خواسته است که هرچه سریعتر برای راه اندازی ژنراتور‌های تولید برق و برون رفت از این بحران و متوقف نشدن روند خدمات رسانی به بیماران در نوار غزه تلاش کنند.

در بیانیه وزارت بهداشت غزه آمده است زمان کوتاهی تا از کارافتادن ژنراتور‌های تولید برق بیمارستان‌ها باقی مانده است. البته منظور از زمان کوتاه، ساعات قطعی برق در نوار غزه است.

نوار غزه‌های سالهاست که از بحران قطعی برق رنج می‌برد و ساکنان این منطقه به طور مستمر از انرژی برق برخوردار نیستند. ساعات قطعی برق در نوار غزه طولانی است. بیمارستان‌های غزه نیز از این مساله مستثنی نیستند و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز برای طولانی مدت برق قطع می‌شود و در زمان‌های طولانی قطع برق، بیمارستان‌ها با استفاده از ژنراتور‌های تولید برق که با سوخت سولار کار می‌کند به فعالیت خود ادامه می‌دهند. بنابر این پایان یافتن سوخت ژنراتور‌های تولید برق، قطع طولانی مدت برق بیمارستان‌ها را در پی خواهد داشت، مساله‌ای که موجب توقف خدمات رسانی به بیماران در نوار غزه می‌شود.

بر همین اساس وزارت بهداشت غزه هشدار داده اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد و سوخت مورد نیاز ژنراتور‌های بیمارستان‌های غزه تامین نشود یک فاجعه انسانی در نوار غزه رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 

رضا نعیمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: این شرکت به منظور ارائه خدمات پایدار به مشترکین و تامین برق اضطراری برای تاسیسات مهم اقدام به تامین ۱۶ دستگاه مولد برق اضطراری با ظرفیت ۴۳۰۰ کیلو وات نموده است.
 نعیمی افزود: این ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور ثابت و در تاسیسات مهم شرکت در مدار بهره برداری قرار گرفته است. 
وی عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان به منظور استفاده از انرژی‌های پاک و کاهش مصرف در ساختمان‌های اداری خود دو نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۵ کیلو وات احداث نموده است؛ این دو نیروگاه از سال ۹۴ در مدار بهره برداری قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • شرایط وخیم بیماران بیمارستان کمال عدوان غزه
  • الازهر: گورهای جمعی غزه وحشی‌گری رژیم صهیونیستی را نشان داد
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • تعطیلی مدارس شهرستان زرند در روز چهارشنبه
  • سازمان ملل درباره گورهای دسته جمعی درغزه به ابرازنگرانی بسنده کرد
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی